Gå til innhold

Hvor ofte tar dere dere råd til å gå på kafé?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2-3 ganger i måneden. Kjøper bare vanlig kaffe, så det blir ikke alt for dyrt.

Anonymkode: 22b4c...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

0-3 ganger pr måned. Det kan gå et par måneder uten cafe besøk og.
Vi har ingen cafe her vi bor som jeg føler jeg kan sitte alene og nyte en varm kopp kaffe og et kakestykke alene. Da må jeg reise 1,5 time unna :) I helgen var jeg på cafe. Ble et måltid med wraps med bacon osv i, kakestykke og en kopp kaffe. Vi hadde reist et stykke, så måtte starte med cafe besøk :) Fast runde det når vi er på shopping sammen :) 

Er og på cafe med min datter av og til (5 år). Hun er en cafe person hun og..haha! Tar etter mammaen sin. :fnise:

Jeg sparer en del penger for tiden, så cafe besøk er sjeldent vi er på for tiden :) Skal tross alt på spa og hotell snart, så her spares det til to forskjellige ting jeg skal på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig. I noen perioder kan jeg gjøre det flere ganger i uken, mens andre ganger kan det gå et par måneder mellom hver gang. Spesielt i perioden mars-oktober kan det bli en del turer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lissiee skrev:

Jeg er på kafé 2-3 ganger pr uke. Synes det er fint å sitte på kafé og studere da jeg blir distrahert hjemme. Kjøper meg dog stort sett bare 1 svart kaffe (inkl påfyll) pr besøk, og sitter i timesvis, så jeg er vel ikke helt den store inntektskilden for kaféene jeg besøker, men stamkunde må jeg kunne kalle meg 😇😊

Nei det er sånne som deg som gjør at kafeer går konk. Sitter og tar opp bord fra kunder som faktisk er interessert i å legge igjen penger. Hvis detter er drømmeleseplassen din bør du heller forflytte deg til en kafe drevet av studentskipnaden som får betalt for å ha kunder som ikke betaler hengende rundt bordene. 

Anonymkode: a1759...136

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 ganger i uken, men kjøper som regel bare kaffe og ikke mat.

Anonymkode: 0ba3d...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er sånne som deg som gjør at kafeer går konk. Sitter og tar opp bord fra kunder som faktisk er interessert i å legge igjen penger. Hvis detter er drømmeleseplassen din bør du heller forflytte deg til en kafe drevet av studentskipnaden som får betalt for å ha kunder som ikke betaler hengende rundt bordene. 

Anonymkode: a1759...136

Ikke nødvendigvis. Noen ganger kan mennesker føle seg inspirert av å gå på kafe av at de ser andre sitte der. Eller de kan tenke at det er en bra kafe om der er noen kunder. Det kan ha en mer positiv effekt enn om der er helt tomt

Anonymkode: c9037...4ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygdekontoret

Helt sinnsykt mye. Jeg drikker mest kaffe da, men i helgene(ikke hver helg, da) er det gjerne 2 voksne+1 barn. Vi bor sentralt i Oslo med hundre kaffebarer på hvert hjørne og jeg jobber også midt i kaffehimmelen. 

Har stadige prosjekt på å kutte det ut, var mye lettere å unngå når jeg bodde i en mindre by som hadde kaffebarer med litt ymse kvalitet og utsalg.

Skal si at jeg aldri er på byen, har ikke bil, kjøper aldri dyre vesker osv. Røyker heller ikke. Men det forsvarer selvsagt ikke de sinnsyke summene jeg klarer svi av på kaffe.

Det skjærte seg liksom når jeg hadde barselpermisjon og et barn som sov nix og nada, og eneste glede ble den trilleturen for å helle i seg kaffe :P 

Endret av Trygdekontoret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er sånne som deg som gjør at kafeer går konk. Sitter og tar opp bord fra kunder som faktisk er interessert i å legge igjen penger. Hvis detter er drømmeleseplassen din bør du heller forflytte deg til en kafe drevet av studentskipnaden som får betalt for å ha kunder som ikke betaler hengende rundt bordene. 

Anonymkode: a1759...136

Jeg er delvis enig med deg. Det er irriterende. Men så lenge kafeen tillater at studenter tar opp bord i timevis mens de nipper til en svart kaffe så er det lite å gjøre med. 

Selv går jeg på kafe så ofte som mulig, jeg elsker det! Jeg går aldri på restaurant, kun kafe.

Anonymkode: c4c6f...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt meg råd til kaffe på et par år, pleide å skrive brøkene mine på kaffe. 
Skal på kaffe med en venninne som blir mitt første kaffe besøk på rundt 5-7 år hvor jeg ikke har hengt med andre som en veske.
Blir første gangen på... egentlig noen gang jeg har hatt lyst å gå på kaffe med et annet menneske. :)
Blir fint å møte noen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjelden i vinterhalvåret. På sommeren langt oftere.

Anonymkode: 4f1bd...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drakan skrev:

Har ikke tatt meg råd til kaffe på et par år, pleide å skrive brøkene mine på kaffe. 
Skal på kaffe med en venninne som blir mitt første kaffe besøk på rundt 5-7 år hvor jeg ikke har hengt med andre som en veske.
Blir første gangen på... egentlig noen gang jeg har hatt lyst å gå på kaffe med et annet menneske. :)
Blir fint å møte noen :) 

Eh... tror du må begynne å skille mellom kaffe og cafe. 

Anonymkode: 4bebf...8aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... tror du må begynne å skille mellom kaffe og cafe. 

Anonymkode: 4bebf...8aa

Snakker norsk jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fast kafé dag med barna på lørdager som dem er hos meg ( 2 ganger i mnd) 

Også kan det innimellom hende at jeg drar på kafé med venninner utenom eller at vi drar ut og spiser på restaurant! Ca.1-2 ganger i mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det aldri, men det er ikke fordi jeg ikke har råd men bare fordi jeg ikke synes det er noe gøy. Lager heller mat hjemme.

Anonymkode: b9fac...c04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff i det siste så har det vært alt for ofte, 4-5 ganger pr. uke... Må kutte litt ned, har vært overdrevent sosial i lunsjene. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sjeldent eller aldri på kafé (kanskje 1-2 ganger i året). Spiser take away kanskje hver til annen hver måned. 

Hadde strengt tatt hatt råd til å gjøre begge deler mye oftere, men ønsker å bruke pengene på andre ting. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-8 ganger per år. I Norge 1-2 ganger per år på fest med jobben/kollegaene.

Anonymkode: ca756...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Drakan skrev:

Snakker norsk jeg... 

Må bare; kaffe = en drikk, kafe/kafé = serveringssted

Anonymkode: a1759...136

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...