Gå til innhold

Hvordan er det mulig å være 300kg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TV kanalen TLC send det hver torsdag et program om amerikanere på over 300 kg. Magne er godt over 300kg også.

hvordan er fysisk mulig å bli så stor? For det første,hjertet og slettet for eksempel er like stort uansett hvor stor de er.  burde ikke de vært død for lenge siden?

for det andre: er det ikke slik at jo mer du veier, jo flere kalorier må du spise for å opprettholde den vekten? Da skulle det ikke være mulig å bli så stor.

 

 mistenker at programmet er fake,  er umulig å bli så stor som menneske

Anonymkode: 0952b...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 215 kg, elsker fastfood, cola og sjokolade, føler ikke jeg spiser så mye egentlig.

Anonymkode: b4322...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 215 kg, elsker fastfood, cola og sjokolade, føler ikke jeg spiser så mye egentlig.

Anonymkode: b4322...674

Dette er veldig typisk, man blir blind for hvor mye/lite man spiser. Du spiser nok langt flere kalorier enn du føler, på samme måte som slanke mennesker som sier "jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg" spiser langt mindre enn de selv tror.

Det er faktisk minimale forskjeller når det gjelder forbrenning hos mennesker. Spiser man mer energi enn man forbruker, legger man på seg. Disse på 300 kg spiser voldsomme mengder kalorier, og beveger seg minimalt, dermed kan man fint legge på seg så mye over tid. Spesielt siden magesekken også strekker seg når man konstant overspiser så man får plass til enda flere kalorier.

Anonymkode: 265fd...1a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 300kg er en enorm vekt å oppdrertholde, er det ikke nok timer i døgnet til å spise nok til å være 300 kg? Eller?

Jeg har aldri sett så store i Norge. Er det noe spesielt med mat i USA?

ts 

Anonymkode: 0952b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men 300kg er en enorm vekt å oppdrertholde, er det ikke nok timer i døgnet til å spise nok til å være 300 kg? Eller?

Jeg har aldri sett så store i Norge. Er det noe spesielt med mat i USA?

ts 

Anonymkode: 0952b...b34

Omtrent all mat inneholder corn syrup, inkludert 'sunne' matvarer, som juice, grovbrød o.l. En annen ting er at frokostblandingene er tilsatt litt vitaminer, så de reklamerer med det, og folk tror da at det er sunt, selv om hovedingrediensen er sukker. Det er jo marshmallows i enkelte av de. En annen greie er at de store kjedene som f.eks. Publix selger ferske bakevarer i form av donuts og kaker og alt mulig, og det koster ekstremt lite å kjøpe en drøss med det (tror jeg kjøpte to donuts for ca en dollar eller noe sånt). 

Utover det er det sikkert litt fattigdom, dårlig informasjon, spiseforstyrrelser osv inni bildet, så det er mange faktorer som spiller inn.. men det er jo selvfølgelig helt tragisk, og sinnsykt, at det går an å bli så jævlig stor.

Anonymkode: e4fb5...f4e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent all mat inneholder corn syrup, inkludert 'sunne' matvarer, som juice, grovbrød o.l. En annen ting er at frokostblandingene er tilsatt litt vitaminer, så de reklamerer med det, og folk tror da at det er sunt, selv om hovedingrediensen er sukker. Det er jo marshmallows i enkelte av de. En annen greie er at de store kjedene som f.eks. Publix selger ferske bakevarer i form av donuts og kaker og alt mulig, og det koster ekstremt lite å kjøpe en drøss med det (tror jeg kjøpte to donuts for ca en dollar eller noe sånt). 

Utover det er det sikkert litt fattigdom, dårlig informasjon, spiseforstyrrelser osv inni bildet, så det er mange faktorer som spiller inn.. men det er jo selvfølgelig helt tragisk, og sinnsykt, at det går an å bli så jævlig stor.

Anonymkode: e4fb5...f4e

 Der sa du noe gitt. Hvis korn sirup er farlig, hvorfor bruker de det istedenfor sukker? 

Merker det forskjell på landene da. Her i Norge er det allmennkunnskap at frokostblanding (de fleste) ikke er et sunt valg. De metter jo ikke engang. Der tror de det e sunt bare pga ordet vitamin. Så "dum" og blåøyd de er.

i Norge er det jo dyrt å spise usunt også. Burgere og kaker og sånt er dyrt, og derfor ikke like lett å velge. USA har noe å lære der. 

Nå som jeg har sett litt uti program,et ser jeg at de store menneskene har venner eller familie som kommer med mat til dem. Slik at de muliggjør det usunne forbruket 

 

ts

Anonymkode: 0952b...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange amerikanere mener at pommes frites er en grønnsak og at pizza er sunt fordi det er tomater i pizzasausen...

Anonymkode: c5561...f47

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange amerikanere mener at pommes frites er en grønnsak og at pizza er sunt fordi det er tomater i pizzasausen...

