Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja Gud forby om du måtte puttet de i peisen (om du hadde hatt peis) for det er jo søppel og skal derfor ikke brukes? 

For en elendig tankegang. 

Anonymkode: c0b6e...2ba

Hva skulle jeg ellers brukt dem til når jeg ikke har peis/vedovn

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21/12/2017 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Hva skulle jeg ellers brukt dem til når jeg ikke har peis/vedovn

Anonymkode: cbb41...cdc

Naboens garasje selvsagt. Det krever jo sitt å få god fyr på ting som står ute på vinteren utsatt for vind og snø.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Emmelise skrev:

Naboens garasje selvsagt. Det krever jo sitt å få god fyr på ting som står ute på vinteren utsatt for vind og snø.

Jeg er IKKE pyroman

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2017 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Men det er jo en perfekt gave da det er en bruks gave! Den blir brukt uansett. Jeg er veldig på gjenbruk og lager mye gaver selv, men kun bruksgaver. Jeg hater å få ting jeg ikke trenger, bruker eller liker. Giftet meg for 6 mnd siden, og 90% av det vi fikk måtte vi er videre. Har ikke plass til å lagre 12 statuer i hvitt og krom på loftet. Og vil hvertfall ikke besudlet stua med slikt. 

Lager stearinlys selv og gir i julegave, de kan brennes ned! Og bli borte, det kan ikke stygge gardiner, statuer eller rare tefat.

Anonymkode: c0b6e...2ba

Det handler jo om å kjenne mottaker uansett om man gir bort masseprodusert ting fra butikken eller kjøkkenbordet. Det er ikke voldsomt mye mer personlig å gi alle det samme bare man lager det selv, når da også folk uten peis eksempel får sånt til jul. Blir som å gi hjemmebakte kaker til alt og alle, uansett om de har allergier eller ikke. Hva noen synes er perfekt, hadde ikke andre gjort. Og med noe av den gavelagingen til jul så virker det som om behovet for å lage noe står høyere enn hva som passer å gi bort til alle for enkelte. 

Og om 90% av det dere fikk måtte gies videre, hadde dere vel kanskje en litt dårlig ønskeliste? 

Men jeg hadde nok revurdert hva vedkommende hadde fått til jul neste år da. Og hadde ikke akkurat stått veldig på for å finne ting de ønsket seg, om 20 hjemmelagede tennbriketter var det som havnet hos meg (eller, kunne jo gi aviser og rester av lys tilbake da sånn sett). 

Anonymkode: 31220...b03

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 D e da æ1f600.png😀1f600.png😀Tullsjur syns du d1f914.png🤔 
hva i svarte granskauen betyr dette

AdministrerHva er hensikten med denne typen språk? 

Anonymkode: b2ac4...d34

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva er det med alle drivved-innleggene? Fatter ikke at folk vil ha slikt innendørs

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg så lei av alle de gjentatte spørsmålene på strikkesidene!

For det første: STRIKKEFASTHET!!! Er det så forbanna, føkkings vanskelig å skjønne?!? "Er denne stor eller liten i størrelsen?" FØLG STRIKKEFASTHETEN OG DU FÅR MÅLENE SOM ER OPPGITT I OPPSKRIFTEN, DUMBASS!!! "Hvilken pinne brukte dere på dette garnet?" DET ER REVNENDE LIKEGYLDIG, FOR TO PERSONER STRIKKER IKKE LIKE STRAMT ELLER LØST, IDDIOT! Får lyst til å hyle ut "STRIKK PRØVELAPP!" til alle som stiller de samme teite spørsmålene dag ut og dag inn, men istedet sitter jeg på hendene mine, og brøler heller anonymt her inne. :knise:

For det andre: Med én gang noen har på seg noe som ligner på et strikkeplagg på tv, så MÅ det inn og spørres om hvilken kofte/genser/fandensoldemor det er. Samme om spørsmålet har vært stilt hver eneste uke det siste året! Er dritlei av å se spørsmål om hvilken kofte Oppfinneren/Nanna/Eunike/enellerannenFarmenb-kjendis har. HVA MED Å LAGE EN FESTET TRÅD MED OVERSIKT OVER POPULÆRE TV-PLAGG, hæ?!?

Såh.

Anonymkode: c142b...996

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så lei av alle de gjentatte spørsmålene på strikkesidene!

For det første: STRIKKEFASTHET!!! Er det så forbanna, føkkings vanskelig å skjønne?!? "Er denne stor eller liten i størrelsen?" FØLG STRIKKEFASTHETEN OG DU FÅR MÅLENE SOM ER OPPGITT I OPPSKRIFTEN, DUMBASS!!! "Hvilken pinne brukte dere på dette garnet?" DET ER REVNENDE LIKEGYLDIG, FOR TO PERSONER STRIKKER IKKE LIKE STRAMT ELLER LØST, IDDIOT! Får lyst til å hyle ut "STRIKK PRØVELAPP!" til alle som stiller de samme teite spørsmålene dag ut og dag inn, men istedet sitter jeg på hendene mine, og brøler heller anonymt her inne. :knise:

For det andre: Med én gang noen har på seg noe som ligner på et strikkeplagg på tv, så MÅ det inn og spørres om hvilken kofte/genser/fandensoldemor det er. Samme om spørsmålet har vært stilt hver eneste uke det siste året! Er dritlei av å se spørsmål om hvilken kofte Oppfinneren/Nanna/Eunike/enellerannenFarmenb-kjendis har. HVA MED Å LAGE EN FESTET TRÅD MED OVERSIKT OVER POPULÆRE TV-PLAGG, hæ?!?

