Gå til innhold

Norge er kåret til verdens lykkeligste land


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har lett for å forstå dette

Anonymkode: 535d6...ac2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har lett for å forstå dette

Anonymkode: 535d6...ac2

Det måler jo ikke hvor lykkelige folk er, bare en overfladisk rapport uten å faktisk møte folk. 

Anonymkode: 4a308...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det måler jo ikke hvor lykkelige folk er, bare en overfladisk rapport uten å faktisk møte folk. 

Anonymkode: 4a308...5c1

Norge har jo ofte kommet på topp ti på målinger som spør folk hvor godt de har det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det måler jo ikke hvor lykkelige folk er, bare en overfladisk rapport uten å faktisk møte folk. 

Anonymkode: 4a308...5c1

Hvis man skal intervjue folk og kun basere funnene på hva folk selv sier, så kan plutselig Sudan og andre som scorer lavt på forskningsparametrene selv si at de er "lykkelige". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå ble jeg ENDA mer ulykkelig. Norge er jo bare fylt av kalde sosialister, tjuvpakk og lurendreie! 

Anonymkode: 03e4f...fb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gjestinnom skrev:

Hvis man skal intervjue folk og kun basere funnene på hva folk selv sier, så kan plutselig Sudan og andre som scorer lavt på forskningsparametrene selv si at de er "lykkelige". 

Ja, og hva så? Disse "forskningsparameterne" er jo bare statistikk som beskriver norsk kultur og væremåte. Med andre ord, dersom man fjerner alle etniske nordmenn fra Norge så faller jo Norge som en stein på denne listen over "likestilling, levealder, inntekt, fattigdom, korrupsjon" osv fordi innvandrerbefolkningen i Norge gjør det mye dårligere på denne statistikken. 

Dersom man derimot faktisk spør folk om de har positive følelser og opplevelser i det daglige, så er jo Norge langt nede på rangeringer av ulike land. 

Anonymkode: 4a308...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og hva så? Disse "forskningsparameterne" er jo bare statistikk som beskriver norsk kultur og væremåte. Med andre ord, dersom man fjerner alle etniske nordmenn fra Norge så faller jo Norge som en stein på denne listen over "likestilling, levealder, inntekt, fattigdom, korrupsjon" osv fordi innvandrerbefolkningen i Norge gjør det mye dårligere på denne statistikken. 

Dersom man derimot faktisk spør folk om de har positive følelser og opplevelser i det daglige, så er jo Norge langt nede på rangeringer av ulike land. 

Anonymkode: 4a308...5c1

Hva da "hva så"? 

Det er ikke noe "hva så".

Du må gjerne intervjue folk i alle land og spørre de hvor lykkelige de er. Men du må da sammenligne epler med epler (og ikke pærer) og du må ha noen felles parametre for alle land du sammenligner - samt at definisjonen av "lykkelig" klart må komme frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gjestinnom skrev:

Hva da "hva så"? 

Det er ikke noe "hva så".

Du må gjerne intervjue folk i alle land og spørre de hvor lykkelige de er. Men du må da sammenligne epler med epler (og ikke pærer) og du må ha noen felles parametre for alle land du sammenligner - samt at definisjonen av "lykkelig" klart må komme frem. 

Jeg sa; hva så om det viser seg at Sudan har de lykkeligste menneskene? Hvorfor er det så galt (de ligger langt nede på listen over om folk føler seg lykkelige men det er en annen sak).

Det er jo mer relevant å faktisk be folk beskrive om de føler at de er lykkelige og har positive følelser i det daglige enn en liste over ting som likestilling, korrupsjon, inntekt osv for å definere dette som at man er lykkelig. 

Dra til ulike land og se på folket der, og spør deg selv om Norge virkelig har de lykkeligste menneskene i verden...Jeg tror ikke det, og rangeringer av hva folk sier de føler bekrefter jo også dette.

Anonymkode: 4a308...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PeeWee skrev:

Norge har jo ofte kommet på topp ti på målinger som spør folk hvor godt de har det også.

Det gjør vi nok, helt til vi går tom for penger og ender opp som Hellas:fnise:

Anonymkode: 182d6...c3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa; hva så om det viser seg at Sudan har de lykkeligste menneskene? Hvorfor er det så galt (de ligger langt nede på listen over om folk føler seg lykkelige men det er en annen sak).

Det er jo mer relevant å faktisk be folk beskrive om de føler at de er lykkelige og har positive følelser i det daglige enn en liste over ting som likestilling, korrupsjon, inntekt osv for å definere dette som at man er lykkelig. 

Dra til ulike land og se på folket der, og spør deg selv om Norge virkelig har de lykkeligste menneskene i verden...Jeg tror ikke det, og rangeringer av hva folk sier de føler bekrefter jo også dette.

Anonymkode: 4a308...5c1

Ingen her har sagt at det er galt eller riktig dersom det viser seg at noen sier de er lykkelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Drizzt skrev:

Lykkelig uvitende? Lykkelig naivt? Jada, det skjønner jeg.

Hvorfor kommer alle verdens lykkejegerne til Norge tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre år men borgelig styre og vi er verdens gladeste.....

Lurer på hvordan det går med SV sitt venezuela og deres venner med det alternative styresystemet.

Noen som har hørt Lysbakken prise dem siste 4 år.....:fnise:

Anonymkode: 62152...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å forstå, da vi ligger på topp når det gjelder velstand og ansees som et av de fredeligste landene i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Norge er verdens lykkeligste land, så må verden være et ulykkelig sted! Eneste jeg leser overalt i media er negativitet. Enten om det er kommentarer på tv2s facebookside eller nyhetene som enda mere "dårlig" nyheter å komme med! Kanskje bare meg som tenker det men. 

Anonymkode: c74a9...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis Norge er verdens lykkeligste land, så må verden være et ulykkelig sted! Eneste jeg leser overalt i media er negativitet. Enten om det er kommentarer på tv2s facebookside eller nyhetene som enda mere "dårlig" nyheter å komme med! Kanskje bare meg som tenker det men. 

Anonymkode: c74a9...161

:) Min facebookfeed er ihvertfall full av folk som spiser god mat på eksotiske steder eller ikke fullt så eksotisk kvikklunsj i skogen.

-føler seg heldig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Commander skrev:

:) Min facebookfeed er ihvertfall full av folk som spiser god mat på eksotiske steder eller ikke fullt så eksotisk kvikklunsj i skogen.

-føler seg heldig

Nettopp. At folk ikke har vett nok til å forstå hvor heldige de er som lever her til lands skremmer meg. Det er i hvert fall ikke livsvilkårene vi har som tilsier at vi ikke bør være lykkelige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Commander skrev:

:) Min facebookfeed er ihvertfall full av folk som spiser god mat på eksotiske steder eller ikke fullt så eksotisk kvikklunsj i skogen.

-føler seg heldig

Det er ikke min... 

Anonymkode: e9564...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norge/rapport-norge-er-kaaret-til-verdens-lykkeligste-land/a/23953308/

Det har jeg vanskeligheter med å forstå.

Har dere noen formening om dette?

Anonymkode: 96002...d25


Selvfølgelig en stor bløff.
Basert på løgnene om at vi har demokrati og glade frie mennesker.

Men kanskje de mente "verdens lykkeligste land å være korrupt i".
Den som klarer å få rigget til en overføring av noen milliarder til en "god sak" gjør ikke sånt uten å få premie. Da kan man være lykkelig en stund, surfe, reise, shoppe, gjemme seg vekk fra vanlige folk som slaver for banksterne.

Anonymkode: d01af...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...