Gå til innhold

Hvilken Gud tror du på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Wednesday, March 15, 2017 den 3.52, AnonymBruker skrev:

Hvilken Gud tror du på?

Anonymkode: 7a4d1...847

Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.3.2017 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på en Gud den Allmektige Allah. Han har ingen ansikt og er ingen menneske. Han er kraften av kraften og uten Han skjer intet. Allah er størst. 

Anonymkode: aec77...16e

Om Allah er så stor, er det merkelig at de fleste muslimske land er av de mest dysfunksjonelle, så sant de ikke lever av amerikanske olje dollar. Virker som om Allah ikke liker muslimer i så fall, fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, debatant skrev:

Satan i Helvete

Da sikter du til djevelen som er kastet i helvete av Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på noe annet enn big bang og "naturens gang". Jeg respekterer de som tror på gud, men jeg klarer bare ikke forså de ekstreme. De som tar alt så seriøst fra bøker som er mange mange mange år gamle, og som bare er eventyr.

Du respekterer ikke oss som trur på Gud når du samtidig kaller våre hellige bøker for eventyr. Men slik respektløshet er vi jo vant med fra de gudløse

Anonymkode: e5872...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Allah, den Første og den Siste, den Barmhjertige, den Nåderike, Skaperen av all ting. Ingen før Han.Han er en og alene som alt tilhører og vender til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2017 den 9.43, AnonymBruker skrev:

Islam er sammensatt av kopi-tekst-lim inn fra kristendommen, jødedommen og arabisk overtro. Til og med navnet allah er lånt fra tidligere religioner. Ifølge forfatteren av denne religionen startet det hele med Adam (altså samme Adam som i det gamle testamentet).

Det er tydeligvis lettere å starte nye religioner ved å kopiere andre enn å lage sine egne nye fantasi-guder.

Anonymkode: 4bade...953

Navnet Allah er egennavn.

Gud på arabisk er elah, arameisk og hebraisk elah. 

Kilden til Islam, kristendommen og jøden dommen er en. Det er fra Allah. 

Grunnen til at Allah sendte ned koranen er fordi alle vet at gamle testamentet og nye testamentet har blitt forandret på av menneske. Så  han sendte ned det siste budskapet til menneskeheten. Tro på en Gud og ikke sett noe ved Hans side. Dette budskap er alvorlig og skal oppretteholdes og bevares i gjennom fram til dommedagen. Konsekvensene er alvorlige.

Arabiske kristne sier Allah, lah, elah og Ilah når de snakker om Gud på arabisk, arabiske jøder sier det samme! 

Det du sier tyder på uvitenhet. Det er latterlig:-).

 

 

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dere som ikke tror på Gud ikke ser ut ifra tittelen at dette spørsmålet ikke er til dere :klo:

Men det går jo igjen i alle trådene her...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2017 den 20.10, debatant skrev:

Om Allah er så stor, er det merkelig at de fleste muslimske land er av de mest dysfunksjonelle, så sant de ikke lever av amerikanske olje dollar. Virker som om Allah ikke liker muslimer i så fall, fascinerende.

Det ville ikke være rettferdig om Han skulle behandle muslimer med silkehansker.

Hvert land defineres av dets moral. Muslimske land er selv ansvarlig for sine handlinger og de er ansvarlig for det som skjer dem.

Men husk at Gud ser ikke på velstand, jordlig suksess. Han ser på hjertet og fromhet ut ifra våre handlinger.

Og selv om man har et godt hjerte, gode handlinger og fromhet så vil man møte motgang. Allah  sier i koranen noe slik: tror menneske at bare hvis de sier at vi tror at de ikke vil bli satt på prøve. De vil bli satt på på prøve i deres helse, økonomi, barn osv.

Dette er livets regel debatant. Paradiset i det neste liv er ikke gratis, for den har ingen fri passasjer. Gjør godt og vis fromhet i form av Gudsfrykt og jobb hard med tilbedelse og Gud har lovet forevigelse i paradiset. Paradiset er hva hjernen aldri har tenkt, øye aldri har sett eller øre aldri har hørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, omarel skrev:

Det ville ikke være rettferdig om Han skulle behandle muslimer med silkehansker.

Hvert land defineres av dets moral. Muslimske land er selv ansvarlig for sine handlinger og de er ansvarlig for det som skjer dem.

Men husk at Gud ser ikke på velstand, jordlig suksess. Han ser på hjertet og fromhet ut ifra våre handlinger.

Og selv om man har et godt hjerte, gode handlinger og fromhet så vil man møte motgang. Allah  sier i koranen noe slik: tror menneske at bare hvis de sier at vi tror at de ikke vil bli satt på prøve. De vil bli satt på på prøve i deres helse, økonomi, barn osv.

Dette er livets regel debatant. Paradiset i det neste liv er ikke gratis, for den har ingen fri passasjer. Gjør godt og vis fromhet i form av Gudsfrykt og jobb hard med tilbedelse og Gud har lovet forevigelse i paradiset. Paradiset er hva hjernen aldri har tenkt, øye aldri har sett eller øre aldri har hørt.

Men at Alla gjør muslimske land ubeboelige, Er vel ikke snilt av Alla. Livets regel er at om en holder budene høyt, vil Gud/Jesus opphøye vedkommende. Slik det skjedde i den Vestlige verden. Og skjer rett foran nesen din i Kina, i dag.

Om en forbanner Guds vilje, blir en forbannet, slik som skjer i den muslimske verden i dag. Men kanskje muslimer en dag ser årsaken til hvorfor alt er lysår bedre i den Vestlige verden og i Israel.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes INGEN gud, jeg gjentar INGEN! Går det an å være så forbanna blåøyd? Seriøst....

Anonymkode: eb1ef...b65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror på alle Guder.

Anonymkode: 3f8f6...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
På 17.3.2017 den 20.18, debatant skrev:

Da sikter du til djevelen som er kastet i helvete av Jesus.

Nei han ble kastet ned av Erkeengelen Michael.

Har du ikke lest bibelen ?

 

Eller du er kanskje Jehovas vitne siden de mener at Jesus og Erkeengelen Michael er samme skapning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på han kristne duden (Guden), men jeg kall'rn bare for "Faderullan".

Anonymkode: ec3df...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...