Gå til innhold

Erstatning på 200.000kr som jeg ikke får


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 3 år siden ble jeg tilkjent over en halv million i erstatning. Dette etter en rettsak med min X (Han sitter nå i fengsel, har mange år igjen å sone)

Jeg fikk bare litt over 300.000kr, dette fikk jeg fra staten (voldsofferkontoret)

Han er fortsatt skyldig meg over 200.000kr..ser ikke ut som det er noen håp for meg å få disse pengene? Noen som har vært borti dette før? Hvor deler av summen blir utbetalt fra staten, og det andre må jeg bare se langt etter? Summen han skylder meg er hos statens innkrevingssentral, men de sier at "det er ikke penger å hente"

Anonymkode: 8a02d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjer innimellom. Voldsofferkontoret har ganske klare regler for hvilke hvilke beløp de kan utbetale, det er f.eks mange utgiftsposter de ikke kan utbetale erstatning for (jeg regner med at de begrunnet i vedtaket hvorfor de ikke utbetalte alt). Det er derfor ikke så mye mer å gjøre, enn å vente og håpe at domfelte en gang i fremtiden får noe penger som statens innkrevningssentral kan kreve inn. 

Anonymkode: 46353...6ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han slipper ut og får seg inntekt så kommer de til å kreve inn, eller arver eller på annen måte får penger... Hvis...

Anonymkode: 40cf2...d8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resterende beløp vil du få stykkevis og delt dersom han får seg inntekt som er stor nok til at det kan foretas tvungen lønnstrekk. 

Anonymkode: fc568...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For 3 år siden ble jeg tilkjent over en halv million i erstatning. Dette etter en rettsak med min X (Han sitter nå i fengsel, har mange år igjen å sone)

Jeg fikk bare litt over 300.000kr, dette fikk jeg fra staten (voldsofferkontoret)

Han er fortsatt skyldig meg over 200.000kr..ser ikke ut som det er noen håp for meg å få disse pengene? Noen som har vært borti dette før? Hvor deler av summen blir utbetalt fra staten, og det andre må jeg bare se langt etter? Summen han skylder meg er hos statens innkrevingssentral, men de sier at "det er ikke penger å hente"

Anonymkode: 8a02d...6ea

hva er det han har gjort ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, brownbrown skrev:

hva er det han har gjort ?

Han mishandlet meg psykisk og fysisk i mange år..

Anonymkode: 8a02d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Resterende beløp vil du få stykkevis og delt dersom han får seg inntekt som er stor nok til at det kan foretas tvungen lønnstrekk. 

Anonymkode: fc568...3b8

Ok. jeg får nok aldri de pengene :( 

 

Anonymkode: 8a02d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjer innimellom. Voldsofferkontoret har ganske klare regler for hvilke hvilke beløp de kan utbetale, det er f.eks mange utgiftsposter de ikke kan utbetale erstatning for (jeg regner med at de begrunnet i vedtaket hvorfor de ikke utbetalte alt). Det er derfor ikke så mye mer å gjøre, enn å vente og håpe at domfelte en gang i fremtiden får noe penger som statens innkrevningssentral kan kreve inn. 

Anonymkode: 46353...6ca

Jeg er faktisk litt usikker.. jeg kan kanskje høre med voldsofferkontoret hvorfor jeg kun fikk litt over halvparten fra dem.

takk for svar :)

Anonymkode: 8a02d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. jeg får nok aldri de pengene

Det stemmer nok. Domstolene idømmer i nokså hytt og vær papirerstatninger som aldri blir noe annet enn nettopp tall på et papir. Glem det! Han kan jo bli lottomillionær, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For 3 år siden ble jeg tilkjent over en halv million i erstatning. Dette etter en rettsak med min X (Han sitter nå i fengsel, har mange år igjen å sone)

Jeg fikk bare litt over 300.000kr, dette fikk jeg fra staten (voldsofferkontoret)

Han er fortsatt skyldig meg over 200.000kr..ser ikke ut som det er noen håp for meg å få disse pengene? Noen som har vært borti dette før? Hvor deler av summen blir utbetalt fra staten, og det andre må jeg bare se langt etter? Summen han skylder meg er hos statens innkrevingssentral, men de sier at "det er ikke penger å hente"

Anonymkode: 8a02d...6ea

Her er det individueller variasjoner og vi er helt avhengig av dommen i saken for å kunne uttale oss. 

Med en slik sak skal du ha en bistandsadvokat. Bistandsadvokatens jobb er å forklare deg hva du gjør, når du ikke får det du har en rettskraftig dom på at du skal ha. (Vanligvis overtar kontoret for voldsoffer hele erstatningsbeløpet.) Du kan og ringe personskadeforbundet og forhøre deg. 

Anonymkode: b2667...86f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når han slipper ut og får seg inntekt så kommer de til å kreve inn, eller arver eller på annen måte får penger... Hvis...

Anonymkode: 40cf2...d8b

Arv går ikke automatisk til å dekke kreditorer hjelp om testamente er satt opp slik 

Anonymkode: b976a...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land er han fra? Hvis han ikke er norsk, kan du nok se langt etter de pengene. 

Men hvis han faktisk skal leve i Norge etter endt soning, så er det jo mulighet for at du vil få noen tusenlapper her og der i løpet av livet hans.

Anonymkode: 00f0e...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket land er han fra? Hvis han ikke er norsk, kan du nok se langt etter de pengene. 

Men hvis han faktisk skal leve i Norge etter endt soning, så er det jo mulighet for at du vil få noen tusenlapper her og der i løpet av livet hans.

Anonymkode: 00f0e...04d

Han er norsk

Anonymkode: 8a02d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk litt usikker.. jeg kan kanskje høre med voldsofferkontoret hvorfor jeg kun fikk litt over halvparten fra dem.

takk for svar :)

Anonymkode: 8a02d...6ea

Hvis du ringer de, vil de kunne søke opp saken din å se på vedtaket hvorfor du ikke ble tilkjent alt. Får håpe du finner ut av det :)

Anonymkode: 46353...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...