Gå til innhold

Hva synes dere om denne tegningen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt i utgangspunkt av det bilde under! :)  Jeg har aldri tegnet portrett før, er det en vis likhet i tegningen? Jeg er ikke ferdig med håret enda

IMG_1369.thumb.JPG.be5de8f4146ba4bbb5c6ae2fbe1ad041.JPGIMG_1370.thumb.JPG.75ccdfde23bb1775b4cfaaa052e05374.JPG

 

 

Anonymkode: c3ebe...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noen trekk som ligner. Fin tegning. :)

Anonymkode: fe3fe...a15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en likhet, noe som viser at du er i stand til å se på rett måte. Det kan bli portrettegner av deg om du brukr nok tid å og innsats på det

Når det er sagt er det tydelig at du trenger mer øvelse i portretter (siden dette er ditt første portrett hadde noe annet hvert overraskende).

Øynene er for store. Mennesker har faktisk ganske små øyne, men de virker mye sørre fordi vi fokuserer så mye på dem. Bruk gjerne en linjal og mål på bildet hvor stor avstand det er fra ytterkant av fjeset til ytterkant av øyet, bredde på øye og avstand mellom øynene. Det kan hjelpe deg å se forbi det du er vandt til å se. Jeg mener ikke at du skal bruke linjal når du tegner, men det er et nyttig verktøy når du skal gjøre studier av grunnformer.

Det er noe galt med skyggeleggingen, eventuelt er ikke viskelæret ditt godt nok. Det har blitt skygge over nesa og på toppen av det ene kinnet, hvor det egentlig skal være highlight. Hvis det er viskelæret bør du kjøpe et litt bedre dersom dette er noe du har tenkt å drive mye med. Hvis det er teknikken din så vil det bedre seg med litt mer målrettet mengdetrening.

Ikke mist motet selv om du får kritikk. Det tar tid å bli flink, og masse, masse øvelse. Ikke la kritikk bryte deg ned, men bruk den som et hjelpemiddel til å forbedre deg.

Anonymkode: 536d8...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ser på detaljene så ser jeg at dette er noe du kan bli flink til. Men tegningen i sin helhet har forbedringspotensiale. Hvis dette er første ansiktet du har tegnet, så er det jo fantastisk. Jeg synes du skal øve på enklere strektegninger først for å få proporsjonene og plasseringene på plass. Ikke hopp rett på skyggetegninger. Hvis du ser på øynene så ser de i hver sin retning. Det tyder på at du ikke ser ansiktet som en helhet, men tegner bit for bit. Så øv på å tegne ansikt på frihånd, eller tegn av flotte strektegninger. Skyggelegging kan du også øve på, men ta det da til slutt. Skisser opp konturene med svak strek først slik at alt blir plassert ut på riktig sted før du begynner med detaljer som skygger og mønster i øynene, vipper osv. Se også formen på håret. Når du tegner, se på tegningen. Ser den bra ut? Ikke bare se om den ser lik ut som originalen. Se på tegningen som du ser på et menneske. Hvordan hadde du reagert om du hadde sett dette ansiktet rett foran deg? Øv deg på å få et ansikt til å se ut som et vanlig ansikt før du øver på å få det til å ligne på en spesifikk person! Dette er første forsøk, og jeg SER at dette kan bli veldig bra. Ingen gjør det bra på først forsøk, men med din iver etter å bli bedre, så kan det bare gå én vei!

Anonymkode: 5c1f0...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg ærlig? Du må jobbe mye mer med det. 

For store øyne 

for lang avstand mellom munn og nese 

for bredt ansikt i forhold til hva personen har 

Anonymkode: 8965f...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å prøve å tegne henne opp ned, da vil du se relasjoner mellom linjer, retninger og avstander og kun det. Deretter snur du tegningen riktig vei, gjør endringer og snur den igjen.

Det som er mest nyttig når man tegner karikaturer eller portretter er å lære seg å se etter de store linjene, og prøve å se på objektet mest mulig nøytralt hvis du skjønner hva jeg mener. Damen du har tegnet har for eksempel ganske små øyne faktisk, men siden blikket er så mørkt og direkte har det fått deg til å overdrive størrelsen veldig. Å tegne med korrekte proporsjoner er matematikk, og når du har grunnlaget på plass kan du legge til mer feeling. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klipp bildet av henne i to hvor du klipper av halvparten av ansiktet, lim så den ene halvparten på et ark og prøv å tegne ut den delen som er klippet bort.

Anonymkode: b28e4...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen likhet men jeg merker ikke en gang om en venninne har klippet seg så jeg burde vel ikke svart her...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...