Gå til innhold

Nesten alle foundations er forferdelige på meg..hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har ganske dårlig hud, med eksem, tørr (og flassende) hud, kviser (heldigvis ikke så mange) og ganske store porer over nesen. Pga eksemen har jeg også ganske rød hud. Jeg bruker gode fuktighetskremer og skrubber huden ofte for å holde dette i sjakk. 
Jeg har også ganske lys hud, med en litt rar tone tydeligvis, for jeg finner nesten ingenting som passer til hudtonen min. Min kicks color ID er K-L8W2, eller det er hvertfall det nærmeste jeg har kommet, så det meste jeg har prøvd med denne koden har passet ganske greit. 

Problemet jeg har med foundations er følgende: Den fremhever den tørre huden min, legger seg i porene så nesen min blir prikkete, legger seg i linjer, og forsvinner i løpet av dagen, spesielt da på nesen siden jeg bruker briller. 

Jeg har prøvd én foundation som har ligget pent på huden min hele dagen, og det var Estée Lauder Double Wear.. Og den er det umulig å finne i min farge. Så da jeg brukte den, gikk jeg bare rundt med litt mørkere ansikt, fordi jeg på tross av det følte meg bedre enn jeg har gjort med noen andre foundations. Jeg har også en Lancôme Teint Idole Ultra Wear eller noe sånt, den er helt ok, men kraftig parfymert, så huden min blir varm og porene ekstra store.

Jeg har prøvd foundations med primer, uten primer, prøvd å påføre med kost, beauty blender og fingre. Jeg er desperat nå, for jeg kan ikke gå uten sminke, men jeg ser helt forjævlig ut med feil foundation ut også.. Jeg bor litt dumt til, langt fra nærmeste parfymeri, så det er litt vanskelig å stikke innom og prøve noen også. Og de gangene jeg har gjort det, har jeg alltid endt opp med en foundation i HELT feil farge.

Anonymkode: 47741...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange, om ikke alle, foundation som ikke er fin på. De legger seg i porer, rynker, linjer i huden, i hvert fall utover dagen. Det kan være fint og jevnt den første stunden du tar det på, men det holder ikke lenge. Jeg synes faktisk ikke det er fint i begynnelsen heller. Det er mye mer fint med naturlig hud, evt med en b.b cream av godt merke som er mer en dagkrem med farge. Den dekker ikke så du ser sparklet ut i ansiktet, men gir en glød og friskhet i ansiktet.

Jeg synes dermologica sin fuktighetskrem med farge er aller best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd Chanel sin?:) Jeg har tørr hud noen steder, kviser og store porer på nesa. Men Chanel sin foundation dekker det meste. På de dårligste dagene med store kviser/kratere har jeg brukt pudder fra Chanel på toppen. Har prøvd ganske mye før som ikke har funket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, exictence skrev:

Det er mange, om ikke alle, foundation som ikke er fin på. De legger seg i porer, rynker, linjer i huden, i hvert fall utover dagen. Det kan være fint og jevnt den første stunden du tar det på, men det holder ikke lenge. Jeg synes faktisk ikke det er fint i begynnelsen heller. Det er mye mer fint med naturlig hud, evt med en b.b cream av godt merke som er mer en dagkrem med farge. Den dekker ikke så du ser sparklet ut i ansiktet, men gir en glød og friskhet i ansiktet.

Jeg synes dermologica sin fuktighetskrem med farge er aller best.

Jeg er jo egentlig helt enig med deg, men fordi jeg har så hysterisk ujevn hudtone trenger jeg noe som dekker ganske godt.

1 minutt siden, Vakkertliv skrev:

Prøvd Chanel sin?:) Jeg har tørr hud noen steder, kviser og store porer på nesa. Men Chanel sin foundation dekker det meste. På de dårligste dagene med store kviser/kratere har jeg brukt pudder fra Chanel på toppen. Har prøvd ganske mye før som ikke har funket. 

Jeg skal sjekke ut det, hvor pleier du å kjøpe det fra?

Anonymkode: 47741...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Douglas. Tror de har på fredrik og lovisa også:) og vita exlusive. 

På Douglas kan du be dem om å sminke deg med de for å prøve de ut:) Chanel har flere typer pudder så be om en som dekker

 Jeg har bommet på det før og fikk en veldig tynn som ikke dekket i det hele tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vakkertliv skrev:

På Douglas. Tror de har på fredrik og lovisa også:) og vita exlusive. 

På Douglas kan du be dem om å sminke deg med de for å prøve de ut:) Chanel har flere typer pudder så be om en som dekker

 Jeg har bommet på det før og fikk en veldig tynn som ikke dekket i det hele tatt:)

Takk, jeg skal sjekke ut Douglas. :) 

Anonymkode: 47741...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tørr hud med porer. Jeg blander faktisk Loreal CC Cream og Maybelline Fit Me før jeg påfører. Sminker meg ikke hver dag, men når jeg gjør det får jeg alltid komplimenter for at huden ser så glatt og dukkeaktig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Hadde samme problem før jeg begynte med Armani sin, med primer under. 

https://www.parfymeri.no/giorgio-armani-beauty-luminous-silk-foundation

 

Anonymkode: 09992...503

Denne bruker jeg også! Elsker den :) Jeg har også veldig tørr hud, men denne fester seg ikke til tørre partier.

Ellers anbefaler jeg deg en peeling gel fra TonyMoly (koreansk). Du får bestilt den på Ebay. Tror den heter Floria (merket er TM). Den fjerner all død hud, og huden min blir silkemyk etterpå.

Ellers hjelper trening for meg, faktisk. Svetter bort mye dritt da. Resten av kroppen er fortsatt ekstremt tørr, men ansiktet har hjulpet etter trening og peeling gel.

Anonymkode: ad2d1...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...