Gå til innhold

hvor mange tortilla lefser spiser du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne. Spiser en stor som er veldig full. Eller 2 - 2 1/2 medium. Da er jeg som oftest på besøk, for jeg spiser egentlig kun 1 lefse når jeg lager taco. Er enslig.

Anonymkode: 3dfee...3d3

Vet ikke om det har noe å si, men jeg er 153 og veier 59 kg.

Anonymkode: 3dfee...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser 1-2 og blir stappmett! Er ikke akkurat noe overvektig jeg, eller var ikke det før jeg ble gravid ihvertfall! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slank, spiser vanligvis 1-2 store, godt fylte lefser. Har ikke i rømme, men bruker ganske gode mengder ost og kjøtt. Kan fint spise 3, kanskje til og med 4 om lefsene er små og jeg er sulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser som regel to stykker, sånn passe full. Da er jeg passe mett :)
Men jeg kunne nok spist fire stykk uten problem :P
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En og en halv med masse fyll. Kvinne ( hvis d har noe å si )

Anonymkode: 11473...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et relevant og interessant spørsmål. Da jeg var overvektig så spiste jeg alltid like store porsjoner som mannen min selv om han er 20 cm høyere. Sammenlignet jeg med venninner så tenkte jeg alltid at de var "småspiste". Jeg hadde egentlig ikke begrep om hva som var "normale porsjoner", og ja, kunne godt spise 3 stappfulle lefser til middag.

Nå har jeg lært at jeg ikke bør spise meg så mett at jeg nesten ikke orker røre meg etterpå, og at porsjonene mine faktisk var unormalt store tidligere. Nå spiser jeg ca to, fylt med mer grønnsaker og mindre kjøttdeig.  

Anonymkode: 8a853...b97

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser stort sett en, nummer to blir for mye, så istedet for å ta en til lager jeg tacosalat på tallerkenen og spiser med chips. 

Å spise tre hadde jeg aldri i verden klart. De fleste menn jeg kjenner spiser 2-3. Damer 1-2.

Anonymkode: d255e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sjeldent lefser (nesten aldri egentlig), men når jeg gjør det spiser jeg to stk fylt hovedsakelig med grønnsaker, lite kjøttdeig, som regel ingen ost (fordi jeg er student og ost er dyrt heh) :)

Om tre stk er mye kommer veldig an på hva du fyller de med! Du sier at du spiser tre lefser og at de så vidt lar seg lukke, så hvis det da er snakk om tre lefser på vanlig størrelse (altså ikke de som er sånn bitte små) og det er både kjøttdeig, rømme og ost på dem, så er det nok ganske mye med tre stk, ja. Hvis det derimot er snakk om tre lefser fylt hovedsakelig med grønnsaker, ingen ost, og kesam istedet for rømme, så er det jo ikke så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis 2, men hvis jeg har trent hardt tidligere på dagen spiser jeg ofte 3. Men da er jeg stappmett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å slanke meg og i går når vi hadde taco kveld ble alle overakset over hvor mye jeg spiste.... 

Jeg spiste 3 fullkornstorstilla med fyll. Venninnene mine spiste bare 1 og mente mennene deres bare spiste 2. 

Er 3 for mye? Jeg veier 85 og er 160 høy. (Er på vei ned i vekt)

Anonymkode: 67858...c1b

jeg spiser 3 fulle, med karbonadedeig, ost kylling, grønsakker og alt annet påfyll. jeg er 182 normal høyde, men muskuløs og veier sånn ca 100 kg

85 kg for en som er 160 bare er veldig mye, spesielt vist du er jente, så da regner jeg med du har en god del ekstra

damen min er samme høyde og veier 55 hun er slank

det er heldigvis lett å gå ned i vekt, så det kalrer du fint. endring i kosthold og begynne med kardio gjør susen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne spise tre av de store Santa Maria-fullkornslefsene uten at det gjør meg ekkelt stappmett. Middels mengde fyll, men uten rømme, for det tåler jeg ikke.  
Jeg er overvektig, omtrent samme BMI som trådstarter. Det å gå ned i vekt krever at man reduserer på mengdene man spiser, og hva man spiser. Magen min har vent seg til porsjoner som er for store for meg, og det må jeg venne den av med. 

Anonymkode: 70abe...6cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du holder på å slanke deg, så er vel kanskje ikke 3 fullstappa tortillalefser det lureste... ;)
Da jeg spiste 2 fulle tacolefser forrige helg ble det 760 kcal. Så kan fort bli mye.

Har hendt at jeg også har spist 3 fulle lefser, men da har jeg ikke vært på slankern! Mange av mine venninner blir sjokkerte av meg også, for de spiser jo bare én stk med masse grønnsaker og ei babysje med kjøttdeig. Whatever, jeg er fremdeles slank og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å slanke meg og i går når vi hadde taco kveld ble alle overakset over hvor mye jeg spiste.... 

Jeg spiste 3 fullkornstorstilla med fyll. Venninnene mine spiste bare 1 og mente mennene deres bare spiste 2. 

Er 3 for mye? Jeg veier 85 og er 160 høy. (Er på vei ned i vekt)

Anonymkode: 67858...c1b

Samme hvor mye man spiser vel? De som bastant sier at de spiser lite er gjerne de som grafser som faen når ingen er der og ser på. Spis med god samvittighet. Du har fått et liv så lev og nyt det ut til det fulle. Om det innebærer mer å spise mer enn to lefser, go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser 3 tortilla lefser hver gang, har vel klart 4, 

Anonymkode: a2efa...dd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl

Både jeg og samboer spiser to stappfulle lefser. Men da er vi så mett at vi omtrent må krabbe til sofaen etterpå. Men har mye ost i da, og drikker cola til.

Hvis du går ned i vekt så er det jo innafor med tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser vanligvis 2, en sjelden gang 3. Èn gang spiste jeg faktisk 4, men da hadde jeg vondt i magen lenge etterpå. Er kvinne, 170 høy og veier 60 kg.

Anonymkode: d2a0f...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...