Gå til innhold

Har du høye krav til hotellstandard?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker å ha det litt glamorous når jeg er på ferie. Bor gjerne på 4/5 stjernershotell. Har bodd på nok dårlige hoteller opp gjennom åra så det unner jeg meg. Hva med dere? Går dere etter det billigste dere finner? 

Anonymkode: b338c...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sjeldent på de "fine" hotellene med uendelighetsbasseng også videre, men de få gangene jeg drar på ferie så går det i 4/5 stjerners. Prisen har en begrensing, men så lenge hotellet har greie fasiliteter utenom som ulike aktivitetstilbud, stor frokost buffet, rene rom, fin beliggenhet, og gode reviews så er det greit nok :) 

 

Anonymkode: 90fdd...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Som hovedregel liker jeg å bruke så lite penger som jeg må på et trygt, rent og godt plassert overnattingssted. I blant (en-to ganger i året, kanskje) slår jeg virkelig på stortrommen og går for ekstreme og veldig bevisste hotellopplevelser. Andre ganger har jeg et jobboppdrag som fører meg til hoteller av en spesifikk standard. Dette har bl.a. ført meg til luksus i sentrum av Roma, et utrolig perfekt, lite hotell i London sentrum, et nydelig hotell i autentisk, lokal arkitektur i New Mexico og et 500 år gammelt slott som en gang var eid av Henry VIII. Når jeg er i luksuriøse omgivelser tilpasser jeg meg komforten veldig raskt og slapper fint av. Men som hovedregel bor jeg i moderat standard, fordi det passer best for meg og gir meg mer penger å bruke på vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar som regel på 3/4 stjerner. Har vært på finere hoteller også, men jeg syns ikke det er verdt pengene. På ferie er man som regel så lite på rommet uansett. Det viktigste er en god seng og et greit bad, men du kan finne vonde senger på fine hoteller også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birti

Jeg er så lite som overhode mulig på hotellet på ferie, så her ser jeg på pris, renslighet og beliggenhet fremfor stjerner. Viktigere med fint hotell på jobbreise når man ofte blir sittende å jobbe mellom slagene, og ikke ser noe annet enn hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på. Skal jeg være en plass lenge og tror jeg kommer til å trenge å slappe av litt på hotellet så velger jeg gjerne noe finere med greie fasiliteter. Er det bare en plass jeg skal sove så er det ikke så nøye. Men altså, jeg prøver alltid å velge trygge og rene plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg svært lite på hotellet. Så jeg ønsker det skal være rent, eget bad og grei beliggenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrir

Har som oftest gått i 3/4-stjerners. Prøver å finne et hotell som ligger greit til og hvor rommene ser helt OK ut. Jeg er som oftest utenfor hotellet hele dagen og opplever byen jeg er i, hotellet er bare et sted jeg sover og spiser frokosten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det litt fint, men har ikke behov for noe utpreget luksus. Det viktigste er at det er rent og pent, ikke ekkelt, og god og trygg beliggenhet . Går mest i 3/4 stjerners, litt avhengig av land. Synes standarden i forhold til antall stjerner varierer veldig mellom enkelte land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Er det rent så er jeg fornøyd.

 

Folk må slutte å tro at de har krav på alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedover i Europa betyr de to høyeste stjernene bare at det er restaurant og bar på hotellet... og kanskje en eller annen spa-avdeling eller annet ekstra. Rommene kan være nøyaktig det samme som et 2-stjerners hotell, men sistnevnte har ofte begrenset med bemanning i resepsjonen (om natta) og man må ut for å spise.

Jeg bor gjerne enkelt, men vil ha eget bad og det skal være rent. Som regel velger jeg noe sentralt.. eller i alle fall nør buss/bane/tog. Alt annet er kan jeg leve uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Nei, bor som oftest på vandrerhjem. Så billig som mulig, men unngår de med helt forferdelig rating. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før bodde jeg billigst mulig. Nå er jeg over 40 og i full jobb, og synes at et fint hotell gjør turen ekstra bra. Jeg går ikke etter antall stjerner, men beliggenhet (MÅ bo rett i sentrum på storbyferie, eller f.eks rett ved vannet på badeferie etc) og gode reviews på f.eks. Tripadvisor. Hvis man er ute i god tid, og søker på ulike måter, finner man ofte kampanjetilbud på gode hoteller. Da slår jeg til :) 

Anonymkode: 6bc5a...f8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke spesielt opptatt av høy standard, men det må være rent og se ordentlig ut. 

Kommer litt an på hva jeg skal og hvor lenge jeg skal bo der. I utlandet synes jeg 2-3 stjenershotell har vært ganske greie. 

Jeg ønsker å bruke penger på andre ting enn hotell. Det er ikke på grunn av det at jeg drar på ferie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beliggenhet, hygiene og søvnkvalitet er det viktigste for meg. Som regel bruker jeg ikke så mye tid på hotellet når jeg er på reise uansett, og når jeg er der så sover jeg. Da er det igrunnen helt bortkastet å ha brukt masse penger på dill og dall jeg ikke får nytte av. De pengene vil jeg heller bruke på god mat, opplevelser og shopping. En seng som er god, et bad som er rent og et rom som helst ikke vender ut mot den aller mest bråkete gata er det viktigste for meg. Hvis det er sommer, så er det heller ingen ulempe med aircondition.   

Anonymkode: 8d856...58b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å ha det litt glamorous når jeg er på ferie. Bor gjerne på 4/5 stjernershotell. Har bodd på nok dårlige hoteller opp gjennom åra så det unner jeg meg. Hva med dere? Går dere etter det billigste dere finner? 

Anonymkode: b338c...f1e

Haha dagens. Glamorøs. ..på 4 og 5 stjerners. Hallo....4 og 5 betyr ikke det samme i utlandet som i Norge.  4 er vel minste standard i utlandet for meg. Det er ikke mye glamour over det. 5...litt over,men ikke noe glamour.

 

Anonymkode: 7e03c...94f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bodde på 5-stjernes i Barcelona en gang. Hotellet var helt nytt og veeeldig moderne. Det var hvitt og kaldt metall over alt OG det var glassbyggerstein som vegg og glassdør til badet. Fritt innsyn. Det som gjorde at det hadde fått 5 stjerner var i hovedsak en supermoderne restaurant med grisedyr mat som vi spiste på en gang (så gik vi på McDonalds fordi vi ikke ble halvmette engang.

Anonymkode: a4196...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen felles standard for stjerner. Så antall stjerner alene sier ikke så mye. 

Uansett jeg har ikke råd til å betale for luksus og er heller ikke interessert i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha dagens. Glamorøs. ..på 4 og 5 stjerners. Hallo....4 og 5 betyr ikke det samme i utlandet som i Norge.  4 er vel minste standard i utlandet for meg. Det er ikke mye glamour over det. 5...litt over,men ikke noe glamour.

 

Anonymkode: 7e03c...94f

Å joda. Glamorous for meg! Se hva jeg har bestilt meg nå:

http://www.riu.com/en/Paises/panama/panama-city/hotel-riu-plaza-panama/ 

Anonymkode: b338c...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi drar til syden hotellet ha barnebasseng og wifi på rommet samt frokost.

Wifi fordi jeg vil på nett mens ungen sover, frokost er veldig praktisk og basseng er for ungen. Gode anmeldelser er bra.

 

Anonymkode: 095e5...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...