Gå til innhold

Hvor ofte tar dere dere råd til å gå på kafé?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Trygdekontoret skrev:

Helt sinnsykt mye. Jeg drikker mest kaffe da, men i helgene(ikke hver helg, da) er det gjerne 2 voksne+1 barn. Vi bor sentralt i Oslo med hundre kaffebarer på hvert hjørne og jeg jobber også midt i kaffehimmelen. 

Har stadige prosjekt på å kutte det ut, var mye lettere å unngå når jeg bodde i en mindre by som hadde kaffebarer med litt ymse kvalitet og utsalg.

Skal si at jeg aldri er på byen, har ikke bil, kjøper aldri dyre vesker osv. Røyker heller ikke. Men det forsvarer selvsagt ikke de sinnsyke summene jeg klarer svi av på kaffe.

Det skjærte seg liksom når jeg hadde barselpermisjon og et barn som sov nix og nada, og eneste glede ble den trilleturen for å helle i seg kaffe :P 

Ja, det blir jo et eget budsjett! 3 kaffe latte pr dag blir jo kr 150,- x 7 som utgjør kr 1.050,- pr uke!

Anonymkode: fd489...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat når jeg har lyst:) 

Har det vært en lang dag på jobb bestiller jeg gjerne take-away, cafe med venninner når jeg har tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjelden på kafe, men stikker gjerne innom pub gjerne 2-3 ganger i uka :o

Anonymkode: deb54...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i måneden, men kjøper sjeldent noe mer enn en kaffekopp. 

Anonymkode: 56310...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på kaffebar 1-2 ganger i måneden og kjøper da vanligvis kun kaffe. (Latte eller cappuccino)

Kafé noe sjeldnere, men det hender jeg og bestevenninna mi spiser på café når vi møtes. Ikke hver gang, men når vi har lyst  

Samboer og jeg bestiller sushi omtrent en gang i uka (elsker sushi, kunne nesten levd på det) og spiser ute på restaurant kanskje en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygdekontoret
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir jo et eget budsjett! 3 kaffe latte pr dag blir jo kr 150,- x 7 som utgjør kr 1.050,- pr uke!

Anonymkode: fd489...8ad

Jeg vet faktisk ikke om noen som drikker 3 kaffe latte hver dag :P

Og jeg kjenner mye folk som drikker alt for mye kaffe ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, March 19, 2017 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Nei det er sånne som deg som gjør at kafeer går konk. Sitter og tar opp bord fra kunder som faktisk er interessert i å legge igjen penger. Hvis detter er drømmeleseplassen din bør du heller forflytte deg til en kafe drevet av studentskipnaden som får betalt for å ha kunder som ikke betaler hengende rundt bordene. 

Anonymkode: a1759...136

Tja. Ja, jeg forstår jo at det kan være irriterende for de som driver kaféer at folk sitter lenge og kjøper lite. Men det er kanskje det jeg har minst dårlig samvittighet for i hele verden. For det første har jeg ikke såpass lave sosiale antenner at jeg sitter og tar opp et bord på tider hvor det er fullt der uansett, og for det andre; hvis det er plagsomt at jeg sitter der i timesvis så får de faktisk bare si ifra. :) 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun når jeg er på reise. Sikkert ca. 10 ganger i året konsentrert over 1-2 uker.

Anonymkode: a001d...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2017 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir jo et eget budsjett! 3 kaffe latte pr dag blir jo kr 150,- x 7 som utgjør kr 1.050,- pr uke!

Altså drøyt 50000 pr. år. Men vedkommende har ikke bil, så det har hun råd til – med god margin.

Anonymkode: 57a94...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke på kafé for kaffe, men heller en rask matbit a la burger, kylling club sandwich og det er vel 5-6 ganger i ila et år. 

Anonymkode: 78326...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser lunsj med venninner gjennomsnittlig én gang i måneden. Jeg og mannen spiser ute et par-tre ganger i året, og unner oss take away litt oftere enn det. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg går det veldig i perioder. På vinteren er det kanskje snakk om 1-2 ganger i måneden, men om sommeren kan det være langt oftere. 

Jeg bor i Oslo og er en av de som elsker byen om sommeren. Kan vandre rundt i timesvis hvis det er fint vær og da er det deilig å ta med seg en takeaway kaffe/iskaffe/smoothie etc. 

Det er jo egentlig en veldig dyr vane, så jeg passer på å bare kjøpe fra de stedene hvor jeg vet at de har veldig god kaffe, da blir det raskt verdt det for min del.

Jeg kjøper ikke så ofte mat på kafe. Foretrekker andre lunsj-spisesteder hvor maten er ferskt tilberedt og ikke har ligget i en disk i flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mindre enn jeg skulle ønske. Det blir aldri tid til det.

Men jeg har en 4 åring som elsker å spise ute, så vi gjør det vel ca en gang i mnd. Take away skjer aldri, da lager jeg heller bedre mat selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...