Gå til innhold

Kjøre bobil til Kroatia?


EvaLena

Anbefalte innlegg

Har noen her kjørt til Kroatia og vil fortelle om hvordan veiene er osv? Vi vurderer nemlig å gjøre det i sommer, men jeg er litt skeprisk for ran, ukubre campingplasser.

Ja trenger rett og slett tips og råd om det meste da vi aldri har kjørt utenfor Danmark hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner noen som har kjørt motorsykkel i Kroatia, de sa ikke noe om at det var dårlige veier, ei heller utsatt for noe kriminelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen i familien som har feriert mye i Kroatia og kjørt dit med bil, har selv kjørt mye til Italia. Det er trygge og gode veier nedover, mye bedre enn Norge. Så lenge man holder seg til større plasser og ikke små ukjente steder er det neppe noe problem med ulumskheter. Vi har vært i mange av Europa's land med bil og har aldri opplevd noe utrygt. Der er som Norge :) Det er helt fantastisk flott å kjøre igjennom Europa. Det et så mye flott å se på, Østerrike er ett av mine favorittland og har fantastisk landskap. Anbefaler dere virkelig å dra :) vi har selv valgt å ta Color line over til Kiel for å spare litt tid i bilen. Har vært veldig koselig. Har pleid å ha to overnattinger ned til Italia, tror de har hatt det samme til Kroatia. Det blir mye kjøring disse dagene, så man kan selvsagt ta flere overnattinger eller også færre om man bare vil kjøre for å komme frem. :) god tur :) 

Anonymkode: 99972...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer 3 uker med bobil og jeg føler at det kan bli litt stress. Samtidig vet jeg jo de som gjentar dette rett som det er og ikke får fullrost det. Mulig jeg bare stresser opp meg selv.

Finnes det en side hvor man kan lese om reiseveien, grensekontroll, bompenger osv til forskjellige land?

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

de sa ikke noe om at det var dårlige veier,

Europas dårligste veger finner  du i Norge. Her bruker vi så mye penger på Nav etc. at vegene blir som de blir.

Anonymkode: 1b5e8...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veistandarden er bedre enn i Norge i alle europeiske land. I fattige land er det EU som finansierer asfalt. Går fint dette.

Anonymkode: 8ccf2...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...