Gå til innhold

Har du høye krav til hotellstandard?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pris betyr selvfølgelig en del, men jeg prøver å få mest mulig for pengene. Jeg leser omtaler og sjekker beliggenhet. For meg er det viktig med gode senger og rolige rom. Wifi er et must. Eget bad selvfølgelig!! Beliggenhet betyr mye!! Men hotelstandard er forskjellig fra sted til sted. Når vi er i Asia eller i arabiske land, bor vi som grever. Da velger vi også ofte excecutive rom hvor vi har en del fordeler.  Men er vi i Europa, er standarden ofte lavere. I London bor vi ofte på knøttsmå rom, men vi trives jo der for det.  Er vi i Syden, vil vi bo i nærheten av strand og sentralt. Siden vi er 2 voksne, vil vi ikke bo på et familiehotell med masse var. Vi bor heller aldri på all inclusive.  Det morsomste med å være på reise, er jo å gå ut å finne spesielle og sjarmerende restauranter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei absolutt ikke. Har ikke økonomi til det. Går for billigst mulig og beliggenhet. Et bra hotell for meg er noenlunde rent, ikke mer bråk enn at jeg får sove, serverer en eller annen form for frokost (toast med smør holder) og kaffe sånn at jeg får i meg noe før jeg må sminke meg og bli klar til å gå ut :P

Bonus hvis det er ok vanntrykk i dusjen.

 

Anonymkode: 88d53...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I Panama, der luktar det bananer lang veg...

Anonymkode: 0b4ff...681

Gjør det? Hvordan vet du det? 

Anonymkode: b338c...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det? Hvordan vet du det? 

Anonymkode: b338c...f1e

 Bjørnen sier det 😄

IMG_7344.JPG

Anonymkode: 0b4ff...681

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har nok det. Liker å bo fint og sentralt, litt luksus på ferie må til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde på 5-stjernes i Barcelona en gang. Hotellet var helt nytt og veeeldig moderne. Det var hvitt og kaldt metall over alt OG det var glassbyggerstein som vegg og glassdør til badet. Fritt innsyn. Det som gjorde at det hadde fått 5 stjerner var i hovedsak en supermoderne restaurant med grisedyr mat som vi spiste på en gang (så gik vi på McDonalds fordi vi ikke ble halvmette engang.

Anonymkode: a4196...c6e

Jeg har lurt på hva som er poenget med glassvegg og glassdør på badet på hotellrom. Kan ikke tenke meg at det er særlig romantisk å se kjæresten eller ektefellen sitte på do akkurat. Virker som den dårligste idéen noensinne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde småbarn bodde vi alltid på 5-stjerners.  Det var praktisk med strand nært, bassenger, bamseklubb og underholdning for barna etter middag om kvelden.  Likeså at skitne barneklær kunne leveres hotellets vaskeri.  

Alt til sin tid.  Nå unngår vi denne type familiehoteller som pesten!  Vi foretrekker små, sentralt beliggende hoteller. Rent og pent, med hyggelig atmosfære.  Gjerne en bar, for der kommer vi alltid i kontakt med andre som bor på samme hotell.  Restaurant og basseng behøves ikke.  Vi foretrekker stranden,  og å gå ut på byen for å spise. Denne type hoteller er alltid 3-stjerners.

Romstandard er som på 5-stjerners, men fordi hotellet ikke har basseng og restaurant, så defineres de som 3-stjerners. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alltid for de fineste og luksuriøse. Ulempen med disse er at det er så stort og mange etasjer. Jeg er ikke så glad i å bo høyt oppe. Jeg liker bare å ha det behagelig. 

Anonymkode: e9e7c...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med et pensjonat kan fungere helt fint om man er alene på ferie, f eks. Bare rommene, bad og toalett ser ok ut, så er det greit. Dessuten koster pensjonat gjerne mindre penger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt om det er jeg som betaler eller ikke 😛

Har bodd på alt fra skitne hosteller med doring av svamp, til skikkelig luksus med panorama og spa og alt mulig merkelig. Alt har sin sjarm 😊 Men rent og praktisk beliggenhet betyr mer enn fancy fasiliteter. Frokost kan være gøy hvis de har en bra buffet, men mange steder er det ikke verdt det. Eget bad har blitt viktigere med årene, er stor fan av badekar 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags standard jeg velger på reise, har helt klart endret seg med alderen (og den tilhørende bedre økonomien).

Da jeg var yngre var det nok at hotellet var sentralt og rent. Jeg var knapt på hotellet uansett og ville heller bruke pengene jeg hadde på shopping og "fest og moro". Nå nærmer jeg med 40 og føler det helt annerledes. Ikke at vi er på hotellet SÅ mye, men vi bruker nok mer tid der enn jeg gjorde før. Betaler gladelig en del tusen mer for hotell en langweekend,  så vi kan velge ett skikkelig fint hotell. Men så er også økonomien min bedre nå enn den var da jeg var 20, så det er vel i grunn ikke så merkelig.

