Gå til innhold

Bruker dere våtservietter for å fjerne avføring?


Strawberrygirl

Anbefalte innlegg

Jepp. Har brukt det til alle tre. Kan jeg spørre mer presist om hvilke kjemikalier dere er redde for og hvilke skadevirkninger disse er påvist å ha?

Anonymkode: 17432...bfe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker Mesoft og tilsvarende, og vann. I stellevesken har vi også Neutral våtservietter i backup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på småbarn i barnehage.

Vi brukte våtservietter i en uke, da begynte flere av barna å få bleieutslett, så vi gikk over til våte engangskluter. Bleieutslettet forsvant ganske raskt etter det. Siden det ikke er våre barn ønsker vi ikke å ta sjangsen å å prøve andre merker. Det er veldig praktisk med våtservietternår vi er på tur og må skifte, men vi har heller laget en liten skiftepakke med ekstra bleier, hansker, kluter og en vannflaske, som alltid er med i voksensekken.

Anonymkode: a756d...147

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Har brukt det til alle tre. Kan jeg spørre mer presist om hvilke kjemikalier dere er redde for og hvilke skadevirkninger disse er påvist å ha?

Anonymkode: 17432...bfe

Kjemikaliene er disodium edta, phenta ett eller annet,  og ethylisothiazolinone . 

Men de fleste merkene med våtservietter for barn inneholder ikke dette lengre. Pampers inneholder disodium. Natusan, og de nye fra Kiwi, xtra sine og firstprice skal visstnok være trygge for barn

skadevirkninger kan være utvikling av allergi mot disse kjemikaliene

Endret av Strawberrygirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke våtservietter bortsett fra ved "nødsfall" (ute på tur eller lignende). Jeg har klippet opp mange kluter og vasker over med vann. Fungerer riktig fint.

Anonymkode: 84d23...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da vi hadde bleiebarn brukte vi våtservietter utelukkende når vi var utenfor huset. Hjemme brukte vi vanlige kluter og vann + evt litt mild såpe, bedre for huden og mye mer miljøvennlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, aldri. Vasker med rennende vann.

Anonymkode: 56a69...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker enten våtservietter eller engangskluter ved avføring. Ellers brukes bare engangskluter. 

Rema, änglamark og coop sine våtservietter har babyen aldri blitt sår av. 

Anonymkode: dd518...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i begynnelsen med førstefødte brukte jeg bomull og vann. Etter kort tid gikk jeg over til å kun vaske i bidet med rennende vann. 

Som siste alternativ bruker jeg våtservietter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kun bruker våt servietter ute av huset. Jeg tar bare vann på engangsklutene (de tørre vi bruker hjemme) , og legger de i en brødpose. Så holder de seg fuktig , og jeg slipper å bruke våtservietter i det hele tatt :nori:

Anonymkode: d824d...efb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, absolutt ikke, våtservietter er tilsatt masse kjemikalier, det er stort nei nei på babyer

Anonymkode: cc955...602

Interessant at så mange her snakker om kjemikalier - har dere virkelig oversikten her?

Jeg bruker de mange som er godkjent og anbefalt. Det er vel nesten kun Natusan sine som ikke er anbefalt nå om dagen.

Anonymkode: 42ebb...92d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på småbarn i barnehage.

Vi brukte våtservietter i en uke, da begynte flere av barna å få bleieutslett, så vi gikk over til våte engangskluter. Bleieutslettet forsvant ganske raskt etter det. Siden det ikke er våre barn ønsker vi ikke å ta sjangsen å å prøve andre merker. Det er veldig praktisk med våtservietternår vi er på tur og må skifte, men vi har heller laget en liten skiftepakke med ekstra bleier, hansker, kluter og en vannflaske, som alltid er med i voksensekken.

Anonymkode: a756d...147

Mitt barn har fått masse sår og hudproblemer av dette, faktisk. SÅ vi sender med våtservietter. Er kjipt med barn som strigråter og blør fra bakenden :/

Anonymkode: 42ebb...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strawberrygirl skrev:

Brukere dere det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Våtservietter er full av kjemikalier og er unødvendig. Huden blir sår og rød av de i tillegg. 

Bruker toalettpapir i kombinasjon med apotekets tørre vaskeservietter, de er helt fri for kjemikalier. 

Ute går det fint an å ha våte servietter med i en ren plastpose som knytes. 

Anonymkode: f96e4...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De våtservietter vi har prøvd funker bedre enn whitespirit til å fjerne oljemaling. Ikke snakk om at de skal brukes til noen sitt underliv her i huset!

Anonymkode: 5467b...755

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Strawberrygirl skrev:

Brukere dere det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Absolutt, brukte allergivennlige våtservietter for baby. Lot det alltid lufttørke og hadde på Bepanthen salve og litt babypudder uten parfyme. 

Husker at det gikk med MANGE våtservietter til hver gang, ja. Ekstremt mange.

Anonymkode: 45d92...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Rema, änglamark og coop sine våtservietter har babyen aldri blitt sår av. 

Anonymkode: dd518...3f5

Enig - pluss at man også smøre på litt salve for hver gang.

Anonymkode: 45d92...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt bæsj, vaskeklut og vann. Mye bæsj, rennende vann fra vasken.

Anonymkode: 585c9...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt, brukte allergivennlige våtservietter for baby. Lot det alltid lufttørke og hadde på Bepanthen salve og litt babypudder uten parfyme. 

Husker at det gikk med MANGE våtservietter til hver gang, ja. Ekstremt mange.

Anonymkode: 45d92...6fc

Hva er "allergivennlige våtservietter"? 

Våtservietter og alt annet av produkter, som allergitestes, behøver ikke være allergivennlige. De er testet men resultatet av testen, den er strengt konfidensielt/hemmelig. Ingen får dermed vite om alle, noen, eller ingen personer har reagert negativt på testen og heller ikke hvordan testen har blitt utført. Den typen merking og testing er verdiløs for kundene, og et salgstriks for produsenten. 

Anonymkode: 14793...7f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "allergivennlige våtservietter"? 

Våtservietter og alt annet av produkter, som allergitestes, behøver ikke være allergivennlige. De er testet men resultatet av testen, den er strengt konfidensielt/hemmelig. Ingen får dermed vite om alle, noen, eller ingen personer har reagert negativt på testen og heller ikke hvordan testen har blitt utført. Den typen merking og testing er verdiløs for kundene, og et salgstriks for produsenten. 

Anonymkode: 14793...7f9

Barna fikk sjelden røde prikker eller utslett. 

Står det "allergivennlig" og "uten parfyme" på pakken samt en NAAF-godkjenning så virker det jo bra i Norge.

Vi er fornøyd med våtservietter. Funker perfekt.

Anonymkode: 45d92...6fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn har fått masse sår og hudproblemer av dette, faktisk. SÅ vi sender med våtservietter. Er kjipt med barn som strigråter og blør fra bakenden :/

Anonymkode: 42ebb...92d

Er dette tilfelle? Vi sliter med sår tiss og rompe på vår. Vi bruker våtservietter, mene barnehagen bruker vann og klut. Vi har tatt det opp flere ganger, at vi reagerer på at han er så sår når han kommer fra barnehagen. Personalet mener det er for vi bruker våtservietter. Litt snodig at han blir bra i helger og ferier, og like ille når han er tilbake i barnehagen 😕

Anonymkode: 3695a...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...