Gå til innhold

Post et bilde av ditt dyr.


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Off topic men hvor lenge lever en ilder? :) 

Anonymkode: bef99...33c

Det sies at en gjennomsnittsalder er 6-8 år hos norske ildere. Noen lever betydelig lengre, men mange lever også kortere. Mest sannsynlig er dette pga livsstilen og oppdrettet i Norden. De fleste oppdrettere i Skandinavia er seriøse, men det finnes noen unntak. Dessverre lever de aller fleste ildere her innendørs og på tørrfôr, deriblant mine. Det er ikke nødvendigvis et dårlig liv for en ilder, men det er klart ikke det mest optimale

I England lever de gjerne lengre (ca 10-12 år) noe man antar er fordi de lever utendørs, spiser rått kjøtt og mange blir brukt aktivt i jakt (mest på kaniner), og de blir heller ikke kastrert/chippet så ofte der borte

I USA lever de gjerne bare ca 4-5 år fordi de har svært få oppdrettere der og derfor så kommer de fra såkalte puppy mills, bare for ildere da :( mange skikkelig triste skjebner der

-L-

Anonymkode: 6f2db...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sies at en gjennomsnittsalder er 6-8 år hos norske ildere. Noen lever betydelig lengre, men mange lever også kortere. Mest sannsynlig er dette pga livsstilen og oppdrettet i Norden. De fleste oppdrettere i Skandinavia er seriøse, men det finnes noen unntak. Dessverre lever de aller fleste ildere her innendørs og på tørrfôr, deriblant mine. Det er ikke nødvendigvis et dårlig liv for en ilder, men det er klart ikke det mest optimale

I England lever de gjerne lengre (ca 10-12 år) noe man antar er fordi de lever utendørs, spiser rått kjøtt og mange blir brukt aktivt i jakt (mest på kaniner), og de blir heller ikke kastrert/chippet så ofte der borte

I USA lever de gjerne bare ca 4-5 år fordi de har svært få oppdrettere der og derfor så kommer de fra såkalte puppy mills, bare for ildere da :( mange skikkelig triste skjebner der

-L-

Anonymkode: 6f2db...2f5

Tusen takk for svar! De er kjempesøte og morsomme dyr! Sikkert et dumt spørsmål men kan de spise Vom og hundemat eller noe lignende? :klo: Det er jo rått kjøtt.

Anonymkode: bef99...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! De er kjempesøte og morsomme dyr! Sikkert et dumt spørsmål men kan de spise Vom og hundemat eller noe lignende? :klo: Det er jo rått kjøtt.

Anonymkode: bef99...33c

Det kommer litt an på hva de er oppvokst med og vant til. Min gjenlevende ilder spiser gjerne rått kjøtt, men da må det være fileter :ler: mens ei jeg kjenner ga sine ildere hele kaniner, mus, rotter, avskjær osv. 

De kan fint leve på V&H, men de burde få bein/tørrfôr i tillegg så de ikke får så mye tannstein osv

-L-

Anonymkode: 6f2db...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr har alltid vært viktig for meg 😊 Jeg hadde et lite oppdrett i tennåra. Lenge siden jeg hadde mitt siste kull. Mine firbente følgesvenner har falt bort en etter en av alderdom eller sykdom 😢 Nå har jeg to igjen:

IMG_0431.thumb.JPG.c4ef65298ef7f3a983a752b35050d533.JPGDen store fine karn her på 12 år 💕🐈 godgutten minIMG_0387.thumb.JPG.d4522cc24aa11662612722eabc14cc31.JPGog denne lille damen på 8år 😊 Godpia mi 

IMG_1271.thumb.PNG.9aa6eefba44645a6245ca2133866c654.PNG

så har vi alle disse flotte 5 som har falt bort 😕 de ble (øverst fra venstre) 17år(alderdom), 9år (kreft), 10år (diabetes), 11mnd (påkjørt), og 5 år (hjertestans). 

 

Anonymkode: f8100...f19

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.3.2017 den 2.06, AnonymBruker skrev:

Min lille go'gutt :rodmer:

IMG_0891.JPG

IMG_5022.JPG

Anonymkode: a27eb...3e0

Så vakker! Hvilken rase er dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Snikk skrev:

Så vakker! Hvilken rase er dette? 

Takk :ninuskapus: Han er av rasen Australian shepherd.  

Anonymkode: a27eb...3e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hjerteknuser ❤🐶

 

 

IMG_5591.JPG

Anonymkode: 79402...35c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.3.2017 den 1.48, Naturgutten 95 skrev:

IMG_0309.JPG

IMG_2859.JPG

Du må jo ha stjelt katten min:fnise:

Anonymkode: 58d6e...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Labradorvalp, her ca 3 mnd:) Tatt for et par tre uker siden. 

IMG_3046.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

To av mine. :hjerte: 

divo2.jpg

Anonymkode: 79710...13a

Å...så nydelige.  :rodmer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...