Gå til innhold

Abort nummer to...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg skikkelig ekkel. Gravid igjen. Må ta abort igjen. Vet ikke hva jeg tenker om det, men jeg føler ikke at jeg har noe valg. Det stikker fortsatt litt når jeg tenker på forrige gang, og jeg bare håper ikke ettervirkningene blir verre denne gangen. Jeg må klare å leve med dette. Gud så patetisk, men jeg må bare si det til noen. Er forberedt på å få pes nå, men jeg har igjen andre å prate med heller. 

Anonymkode: 0888f...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal kjenne veldig godt på hvor vondt det er for deg å gå gjennom dette slik at du kan unngå at det skjer igjen. Noen er visstnok litt ekstra tunglærte. Ta ansvar og bruk prevensjon. 

Anonymkode: 6173d...b45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg skikkelig ekkel. Gravid igjen. Må ta abort igjen. Vet ikke hva jeg tenker om det, men jeg føler ikke at jeg har noe valg. Det stikker fortsatt litt når jeg tenker på forrige gang, og jeg bare håper ikke ettervirkningene blir verre denne gangen. Jeg må klare å leve med dette. Gud så patetisk, men jeg må bare si det til noen. Er forberedt på å få pes nå, men jeg har igjen andre å prate med heller. 

Anonymkode: 0888f...041

Skjønner deg så godt. Var selv livredd for å bli gravid på nytt etter første abort. Det skjedde heldigvis ikke, men jeg ville tatt samme valg som deg. Drit i de som dømmer deg, det er ditt liv og ditt valg. Verre ting har skjedd. Ta kontakt med psykolog for å få hjelp til å bearbeide tankene. Og, ikke tenk på sterilisering. Du har all rett til å ha muligheten til å bli mor senere i livet. Ønsker deg alt godt. 

Anonymkode: 364cd...ebe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om de som rakker ned på deg, normalt å ta abort. Er såklart vanskelig for moren men det er til barnets beste, ingen barn trives på barnehjem osv. Lykke til, håper det går bra

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du selv vet hva som er best for deg. Sett inn spiral. Din kropp, ditt valg. Jeg går i demo for å forsvare kvinners rettigheter til å bestemme over egen kropp. Og jeg tror heller ikke at kvinner som tar abort tenker at det er en lett løsning.

Til dere som fordømmer. Hvis dere virkelig mener det dere skriver. Er det da ikke bedre at dette forferdelig menneske ( ikke mine ord) tar abort? Istede for å sette et barn til verden? Hvis hun ser på abort som lettvint, er hun da sikkert til å bli mor?

 

Anonymkode: acce4...201

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg skikkelig ekkel. Gravid igjen. Må ta abort igjen. Vet ikke hva jeg tenker om det, men jeg føler ikke at jeg har noe valg. Det stikker fortsatt litt når jeg tenker på forrige gang, og jeg bare håper ikke ettervirkningene blir verre denne gangen. Jeg må klare å leve med dette. Gud så patetisk, men jeg må bare si det til noen. Er forberedt på å få pes nå, men jeg har igjen andre å prate med heller. 

Anonymkode: 0888f...041

Må man så må man desverrre. Har gjort det en gang, og ville gjort det igjen om jeg hadde vært nødt. Lykke til, håper det går bra med deg.

Anonymkode: e4b1e...b26

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bær fram barnet og adopter det bort. Det er mange av oss som ikke kan få egne..

Anonymkode: 88c53...33b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du selv vet hva som er best for deg. Sett inn spiral. Din kropp, ditt valg. Jeg går i demo for å forsvare kvinners rettigheter til å bestemme over egen kropp. Og jeg tror heller ikke at kvinner som tar abort tenker at det er en lett løsning.

Til dere som fordømmer. Hvis dere virkelig mener det dere skriver. Er det da ikke bedre at dette forferdelig menneske ( ikke mine ord) tar abort? Istede for å sette et barn til verden? Hvis hun ser på abort som lettvint, er hun da sikkert til å bli mor?

 

Anonymkode: acce4...201

Er du ikke engang enig i at abort som prevensjonsmetode er en ekstremt lite ansvarsfull og lite gjennomtenkt livsvalg?
Jeg er for selvbestemt abort, uten unntak. Den gravide vet åpenbart best selv om hun skal ta abort eller ikke, og det er det ingen skam i.

Å ikke bruke prevensjon når man ikke ønsker barn derimot, DET er labert. Å ikke gjøre det man kan (kondom, angrepille etc) for å unngå graviditet, det er et absolutt minimumskrav.

Anonymkode: 6173d...b45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bær fram barnet og adopter det bort. Det er mange av oss som ikke kan få egne..

