Gå til innhold

Sminke, trenger å starte på ny.


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Gjest MadameDeRosa

Jeg trenger å fornye sminkepungen, altså innholdet i den. Alt fra foundation/pudder, øyenskygger, concealere etc. Kan noen gi noen gode råd om deres favoritter og hvor dere helst handler makeupen deres? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig så er 99% av sminken min kjøpt på flyplasser på taxfree da jeg reiser endel via jobb.

Bruker Dior mascara (formet som den mørkeblå parfyme flakongen) og Dior eyeshadow palette med bronze/gull farver. Foundation er fra maybelline og pudder fra Estee Lauder. Eyelinerblyanten er fra H&M og den flytende fra L'Oréal. Bruker 3 leppestifter på omgang der 1 er fra Guerlian og 2 fra L'Oréal. De er i fargene korall,mørk rosa og rød.

Det er basically all sminken jeg bruker. Bruker ikke highlighter eller øyebrynsblyanter (har tatt microblending). Har 2 flere sånne eyeshadow paletter i reiseformat fra L'Oréal og Dior.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad i armani sin sminke :) 

Anonymkode: 1a552...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både dyr og billig sminke og har funnet noen favoritter:

Makeup Mekka her mye bra, men er litt hit og miss. Det som er bra er: Translucent HD pudder, sminekostene deres, Ultra Lenghtening Water Resistance Mascara, Contourkittet (det største) bedre enn Anastasia sitt, de matte liquid leppestiftene deres.

Isadora: De har utrolig gode kohl eyelinere og jeg liker felt tip eyelineren deres. Jeg liker og krem highlighter stiften deres. Den gir en ganske naturlig highlight.

H&M: Deres foundation er veldig bra! Den er bare lett coverage, så har du mer du vil dekke anbefales den ikke. Jeg liker den fordi den jevner ut hudtonen min og legger seg bra på min tørre og sensitive hud. H&M har og utrolig fine blusher. 

Anastasia: De har utrolig fine lip glosser, de er godt pigmenterete og holder lenge. De har kjempegode brynsprodukter. De har veldig gode og "creamy" single eyeshadows. Det er øyeskygger med magneter under, slik at du kan samle de du liker best sammen. Jeg kjøper paletter for å ha dem i fra ebay. http://www.ebay.co.uk/itm/10-Empty-Eyeshadow-Makeup-Palette-Cosmetic-Box-Magnetic-shadow-Blush-Z-Palette-/262307244454?hash=item3d12bae9a6:g:QRgAAOSwCU1Yqgkq

Urban Decay: De har gode leppestifter. Jeg liker noen av øyenskyggepalettene deres som UD Naked 3 og Smoky. De har en uuuutrolig god øyeskyggeprimer som gjør at øyeskyggen ikke creaser seg og holder hele dagen.

Makeup Geek: Bestiller fra nettsiden deres, men venter alltid på salg for å holde meg under tollen. Vannvittig gode og fine og perfekte single eyeshadows. De har også gode blusher og contour puddere, hvor de foreslår hva som passer best for hvilken hudtone du har, og om du har kald, varm eller nøytral undertone.

Nyx: De har mange gode og ulike leppeprodukter. Jeg bruker setting sprayen deres i Dewy hver gang jeg sminker meg.

Lush: Gode leppepomader. Ikke prøvd sminken deres. 

 

All sminken jeg har nevt her tester ikke på dyr, så det er en bonus!

 

Anonymkode: 2636b...f2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler makeup på Kicks, H&M, makeupmekka.no, makeupgeek.no, Cubus og Vita. Liker også leppestiftene til Art Deco på Vita. Styr unna den våte eyelineren deres, mest rennende og smudgy jeg har prøvd! Jeg har ikke funnet en concealer jeg er fornøyd med enda, så håper på tips her om det, men bruker Nyx sin for øyeblikket og den er helt OK. 

Anonymkode: 2636b...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på budsjettet, og hva du vil ha. 

Foundation: Loreal true match 

Concealer: Bare minerals og ysl touche eclat 

Blush: Mac 

Mascara: Lancome 

Leppestift: Mac

I tillegg bruker jeg primer fra bare minerals, setting powder fra sensai og setting spray fra urban decay. Øyenskygge bruker jeg ikke så mye, men har noen fra Mac jeg har satt sammen i eget kit. 

 

Anonymkode: 9baf8...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2017 den 16.21, MadameDeRosa skrev:

Jeg trenger å fornye sminkepungen, altså innholdet i den. Alt fra foundation/pudder, øyenskygger, concealere etc. Kan noen gi noen gode råd om deres favoritter og hvor dere helst handler makeupen deres? 

Trenger å vite hud/øyefarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter innenfor hver kategori. Til info har jeg fuktfattig og fet hud. Har varm og lys hud, stort sett den nest lyseste varme nyansen.

Foundation/pudder: Smashbox Halo-pudder. Jevner ut hudtonen, og gjør faktisk huden finere. Kjøpes hos Kicks.

Concealer: Everyday Minerals Multi-tasking Concealer. Sitter som et skudd og hverken legger seg i tørre partier eller ligger flytende oppå fete partier. Bruker fargen Golden Fair. Kjøpes på everydayminerals.com.

Vippeprimer: sikkert et steg som kan hoppes over hos mange, men for mine korte og rette vipper er dette redningen altså! Sverger til Smashbox sin, og den gjør vippene lange og gir en utrolig fin bøy som holder hele dagen. Kjøpes hos Kicks.

Øyenbryn: It's Skin Babyface Natural Eyebrow. Denne har jeg brukt opp sikkert 4 stk av. Kjempegod, og helt perfekt farge til meg. Bruker gråbrun. Kjøpes på ebay.

Øyenskyggeprimer: Smashbox Photo Finish Lid Primer. Denne er knallgod, og gjør at øyenskyggen sitter som støpt. De har nå fått inn både svart og hvit av denne også, noe jeg synes er superspennende. Har kun prøvd den beige enn så lenge. Kicks.

Øyenskygge: Sverger også her til Smashbox. De matte skyggene deres er helt himmelske å jobbe med! Samler på paletter derfra.

Eyeliner: Enten Urban Decay 24/7-linerne (kjøpes stort sett på Sephora i utlandet) eller Smashbox Always Sharp (Kicks). Favorittene er UD sin Mildew eller Smashbox sin i French Navy.

Mascara: Gosh Catchy Eyes. Ingen over, ingen ved siden. Kjøper i bulk på eleven.no eller om jeg finner på reise.

Blush: varierer hvilket merke jeg bruker her. Liker godt Halo-blushene til Smashbox - det er de pudderblushene jeg har prøvd som varer lengst. Er også glad i den ene jeg har fra MAC. Tarte Cheek Stainsene er også favoritter. Er egentlig ikke så kresen på blush, for jeg har en hudtone som takler mye farge, samtidig som den holder godt på fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...