Gå til innhold

Ser du i skapene på visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at jeg ikke har noe annet sted å oppbevare ting. 

Anonymkode: 12efc...836

Be venner/familie om å oppbevare ting for deg om det er mye. Fyll opp bilen, og ta med deg verdisaker før visningen. 

Det gjør ikke noe om det er normalt med ting i leiligheten. Du trenger ikke tømme klesskapene. Men om det er stappet så fult at det faller ut når folk åpner døren, gir det dårlig signal. 

Du må nok bare tåle å bli invadert litt, og heller ta med deg alt du klarer bære av ting du føler er veldig personlige. Men det er ikke som om folk setter seg ned og åpner dagbøker og slikt, da... 

Anonymkode: 6309b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, selvfølgelig. På bad og kjøkken ser jeg etter lekkasje. I andre rom ser jeg etter oppbevaringsløsning og -plass. Jeg bryr meg overhodet ikke om hva som er inni skapene eller om det er rotete. Derimot ville det være litt negativt om dere gjorde som naboen vår gjorde, nemlig lagre alt de hadde fjernet fra huset inne i garasjen sin. Det var ikke mulig å komme inn og få sett skikkelig på garasjen og det blir fort et minus. Sist vi solgte leide vi lagerplass. De aller fleste trenger å fjerne en god del ting og møbler fra boligen før salg og har man ikke et sted dette kan stå er leie en god løsning (og bedre enn å stappe garasjer og boder fulle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for å sjekke om skapene har demping og sånn :)

Håper ingen sjekker hos meg, for skapene mine  er rotete... 

MÅ tømme alt i søppelsekker og gjemme vekk om jeg skal ha visning hehe :)
mange som kikker bare for å snoke og, ikke for å sjekke om skapene funker :)
Også greit å se under kjøkkenvask og baderomsvask da pga rørene.

Anonymkode: 19aa3...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:


mange som kikker bare for å snoke og, ikke for å sjekke om skapene funker :)

Anonymkode: 19aa3...a7d

Generelt går vel en del folk på visning bare for å snoke uansett. Fordi de liker å se på andres hus, fordi de bare tilfeldigvis gikk forbi, fordi de bor i nabolaget og vil se hvordan andre med lik bolig har det osv. Jeg tenker at de får bare snoke. Jeg lar ikke ting jeg ikke tåler at andre ser være tilgjengelig under visning uansett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk ned ting i esker, og sett i boden, på balkongen, eller lignende.
Jeg kikker i skap på kjøkken og bad for å se etter eventuelle skader, og sjekker eventuelle skyvedører og andre innebygde skap.
Men, jeg bryr meg heller ikke om det kanskje står noen flytteesker på balkongen eller boden.

Anonymkode: 7a50c...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp sånne flytteesker og stapp nedi ting og sett i boden eller kjelleren. Der gjør det ikke så mye at det er rot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.3.2017 den 12.37, AnonymBruker skrev:

Åpner du skap når du er på visning for å titte inn i? 

F.eks på badet og under kjøkkenbenken?

Anonymkode: 12efc...836

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2017 den 13.18, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er skikkelig ubehagelig at fremmede folk skal gå i skuffer og skap. Invaderende. 

Skjønner at man gjør det, men tingene mine er private liksom. Grøss! 

Anonymkode: 12efc...836

Alle skuffer og skap som følger med ved salg er pr. def. ikke private, men noe potensielle kjøpere har både rett og plikt til å undersøke. Så alt du har lagret her men ønsker å holde unna nysgjerrige øyne må du bare finne deg i å måtte pakke ned og lagre et annet sted. 

Det er noe helt annet om folk åpner skuffer og skap på løse møbler som skjenk og kister, dette er direkte frekt. Men det er vanskelig å sikre seg om det ikke er mulig å låse. 

Anonymkode: 79260...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har åpna skapet under vasken på kjøkkenet. Har også sett i andre skap på kjøkkenet. Jeg syns det sier mye om personen som bor der om det er rotete når man tar opp skap og skuffer. 

Anonymkode: 7dbba...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har åpna skapet under vasken på kjøkkenet. Har også sett i andre skap på kjøkkenet. Jeg syns det sier mye om personen som bor der om det er rotete når man tar opp skap og skuffer. 

