Gå til innhold

Min triste historie om abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode ord! Det er tøft når man føler seg sviktet av den som står en "nærmest". Det vil nok ta tid, lang tid.. Jeg har nå dratt hjem til min familie for å få ting litt på avstand. 

 

Anonymkode: 7eff7...a29

 Så bra, det tror jeg er lurt. Håper du får støtte fra familien din, og at du klarer og sortere tankene dine og finne ut av hva du kan gjøre for å få det bedre igjen. Det hjelper nok å få det litt på avstand. 

Anonymkode: 04f3d...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble uvel og felte noen tårer av innlegget ditt. Har lyst å gi deg en stor klem, for det der hadde jeg ikke taklet selv :hjerte: kontakt en psykolog så du får pratet om og bebreidet dette, slike traumer kan gi tilbakefall senere om de er ubehandlet. 

Anonymkode: b99f8...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff dette var bare trist . Uhyre viktig at man ikke blir presset til abort men at valger er fult og helt ens eget. Hadde aldri klart å være sammen med den fyren igjen. 

Anonymkode: d938c...70e

Ikke jeg heller. Og at han undret seg over at ikke fosteret var større var bare kvalmt. Syns fyren virker kald og ekkel. 

Anonymkode: b99f8...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist:( Ville bare si at jeg tenker på deg ❤

Enig med hun over her- kontakt psykolog. 

Anonymkode: af5d9...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig de rundt ikke har forstått hvordan det føltes for TS. Mulig de har tenkt at hun var litt ekstra stresset og at det ville roe seg. Det handler mer om manglende forståelse fra omgivelser på hvordan folk har det, noe som er ekstremt vanlig, enn at de nødvendigvis var kjipe.

Noen ganger tenker jeg at mennesker ser hverandre mer på som dyr enn andre individer. De tenker at "ja, en abort er litt vondt, så går det over". Akkurat som når man steriliserer katten sin. Det er manglende forståelse for hvordan mennesker kan ta inn ting og bygge ganske store virkelighetsforståelser rundt noen element

Anonymkode: 72d3b...0d4

Dyr ER individer! Ikke bagateliser våre medskapningers følelser.

Til ts :( god bedring kjære deg!! Synes synd på deg

Anonymkode: ce60d...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk fra alle gode ❤️ Det er en traumatisk opplevelse som tærer, har begynt i terapi slik at jeg får prøve å komme meg opp på beina igjen. Unner virkelig ingen noe så vondt psykisk og fysisk. Håper de som blir i tvil i slike situasjoner får god hjelp og støtte. 

Anonymkode: 7eff7...a29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk fra alle gode ❤️ Det er en traumatisk opplevelse som tærer, har begynt i terapi slik at jeg får prøve å komme meg opp på beina igjen. Unner virkelig ingen noe så vondt psykisk og fysisk. Håper de som blir i tvil i slike situasjoner får god hjelp og støtte. 

Anonymkode: 7eff7...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din sitt navn begynner ikke tilfeldigvis på K og bor i midtnorge? 

Bare lurer siden han høres alt for mye ut som min ex. 

Så har jeg bare et tips til deg..kvitt deg med mannen. Makan til usympatisk fyr. 

  

Anonymkode: 29bfa...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese. Var selv gjennom det samme for 5 år siden. Var mange grunner til at jeg tok abort, en av dem var at kjæresten hadde et barn fra tidligere, og vi hadde nettopp blitt sammen. Jeg gråt mye før og etter aborten. Kjæresten min hadde samvær da aborten ble gjenomført. Han hadde ikke vett en gang til å få noen andre til å passe barnet den dagen. I dagene etter var jeg alene for far og barn skulle det ene og det andre. Det var tungt for meg. Jeg følte at kjæresten min ikke brydde seg om veren meg eller mine følelser. Han hadde jo et barn så han var fornøyd, tenkte jeg. Forholdet mellom både meg og kjæresten og meg og barnet ble ødelagt. Vurderte å gå fra ham, men vi jobbet en del for forholdet den høsten. Det gikk seg til for vår del... I dag har vi en sønn på 1 år sammen :)

Men jeg forstår følelsen av å føle seg alene med valget og sorgen:hug:

Anonymkode: 2d772...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kvitt deg med mannen, han høres ut som en idiot.

På 23.3.2017 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Testen viste to streker, jeg ble veldig glad og viste at jeg skulle få et velskapt nydelig barn til.

Anonymkode: 7eff7...a29

Kan man se dette på en graviditetstest? Hilsen nysgjerrig barnløs

Anonymkode: b9fc0...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden vil vise, vanskelig når man står oppi det, men kjenner at følelsene for denne mannen forsvinner mer og mer for hver dag som går. Følelse av brutt tillit og omsorg for medmennesker, gjør vel valget enkelt håper jeg. Håper på å komme meg snart så jeg får fortsette livet mitt. 

Anonymkode: 7eff7...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...