Anonymkode: c5561...f47

Du tuller :surprised:? Noe er riv ruskende galt med skolesystemet som ikke lærer folk å vite bedre 

Anonymkode: 0952b...b34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange amerikanere mener at pommes frites er en grønnsak og at pizza er sunt fordi det er tomater i pizzasausen...

Anonymkode: c5561...f47

Heh, det der er nok en myte. Det går nok dessverre sjelden på så total mangel på kunnskap, men derimot dårlig økonomi og psykiske problemer. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du aldri ser de i Norge, men du ser de nok ikke så mye i USA heller. En stor del av problemet dems er at de ikke beveger seg. Altså sitter de inne hele dagen og spiser mat som slektninger eller andre folk kommer med (og da er det snakk om store mengder mat, mat med myyye kalorier og ofte). Så det er nok fullt mulig ... dessverre. 

Anonymkode: 2fc7a...516

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiske problemer som regel. Enten at man er født med lav IQ eller at man har opplevd traumer eller har andre psykiske vansker. Kan ofte sies om de som er overvektige. For å ignorere følelsen av egen kropp så må man ofte ha andre problemer. For om man er bevisst på egen kropp merker man ubehaget ved dårlig mat og overvekt, og det i seg selv vil være motivasjon til å stanse.

Anonymkode: e2875...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse menneskene får i seg godt over det dobbelte av hva en normalvektig person får i seg. 6000 kalorier er nok et helt vanlig dagsinntak når man er så stor.  Det er mulig å bli veldig stor som menneske, men levealderen synker betraktelig. Tror ikke du finner en person på 350 kg som blir 100 år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vanskelig å få i seg 6000 kalorier i løpet av en dag. Bare en pizza er 2000. Si at en person spiser 2000 kcal x 4 måltider. Hvis du er glad i fastfood og er vant til store porsjoner er det lett å spise så mye mat.

Da jeg hadde bulimi kunne jeg lett trykke i meg 4000-5000 kcal i løpet av en time, og opp mot 15 000 kcal i løpet av en dag.

Anonymkode: 9f88f...5f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade mc Donalds og masse chips der har du det pluss brus .. går fint Ann det og ekstreme menger og store porsjoner . Men jeg selv kunne nokk ikke blitt så stor . Da måtte jeg spist søppel mat hele dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig å få i seg 6000 kalorier i løpet av en dag. Bare en pizza er 2000. Si at en person spiser 2000 kcal x 4 måltider. Hvis du er glad i fastfood og er vant til store porsjoner er det lett å spise så mye mat.

Da jeg hadde bulimi kunne jeg lett trykke i meg 4000-5000 kcal i løpet av en time, og opp mot 15 000 kcal i løpet av en dag.

Anonymkode: 9f88f...5f2

Nei, det er ikke vanskelig. Gjør det sikkert noen av dagene i jula.  Men fy faen og dårlig man blir i kroppen av å dytte i seg så mye junk.   Må jo ha noen dager å komme meg på etter noen sånne etedager fordi man klarer jo ikke å fungere skikkelig.  De færreste av oss greier ikke å dytte i oss 6000 kalorier med junk daglig uten at man blir uvel/syk/slapp.   Raffinert mat i store mengder over tid er gift.  Hadde de greid å få i seg mer grønnsaker hadde de ikke greid å spise nok tilsvarende samme kalorimengde fordi grønnsakene tar mer plass og inneholder betydelig mindre energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er det mulig å være 30kg?

Anonymkode: df15d...862

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

TV kanalen TLC send det hver torsdag et program om amerikanere på over 300 kg. Magne er godt over 300kg også.

hvordan er fysisk mulig å bli så stor? For det første,hjertet og slettet for eksempel er like stort uansett hvor stor de er.  burde ikke de vært død for lenge siden?

for det andre: er det ikke slik at jo mer du veier, jo flere kalorier må du spise for å opprettholde den vekten? Da skulle det ikke være mulig å bli så stor.

 

 mistenker at programmet er fake,  er umulig å bli så stor som menneske

Anonymkode: 0952b...b34

Hvorfor påstår du at det er umulig å bli 300 kg, når du allerede vet at Magne også er over 300 kg?

Anonymkode: 1c1df...dbd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å være 30kg?

Anonymkode: df15d...862

Slutt å spis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett programmet, og har inntrykk av at de fleste deltakerne er ressurssvake mennesker som ikke har kunnskap om kosthold eller evner til å ta tak i problemene selv. Ser at mange av dem bor i trailer parks og slumaktige strøk. Junkfood er billig, så det er det de har råd til og er vant til å spise. Psykiske problemer spiller også inn, flere av deltakerne har fortalt om overgrep i barndommen osv. Så det er mange faktorer som spiller inn for at de blir så store.

Anonymkode: 295a2...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...