Gå til innhold

Nakne ankler, fjortisstil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jobbet som turistguide og har guidet en del britiske og amerikanske turister rundt i Norge. Flere av disse undret seg over hvor mange ungdommer går rundt med så korte sokker at det fører til at de ikke dekker anklene. Ungdommene går jo rundt sånn både om sommeren og vinteren. Disse turistene mente at dette var en type fjortistrend som også var populær i USA og England. Ser også voksne mennesker som går sånn.

Hva tenker dere?

Anonymkode: c5dde...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må være iskaldt tenker jeg..

Anonymkode: f565b...8df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenrosa

Haha :) Er selv en person som går med nakne ankler, grunnen er at jeg har så korte bein å bruker å brette opp buksen i tillegg til at jeg bruker ankelsokker. Er nokk bare en vane fra min ¨fjortiss¨ periode tror jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er en sånn type trend som du beskriver, ja. Forstår at turister blir forundret, har selv gitt det et skeivt blikk når jeg har sett det. Ser kaldt og ubehagelig ut, spesielt når de har litt nysnø rundt anklene. Dessuten kjøper jeg ikke den at de ikke fryser, for selvsagt fryser de! 

Anonymkode: 537dc...4a5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Den moten kom vel med disse 2XU-tightsene? Til dem skulle det være knallfargede Nike-sko, bare ankler og diger dunparkas. 

Men sånn har det allltid vært i den aktuelle aldersgruppen. En gang var det bar mage uansett temperatur. De voksne advarte om alle slags skumle konsekvenser. Og da jeg var ung gikk vi uten lue i 25 minusgrader. Dette var på åttitallet, og for at all hårsprayen i det svære håret ikke skulle være bortkastet så kom det ikke på tale med lue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig har en helt sær tvangstanke om at jeg kun bruker hvite ankelsokker:fnise: 

Og jeg har jo en del jeans og sånn som rekker til ankelen. Jeg er snart 30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ikke med det. Har prøvd, men jeg fryser jeg. 

Anonymkode: 553aa...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøsteren min insisterer på å gå med lave sokker som viser ankelen, en tynn jakke i falskt skinn og et skjerf som må ligge på en spesifik måte som ikke varmer spesielt bra, selv midt på vinteren. Hun stryker også skjerfet hver morgen for at det skal ligge perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg går i sneakers og jeans som ikke går helt "nedi" skoen så bruker jeg hvite ankelsokker så anklene blir bare. Jeg er egentlig en frysepinne, men merkelig nok synes jeg ikke det er kaldt rundt anklene. 

Anser meg ikke som fjortis lengre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren ser jeg bare ungdommer som går med ankelsokker, gjerne i små tøysko.

Om sommeren når det er varmt går alle slags mennesker med dem. Mye finere enn høye sokker i lave sko.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil kysse nakne jenteankler 😁

Anonymkode: 7e650...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mote ja. Vintersko er ukult, det skal være hvite sneakers, bare ankler, ankelsokker. Ser helt dust ut synes jeg i snøvær og kulde. Samtidig må de selvsagt ha dunjakke til 8000 for ikke fryse...

Jeg klager ikke så mye da, har vært innom både bar mage og luenekt uansett kulde pga sveis i min ungdom. Da jeg ble voksen så valgte jeg frisyre spesifikt som skulle tåle lue uten å smashes... så det er håp for dem også. Det kommer sikkert en bølge av superkule høye vinterboots snart.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste ungdom som går slik, men ser flere og flere ungdommer med normal crew socks lengde, eller tennissokk på norsk. Og når de først bruker vanlige sokker for årstiden vises de frem, for de tas ofte utenpå tights, treningsbukser og jeans. Spesielt hvite sokker fra nike. Så kanskje ankelsokktrenden nå er på vei ut? Jeg reiser mye i jobb og ankelsokker er på vikende front over alt. 

Nå har jeg ikke så store problemer med ankelsokker, men det ser veldig kaldt ut om vinteren. Selv bruker jeg heller vanlig lengde for jeg føler alltid at ankelsokker er på vei til å falle av. 

Anonymkode: 557cc...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ankelsokker og kortere bukser. På vår og sommer vel å merke. 

Det er en trend ja, også blant voksne som liker å følge med på moten. Masse av det på catwalken, så dere blir ikke kvitt det, kommer bare enda flere varianter av cropped jeans fremover. Dere kommer snart til å slite med å finne en bukse i vanlig lengde i vårkolleksjonen i butikkene. 

Ville ikke tatt motetips fra amerikanske og britiske turister uansett, de er vel sjelden moteguruer :hoho:

Generalisering, mulig du guider hippe New Yorkere og Londons mote-elite, men jeg ser jo bare for meg de gruppene med klisjéer i caps som ramler ut av cruiseskipene langs norskekysten. Gjelder jo ikke bare cruiseturistene da, amerikanere og briter har alltid kledd seg som dass (med masse hederlige unntak såklart, er jo snakk om ganske mange millioner dette). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ankelsokker sommer og vinter, men er det snø og kaldt bruker jeg jo ankelboots (som dekker over anklene). nå som jeg har begynt å bruke joggesko igjen så har jeg bar hud mellom skoa og buksa, ja. men går ikke sånn fordi det er trendy :fnise: tror ikke folk flest går sånn fordi det er trendy, men fordi de foretrekker ankelsokker. at de ikke gidder å bruke vintersko som varmer litt oppover anklene er en annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3/20/2017 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Må være iskaldt tenker jeg..

Anonymkode: f565b...8df

Det mener mange turister også. Men det er jo ikke første gang noen mennesker velger å lide for skjønnhet, om det kan kalles skjønnhet da.

Anonymkode: c5dde...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare sorte ankelsokker. Sokker som går høyere opp og lager og du ser sokken mellom buksene og skoa syntes ikke jeg er noe fint, spesielt ikke om det er sokker i mønster og farger! Er 27 år forøvrig, har ikke fjortisstil utenom disse ankelsokkene da, men ser ikke helt hva som er fjortis med det? Det er bare ett par sokker liksom..

Anonymkode: 60d22...981

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
På 22.3.2017 den 21.01, FantasDick skrev:

Jeg er egentlig en frysepinne, men merkelig nok synes jeg ikke det er kaldt rundt anklene. 

Jeg synes alt under 20 grader er kaldt. Her om dagen gikk jeg med ankelsokker og joggesko. Jeg frøs noe så inn i #@&%$! så ikke før det er mye varmere i været kommer jeg til å gå med det.  >_< 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...