Såh.

Anonymkode: c142b...996

Hehe, ja disse spørsmålene om størrelse. Jeg kan ha litt forståelse for at ikke alle er så stødige på det med å ta mål, når noen modeller er tenkt å være ettersittende mens andre er mer oversize. Og i utgangspunktet syns jeg man kunne spurt om hvordan modellen er tenkt (en beskrivelse jeg for øvrig syns burde være obligatorisk i innledningen til oppskriften). Men det største problemet med slike spørsmål syns jeg er alle de rare svarene. Du kan være sikker på at folk svarer veldig forskjellig, og at det for det meste handler om at de har strikket med ulik strikkefasthet. Og det virker som en del selv drevne strikkere ikke er bevisst på om de strikker stramt eller løst. Jeg ser jo at selv stemoren min, som har strikket mye, kan bli overrasket over at Marius-genseren til sønnen min sitter veldig akkurat selv om hun strikket den tre år eldre enn han er. Samtidig som hun i en bisetning nevner at hun brukte et tynnere garn, men så ikke ut til å forstå sammenhengen før jeg påpekte den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir veldig fascinert av den evigvarende debatten om garn ditt eller datt nupper. "Hva er deres erfaring med garn ditten og datten? Nupper det?" Og dermed er sirkuset i gang. Om hvem som er nuppete og om det skyldes statisk elektrisitet, og om det er personlig og om korte og lange fibre og naturfiber og fanden og hans oldemor. Og det tar seriøst ALDRI slutt!! Men det er bare å vaske i eddik og henge ute en natt under fullmåne og gni inn med haremøkk og eplesidereddik - SÅ er det problemet løst lizzom....

Anonymkode: 713c7...c97

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Takk for adden! Hvor er alle sammen fra?!"

I internasjonale grupper med flerfoldige tusen medlemmer... som alle gladelig svarer i detalj hvor de er fra. Hver jævla gang. :bond:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er i det hele tatt greia med å hele tiden skulle takke for medlemskap?
For tiden så spretter det opp slike takke-meldinger på veggen min hele tiden. er medlem av den "Bystrikk-gruppa" og etter at de var på GmN for en ukes tid siden har de fått masse nye medlemmer og minst halvparten av dem føler de er helt nødt til å takke for at de fikk bli medlem.
Joda, dette skjer i andre grupper også, men jeg syns det skjer spesielt ofte i strikkegrupper....

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Angelheart2 skrev:

Hva er i det hele tatt greia med å hele tiden skulle takke for medlemskap?
For tiden så spretter det opp slike takke-meldinger på veggen min hele tiden. er medlem av den "Bystrikk-gruppa" og etter at de var på GmN for en ukes tid siden har de fått masse nye medlemmer og minst halvparten av dem føler de er helt nødt til å takke for at de fikk bli medlem.
Joda, dette skjer i andre grupper også, men jeg syns det skjer spesielt ofte i strikkegrupper....

Åh, utrolig irriterende fenomen! Det er ille i strikkegruppene, men det er faktisk, om mulig, enda verre i et par sykdoms-/diagnosegrupper jeg  er medlem i. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Angelheart2 skrev:

Hva er i det hele tatt greia med å hele tiden skulle takke for medlemskap?
For tiden så spretter det opp slike takke-meldinger på veggen min hele tiden. er medlem av den "Bystrikk-gruppa" og etter at de var på GmN for en ukes tid siden har de fått masse nye medlemmer og minst halvparten av dem føler de er helt nødt til å takke for at de fikk bli medlem.
Joda, dette skjer i andre grupper også, men jeg syns det skjer spesielt ofte i strikkegrupper....

Synes det handler om vanlig høflighet jeg

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter det som spam når gruppa har titusenvis av medlemmer.

Anonymkode: c142b...996

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det handler om vanlig høflighet jeg

Anonymkode: cbb41...cdc

Nei, ikke på den type grupper. Hva om alle nye medlemmer på KG skulle skrevet takkeinnlegg hver gang de registrerte seg her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Sisti skrev:

Nei, ikke på den type grupper. Hva om alle nye medlemmer på KG skulle skrevet takkeinnlegg hver gang de registrerte seg her? 

En søker jo om medlemskap i fb-gruppene

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tygg

På 19.12.2017 den 17.18, Luka_S skrev:

Eller de som strikker to høyrevotter... :fnise:
Det irriterer meg ikke, akkurat. Er vel mest irriterende for den som må gjøre om igjen arbeidet.

For ikke å snakke om de som strikker to venstresokker 🤡 Følger de overhode ikke med 🤥😂😂

Anonymkode: a3a7d...df8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tygg

For ikke å snakke om de som strikker to venstresokker 🤡 Følger de overhode ikke med 🤥😂😂

Anonymkode: a3a7d...df8

Er jo heldigvis ikke tomler på sokkene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Luka_S skrev:

Er jo heldigvis ikke tomler på sokkene. ;)

Men venstrehæl og høyrehæl er like vanskelig :fnise:

:tekola: 

Endret av Frida
rettet ord
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...