Gå til innhold

Nødpenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres ut som om du bare har søkt jobber relatert til utdannelsen din. Suck it up og søk jobb på McDonald's, Rema, whatever. Du har ikke akkurat råd til å være kresen. 

Anonymkode: 43b62...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og om du søker sosialhjelp men samtidig låner penger av familien som kommer inn på kontoen din, så blir dette sett på som inntekt og trekt i fra på evt utbetaling.

Anonymkode: c9a26...5f9

Man får familien til å overføre husleien direkte til utleier. 

Anonymkode: fe83c...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært arbedsøker en stund nå, og nå er kontoen tom. Har aldri vært sløsete av meg, og hadde heldigvis en  buffer som jeg har klart meg på, til nå. Pga at jeg har studert de seneste årene og dermed ikke hatt jobb har jeg ikke krav på dagpenger. Men denne måneden kommer jeg ikke til å klare å betale husleien uten hjelp. Er det noen her som har fått nødpenger? Jeg klarer såvidt å betale strømregningen selv denne måneden, så om jeg kommer med husleiekontrakt og kontoutskrift, er det bevis nok? Hvordan fungerer prosessen egentlig? Jeg skammer meg skikkelig, og jeg liker ikke å måtte be om hjelp, men jeg kan ikke la vær med å betale husleien liksom...  den skal betales 1., rekker jeg å få penger om jeg ringer på mandag? (for da er strømregningen trukket og kontoutskriften kommer til å være til å grine av). 

Anonymkode: f9c85...91f

Hvorfor har du ikke meldt deg som ringevikar? Sykehjem, hjemmehjelp, butikker, barnehager, bensinstasjoner, bemanningsbyrå etc? Småjobber på finn? Dagmamma?

Det er alltids jobb til den som ikke er kresen. Du har faktisk ikke råd til å være jobbsøker, du må faktisk ringe/møte opp hos alle tenkelige arbeidsgivere å stille deg til disposisjon. Du må ta det du får, om det så innebærer å være ringevikar 40 ulike steder for å få nok timer. Så kan du ved siden av dette søke etter faste og stabile jobber, mens du faktisk har en plass å jobbe midlertidig for å tjene penger. 

Og hvorfor har du ventet helt til nå med husleia? Hvis du ikke har jobbet i forrige mnd burde du jo skjønt at du ikke ville ha særlig å rutte med denne mnd. Dette oppdaget du neppe i går kveld. Man kan ikke bare sitte å søke på masse jobber, man må faktisk ta det man får i mellomtiden. Og om man ikke er kresen så skal det godt gjøres å ikke tjene penger.

Deg er ikke bare å gå på nav når pengesekken er tom, hvis du ikke aktivt har gjort noe selv for å tjene penger. 

Si opp alle unødvendige abbonementer og denslags. Skjær ned på alle utgifter, kjøp first price. Selg det du ikke trenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...