Gå til innhold

Hvordan får man tak i filmer etter de har vært på kino nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før var det jo enkelt. En film gikk på kino, så kom den på dvd. Men nå selges det snart ikke dvder lenger. Jeg har klart å gå glipp av en film som jeg gleda meg noe helt vilt til, og nå har jeg søkt etter kinoer på hele østlandet uten å finne noen som viser den. (Trainspotting 2). Siste visning var nå i helga kl 23 i Oslo, og det tidspunktet var rett og slett ikke mulig for meg å få til. Er jo min skyld som ikke fulgte med på hvor lang tid som gikk, men den ble også tatt av etter bare 3 uker. (Premiere 24. feb), så jeg trodde jo jeg hadde bedre tid enn det.

Altså. Hvor blir det av filmene etter at de har vært på kino nå? Havner de på netflix eller hbo? Hvordan finner man ut når de i så fall gjør det og hvilke filmer som havner hvor? Er det noen liste noe sted med oversikt over når og hvor man kan se filmer som har vært på kino? Problemet er vel at den er mye mer populær i andre land, så må vel vente en evighet. Utrolig surt for noe jeg hadde gleda meg til lenge og var så spent på...

Anonymkode: 5f30a...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kommer til Platekompaniet etter en stund, for kjøp. Ellers på iTunes for kjøp, eller leie via kabelselskapet du tilhører. Netflix tror jeg du må vente lenge på, HBO har ikke stort filmarkiv. 

Anonymkode: 040ff...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan kjøpe DVD, mange som selger det.

Kjøper som oftest filmer på cdon.com. Dersom ikke filmen er kommet ut enda, kan den reserveres så sendes når så snart den har kommet ut.

Det er mange som selger, søk på nett DVD + filmnavn

Digital kompetanse er en fin ting...

Anonymkode: bf02d...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digital kompetanse er en strålende ting, ab, derfor jeg spør her etter noen som har det. 

Takk til de andre som svarte uten å være frekke! :)

Anonymkode: 5f30a...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme, TS. Det blir færre og færre dvd-tilbydere, da det ikke er stor etterspørsel. Ettersom DVDer fases ut, og spillerne likeså, ønsker jeg ikke bruke masse penger for å fylle opp hyllene mine med media som er utgått på dato. Jeg bruker også Netflix, men der kommer ikke filmer før det har gått flere år - og det er veldig uforutsigbart hvilke som kommer. Har lett etter ting på Itunes også, men der er det også utrolig få filmer!! Er det noe med rettighetene til Itunes og Netflix i Norge, tro?

Den eneste muligheten til å se filmene jeg vil se digitalt, er å streame fra ulovlige nettsider. Og det er jo så dårlig kvalitet ofte.

Det finnes kanskje ingen stor, enkel, digital filmutleutleie-hjemmeside som er tilgjengelig i Norge med ALLE filmer som utgis?

 

Anonymkode: d2ff1...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste kommer da fremdeles ut på dvd/bluray? Platekompaniet og cdon selger det meste. 

Ellers må du vente på itunes, canal digital sin go, netflix, etc. Ja, det tar tid, men jeg foretrekker faktisk å vente til jeg kan se det i fred og ro i heimen framfor å betale en formue for å på kino hvor jeg får opplevelsen ødelagt av idioter som ikke kan holde kjeft og sitte i ro. 

Anonymkode: 07b92...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før var det jo enkelt. En film gikk på kino, så kom den på dvd.

Anonymkode: 5f30a...1cb

Strengt tatt så tok det like langt tid før de kom på DVD tidligere også. De kommer ikke ut på DVD/utleie via streaming rett etter de har gått på kino. Tar som regel mange måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viaplay pleier vel også å ha rimelig godt utvalg på kjøp/leie? :)

Anonymkode: b57e7...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viaplay og google play filmer har vel de aller fleste filmer tilgjengelig for streaming/kjøp samtidig med at de kommer på dvd/bluray? Men det tar jo vanligvis noen måneder fra en film er på kino til den kommer på bluray. Hvis ikke hadde mange droppet kinoen og sett den hjemme istedet.

Anonymkode: deac7...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sjekka på Amazon siden ikke platekompaniet hadde dato, og da var det 5. juni..! Sykt irriterende, den gikk bare 3 uker i Oslo og 1 uke i Akershus pga labre besøkstall, så jeg trodde jeg hadde bedre tid. Lesson learned, ikke vente med filmer man virkelig har sett fram til!

Anonymkode: 5f30a...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt på det samme, TS. Det blir færre og færre dvd-tilbydere, da det ikke er stor etterspørsel. Ettersom DVDer fases ut, og spillerne likeså, ønsker jeg ikke bruke masse penger for å fylle opp hyllene mine med media som er utgått på dato. Jeg bruker også Netflix, men der kommer ikke filmer før det har gått flere år - og det er veldig uforutsigbart hvilke som kommer. Har lett etter ting på Itunes også, men der er det også utrolig få filmer!! Er det noe med rettighetene til Itunes og Netflix i Norge, tro?

Den eneste muligheten til å se filmene jeg vil se digitalt, er å streame fra ulovlige nettsider. Og det er jo så dårlig kvalitet ofte.

Det finnes kanskje ingen stor, enkel, digital filmutleutleie-hjemmeside som er tilgjengelig i Norge med ALLE filmer som utgis?

 

Anonymkode: d2ff1...fd5

Ingen bruker spillere mer. Man bruker PS4 eller Xbox oneOne

Anonymkode: b889e...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmene kommer gjerne ut på leiefilm-streaming en uke eller to før de slippes på Blu-Ray. Jeg regner med at de fleste har skaffet seg HD-TV nå, og da er jo selvsagt DVD helt på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bruker spillere mer. Man bruker PS4 eller Xbox oneOne

Anonymkode: b889e...c19

Ble solgt snaue 200000 rene blu-rayspillere de siste tre årene så det er tydeligvis en del som bruker slike fremdeles.

Anonymkode: d3554...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/21/2017 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Ingen bruker spillere mer. Man bruker PS4 eller Xbox oneOne

Anonymkode: b889e...c19

Mange bruker spillere.

Anonymkode: 199a7...24b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å leie enkeltfilmer på YouTube også.

Anonymkode: 40df5...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du er på jakt etter nyere filmer er nok vanligvis itunes det beste stedet, dyrere enn netflix men utrolig bra utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...