På samme måte spiste vi på relativt rimelige restauranter før og var happy med det - nå går det også mange tusen mer på mat når vi reiser, fordi vi liker å gå på litt mer spennende steder og er glade i mat og god vin :) 

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prioriterer å finne hoteller som er mest mulig universelt utforma, og som tilbyr rom tilpassa funksjonshemmede. Det er fullt forståelig at ikke alle kan tilby like gode løsninger, for eksempel i gamle bygg som er vanskelige å gjøre mye med. Samtidig har jeg et klart inntrykk av at enkelte kjeder og enkelthoteller er bedre enn andre på dette, og at det er ulikheter i rutiner og bevissthet rundt slikt. Det er ikke at jeg krever at den som møter meg har en master i funksjonshemming og samfunn, men det hjelper jo å ikke f.eks. gi meg et allergirom når jeg har bestilt (og fått bekrefta) hc-vennlig rom, i tilfeller hvor jeg har vært veldig tydelig på nøyaktig hva jeg trenger. Bare så det er sagt, så skjønner jeg jo at feil kan skje, men jeg har et helt klart inntrykk av at enkelte hoteller og kjeder har bedre rutiner på dette enn andre.

Så da blir dette prioriteten min, før pris og før alt annet, og jeg synes det inngår i krav om standard, faktisk. Standard for meg, er mer enn fine rom og god atmosfære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel kommet til den konklusjonen at jeg er litt mer kresen enn jeg liker å innrømme. Jeg starter ofte med å søke på tre stjerners, men ender som regel opp med 5...

Anonymkode: 22923...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har høye krav til beliggenhet. Jeg sirkler meg inn på det området jeg vil bo i, og leter blant de billigste hotellene med bad. Stjerner ser jeg ikke på i det hele tatt, det er som regel misvisende. Har bodd på helt utmerkede hoteller med en og to stjerner. Jeg ser derimot på anmeldelser fra andre gjester. Uvesentlige ting er kritikker som "tapeten hadde stygt mønster" og "resepsjonisten smilte ikke til meg hver dag". Mens jeg styrer unna hvis det står "skittent" eller "veggdyr". Prøver også å unngå hoteller i nærheten av nattklubber og denslags. 

Det med glassvegger på badet har jeg også lurt på, hva i all verden? Greit nok når man reiser alene, selv om jeg ikke har noe stort ønske om å stirre på toalettet når jeg ikke befinner meg der. Men hadde jeg reist sammen med noen hadde jeg jo gått rett i resepsjonen og krevd nytt rom, hva gjør de da hvis alle rommene er utformet sånn (og det ikke gikk frem av infoen når man bestilte)? Kan se for meg at de får sånne henvendelser mange ganger pr dag på de hotellene der. Som resepsjonist hadde jeg holdt pusten hver gang jeg sendte opp et par og ventet for å se om de kom i retur etter fem minutter :P 

Anonymkode: 24e1a...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på alle måter. Bestiller kun 4-5 stjerner. Har en liste med betingelser, som utsikt, treningsstudio, størrelse på rom, beliggenhet og så videre. Så bruker en del tid på å finne det rette rommet. 

Så betaler som regel 2 - 5 000 per natt (sistnevnte i byer som NY og Boston). Betyr mye når vi først har noen dager fri. 

Anonymkode: 1384f...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med glassvegger på badet har jeg også lurt på, hva i all verden? Greit nok når man reiser alene, selv om jeg ikke har noe stort ønske om å stirre på toalettet når jeg ikke befinner meg der. Men hadde jeg reist sammen med noen hadde jeg jo gått rett i resepsjonen og krevd nytt rom, hva gjør de da hvis alle rommene er utformet sånn (og det ikke gikk frem av infoen når man bestilte)? Kan se for meg at de får sånne henvendelser mange ganger pr dag på de hotellene der. Som resepsjonist hadde jeg holdt pusten hver gang jeg sendte opp et par og ventet for å se om de kom i retur etter fem minutter :P 

Anonymkode: 24e1a...bf7

Det var jeg som nevnet glassveggene. Hotellet var nytt og ALLE rom hadde glassvegger på badet. Takk til samboer som hadde krav om 5 stjerners hotell. Han fikk svi litt for den en god stund. Tror vi ganske fort ble enige om at skulle man noe annet enn å tisse, så fikk man gå på toalettet i resepsjonen. Glassvegger og dører stopper ikke akkurat lyd eller lukt heller.

Anonymkode: a4196...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var jeg som nevnet glassveggene. Hotellet var nytt og ALLE rom hadde glassvegger på badet. Takk til samboer som hadde krav om 5 stjerners hotell. Han fikk svi litt for den en god stund. Tror vi ganske fort ble enige om at skulle man noe annet enn å tisse, så fikk man gå på toalettet i resepsjonen. Glassvegger og dører stopper ikke akkurat lyd eller lukt heller.

Anonymkode: a4196...c6e

Tipper det toalettet i resepsjonen ble flittig brukt av gjester. Burde kanskje vært glassvegger der også, så de ansatte fikk noe å se på? Hvis personaltoalettet fikk åpen løsning ble det kanskje slutt på dette noe underlige motefenomenet :) 

Anonymkode: 24e1a...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...