Anonymkode: 88c53...33b

Er jo ikke sikkert hun orker å bruke kroppen sin til å bære frem et barn i 9 måneder? Det hadde ikke jeg orket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si noe om hvorfor du har havnet i denne situasjonen TS? Har du brukt prevensjon eller har du "gamblet" - det hrlitt å si for hvilken reaksjon jeg har, uhell kan skje - man kan bli gravid på piller og med kondom, jeg ble det og har en fantastisk sønn som bevis - men om du med viten og vilje ikke beskytter deg og så velger abort har jeg lyst å råde deg til å være mer ansvarlig etter denne gangen, sørg for å be legen om en løsning som fungerer for deg. Hvis du roter med pillene, vurder spiral eller p-stav osv.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, marengsi skrev:

Er jo ikke sikkert hun orker å bruke kroppen sin til å bære frem et barn i 9 måneder? Det hadde ikke jeg orket. 

TS føler hun ikke har noe valg. Jeg kom med et alternativ.. 

Anonymkode: 88c53...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så mange drittsekker det er i denne tråden. Er det litt kjølig oppå de høye hestene deres? Litt forblåst kanskje? Føler dere at dere er bedre enn TS, nå som dere har fått spredd litt galle?

TS: Jeg skjønner at dette er kjipt, jeg regner med at dette ikke akkurat var noe du ønsket. Det kan jo være mange grunner til at du nå er gravid igjen, prevensjon funker jo ikke 100% av gangene. Ikke ta til deg noe av det tullingene over her har skrevet. Du er ikke noe dårligere menneske fordi du tar abort, jeg syns det er flott at du tar ansvar når du skjønner at det ikke passer med barn for deg. Alt for mange foreldre skulle aldri hatt barn. Du velger selv å få barn når du føler deg klar for det. Og da vil du sikkert være en bedre forelder enn om du hadde tvunget deg selv til å bære frem et barn nå. Lykke til :) 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til ts , kiip situasjon å være i men ta nå ansvar for deg selv og vær nøye med prevensjon.  Du er for ung til å tenke på sterilsering, du har all rett til å bli mor ved en senere anledning. Mye kan forandre seg når du blir litt eldre. 

Anonymkode: d8726...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt overrasket over de som benytter anledningen til å kjefte på TS samtidig som de anbefaler spiral. Disse har kanskje ikke satt seg inn i hvordan en spiral fungerer? 

Jeg vil uansett anbefale spiral, fikk selv satt det inn under en abort. Jeg tåler ikke hormoner, og reagerer også på kondomer. Så spiral var det eneste alternativet for min del. 

Anonymkode: 0c977...baf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke engang enig i at abort som prevensjonsmetode er en ekstremt lite ansvarsfull og lite gjennomtenkt livsvalg?
Jeg er for selvbestemt abort, uten unntak. Den gravide vet åpenbart best selv om hun skal ta abort eller ikke, og det er det ingen skam i.

Å ikke bruke prevensjon når man ikke ønsker barn derimot, DET er labert. Å ikke gjøre det man kan (kondom, angrepille etc) for å unngå graviditet, det er et absolutt minimumskrav.

Anonymkode: 6173d...b45

Hvordan tolker du at jeg mener dette? 

Anonymkode: acce4...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil eller kan bruke prevensjon så bør du vurdere avhold.

Anonymkode: 60ba9...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg skikkelig ekkel. Gravid igjen. Må ta abort igjen. Vet ikke hva jeg tenker om det, men jeg føler ikke at jeg har noe valg. Det stikker fortsatt litt når jeg tenker på forrige gang, og jeg bare håper ikke ettervirkningene blir verre denne gangen. Jeg må klare å leve med dette. Gud så patetisk, men jeg må bare si det til noen. Er forberedt på å få pes nå, men jeg har igjen andre å prate med heller. 

Anonymkode: 0888f...041

"Må ta abort igjen". Hvorfor må du det? Du skriver ingenting om din livssituasjon som kunne være oppklarende for et slikt valg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke vil eller kan bruke prevensjon så bør du vurdere avhold.

Anonymkode: 60ba9...c70

Du vet ingenting om TS prevensjonsbruk så spar deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg skikkelig ekkel. Gravid igjen. Må ta abort igjen. Vet ikke hva jeg tenker om det, men jeg føler ikke at jeg har noe valg. Det stikker fortsatt litt når jeg tenker på forrige gang, og jeg bare håper ikke ettervirkningene blir verre denne gangen. Jeg må klare å leve med dette. Gud så patetisk, men jeg må bare si det til noen. Er forberedt på å få pes nå, men jeg har igjen andre å prate med heller. 

Anonymkode: 0888f...041

Skal prøve å ikke være dømmende her.

Om du er 25 år eller eldre kan du vurdere sterilisering.

Ellers finnes det mange sikre prevensjonsmetoder som f.eks jadelle (det er en pinne du har i armen i 4-5 år) den er nærmest sidestilt med sterilisering, p-piller (her finnes det mange forskjellige å velge mellom), pessar, osv.

Om du føler det er vanskelig å snakke om prevensjon med en helsesøster eller lege så et det enkleste selvfølgelig å bruke kondom, da beskytter du deg og imot de fleste, om ikke alle, kjønnssykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere om ts bruker prevensjon eller ikke? Ser ikke at hun ha skrevet noe om det. Vi lærte allerede på ungdomsskolen at prevensjon kan svikte.

Anonymkode: 8065f...690

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...