Anonymkode: 7dbba...28d

Hvorfor trenger du egentlig å vite noe om personen som bor der?  Det er jo du som evt skal flytte inn. 

Anonymkode: 12efc...836

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger du egentlig å vite noe om personen som bor der?  Det er jo du som evt skal flytte inn. 

Anonymkode: 12efc...836

Om personen er rotete (og kanskje ikke klarer å ta ordentlig vare på (og holde oversikt over)) egne ting, kan det hende at vedkommende ikke har tatt godt vare på boligen (det som ikke synes med det blotte øyet).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 13.11, Grønt blad skrev:

Om personen er rotete (og kanskje ikke klarer å ta ordentlig vare på (og holde oversikt over)) egne ting, kan det hende at vedkommende ikke har tatt godt vare på boligen (det som ikke synes med det blotte øyet).

Dette!

Anonymkode: 7dbba...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 13.11, Grønt blad skrev:

Om personen er rotete (og kanskje ikke klarer å ta ordentlig vare på (og holde oversikt over)) egne ting, kan det hende at vedkommende ikke har tatt godt vare på boligen (det som ikke synes med det blotte øyet).

Det er tull. Mine kjøkkenskap er rotete men du kan banne på at huset er godt ivaretatt . Er meget nøye med renovering. 

Anonymkode: 81043...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på en skikkelig smell når jeg IKKE kikket inn klesskapene ved et kjøp for noen år siden, så jeg sjekker ALLE skap! 

Anonymkode: eb5ff...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å sjekke at dørene er ok. Hos en venninne av meg ramlet døra i gulvet da hun bad meg hente en kaffekopp i kjøkkeskapet.

Anonymkode: 19aa3...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er tull. Mine kjøkkenskap er rotete men du kan banne på at huset er godt ivaretatt . Er meget nøye med renovering. 

Anonymkode: 81043...46a

Var derfor jeg skrev "kan hende". En del mennesker tenker nok i alle fall slik. Det er også forskjell på litt rot og fullstendig kaos i skuffer og skap. Alle har jo litt rot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg gjør det - og skuffer. Bruker kraner, trekker ned i doen osv. Jeg må jo vite at det funker. Jeg er ikke interessert i å se selgers ting, men jeg vil vite at skapdørene virker og ikke ramler av når jeg bruker dem, om de er dempet, om skuffene glir lett inn og ut. Og selvsagt ser jeg ekstra godt under vask på bad og kjøkken, mens kranen renner, for å se at det ikke drypper noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler av folk på visning som syns møblene er fine og sjekker skap og slikt. 

Altså med mindre det er rør, sluk og ting som hører med leiligheten da.

Ellers, møbler og inventar hører jo ikke med 😂

Anonymkode: f74bb...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ler av folk på visning som syns møblene er fine og sjekker skap og slikt. 

Altså med mindre det er rør, sluk og ting som hører med leiligheten da.

Ellers, møbler og inventar hører jo ikke med 😂

Anonymkode: f74bb...183

Kjøkkenskap og baderomsinnredning følger jo med da. Greit å vite hva man kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ler av folk på visning som syns møblene er fine og sjekker skap og slikt. 

Altså med mindre det er rør, sluk og ting som hører med leiligheten da.

Ellers, møbler og inventar hører jo ikke med 😂

Anonymkode: f74bb...183

Skap hører jo ofte med, så det er stor forskjell å sjekke skyvedørsgarderoben eller kjøkkenskapene vs feks et vitrineskap. 

Selv gikk vi på en liten smell sist vi kjøpte. Kom sent på visning, og så hverken i skyvedørsgarderoben i gangen eller på hovedsoverommet (totalt nesten 7 meter med garderobe). Da vi overtok viste det seg at de var helt tomme. Det viste seg at tidligere eier hadde ikke hatt ordentlige skap eller hyller der, bare sånn opphengsstativ på hjul og noen løse trådhyller. Siden dette var løse ting kunne de ta det med seg. Vi hadde jo kjøpt huset for samme pris uansett, men det hadde vært greit å være forberedt på. 

Anonymkode: 83927...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...