Gå til innhold

Ikke stroppløs brudekjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Kontormus skrev:

Av ren nysgjerrighet, hvilke kjoler passer til overvektige hvis det ikke er stoppeløst?

Jeg syns overvektige kler like forskjellige kjoler som alle andre, det kommer jo helt an på hvordan man er bygd ellers. Hvilken type utringning, hvilken fasong på skjørtet, og alt sånt noe, syns jeg er vanskelig å si noe om generelt. 

Men akkurat stroppeløse kjoler, syns jeg man skal være temmelig slank og veltrent for å kle. Og det er virkelig ikke ment som "shaming", jeg vil heller formulere det som at veldig mange, ikke kun overvektige, fremhever det positive med kroppen sin på en mye bedre måte i kjoler med en form for erm eller stropper. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg syns overvektige kler like forskjellige kjoler som alle andre, det kommer jo helt an på hvordan man er bygd ellers. Hvilken type utringning, hvilken fasong på skjørtet, og alt sånt noe, syns jeg er vanskelig å si noe om generelt. 

Men akkurat stroppeløse kjoler, syns jeg man skal være temmelig slank og veltrent for å kle. Og det er virkelig ikke ment som "shaming", jeg vil heller formulere det som at veldig mange, ikke kun overvektige, fremhever det positive med kroppen sin på en mye bedre måte i kjoler med en form for erm eller stropper. 

 

 

Ja, det er det samme som jeg tenker. Noen drar seg over magen, andre har store bryster som trenger mye støtte, noen er høye, noen er lave osv.

Men hvis det tyter ut alle veier i en stroppeløs kjole, da er kjolen for liten. Og det jeg selv erfarte når jeg skulle kjøpe kjole, var at den typen jeg hadde sett for meg ikke passet i det hele tatt til min kroppsbyggning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg det er fler som ikke kler havfrue formet kjole, enn stroppeløs. 

Elsker selv hjerteformet A-linjet med blonder. Kan gjerne ha armer sånn som dette:

 

Screenshot_20170311-235554.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Ja, det har dessverre blitt en ekstremt stor brude-trend, og da skal plutselig alle ha det helt uten tanke på hva som kler egen kroppsfasong. Jeg tror de som har litt for mye fort velger stroppeløst fordi de passer lett inn i kjolene, men de glemmer dessverre at det ikke betyr at det ser fint ut. Det er jo ikke sånn at "if it zips, it fits"...
Har man store og udefinerte armer/skuldre er disse stroppeløse variantene utrolig avslørende, og som mange kommenterer blir det ofte et merkelig langt parti mellom ansikt og kjole. Jeg er selv tynn, men syns fortsatt ikke jeg nødvendigvis har armer/skulde som kler stroppeløse topper. Det er jo faktisk et svært krevede snitt!
Nei,stol på din egen smak og gå ikke for slike trender, det kommer du til å være glad for når du ser på brudebildet ditt om tjue-tretti-førti år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stroppløs var vel in for en del år siden. Nå er det lange ermer og blonder som er in. 

Anonymkode: 63c09...f64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Ja, det har dessverre blitt en ekstremt stor brude-trend, og da skal plutselig alle ha det helt uten tanke på hva som kler egen kroppsfasong. Jeg tror de som har litt for mye fort velger stroppeløst fordi de passer lett inn i kjolene, men de glemmer dessverre at det ikke betyr at det ser fint ut. Det er jo ikke sånn at "if it zips, it fits"...
Har man store og udefinerte armer/skuldre er disse stroppeløse variantene utrolig avslørende, og som mange kommenterer blir det ofte et merkelig langt parti mellom ansikt og kjole. Jeg er selv tynn, men syns fortsatt ikke jeg nødvendigvis har armer/skulde som kler stroppeløse topper. Det er jo faktisk et svært krevede snitt!
Nei,stol på din egen smak og gå ikke for slike trender, det kommer du til å være glad for når du ser på brudebildet ditt om tjue-tretti-førti år :) 

For at stroppeløs skal være pent, så må kjolen sitte akkurat rett. Ikke for langt ned, for da blir man så lang og rar fra kjole til ansikt. Å man ender opp med å dra i den hele tiden. Sitter den før høyt, så blir den ofte stående for langt ut fra puppene. Noe som ser lite pent ut. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, kattehviskeren skrev:

Ja, det har dessverre blitt en ekstremt stor brude-trend, og da skal plutselig alle ha det helt uten tanke på hva som kler egen kroppsfasong. Jeg tror de som har litt for mye fort velger stroppeløst fordi de passer lett inn i kjolene, men de glemmer dessverre at det ikke betyr at det ser fint ut. Det er jo ikke sånn at "if it zips, it fits"...
Har man store og udefinerte armer/skuldre er disse stroppeløse variantene utrolig avslørende, og som mange kommenterer blir det ofte et merkelig langt parti mellom ansikt og kjole. Jeg er selv tynn, men syns fortsatt ikke jeg nødvendigvis har armer/skulde som kler stroppeløse topper. Det er jo faktisk et svært krevede snitt!
Nei,stol på din egen smak og gå ikke for slike trender, det kommer du til å være glad for når du ser på brudebildet ditt om tjue-tretti-førti år :) 

Men er det ikke litt old news også da? Føler stroppløs brudekjole er veldig 2004. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre ting jeg ikke liker med stroppeløs:

 

1) Når kjolen ikke sitter som den skal og bruden heiser den opp hele tiden.

2) Når det tyter valker opp på ryggen. Samt bredskuldrede kvinner..

3) Når bruden har glemt at hun skal ha stroppeløse kjole og soler seg med bikini og topper med stropper = 2 hvite streker over skuldrene.

Endret av Torden
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2017 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt mye hat på stroppløse kjoler her da!

Jeg synes stroppløse kjoler er fint, sitter fint på meg og er dem jeg har mest av. Jeg ser for meg at min brudekjole kommer til å være stroppløs, med mindre "drømmekjolen" tilfeldigvis ikke er stroppløs. Hvorfor er det så mange som drar inn å gifte seg i kirken når man snakker om stroppløs? Helt idiotisk og svært svært utdatert tankegang. Dere mener sikkert også at homofile ikke bør gifte seg, ikke være homofile prester osv? En av de mest kristne jeg vet omgiftet seg med stroppløs kjole. Kjempe fin var hun!

Anonymkode: e32bc...e8c

Fordi det ikke passer seg med stroppeløs kjole i kirken

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2017 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Er jeg den eneste som synes stroppløs brudekjole er ekstremt ukledelig for nesten alle? Jeg vil ikke ha det selv, og har hele tiden tenk å kjøpe brukt kjole, fordi jeg ikke vil bruke masse penger på den, men nesten alle kjoler som selges et stroppløse (noen med bolero). Er det noen som vet om rimlige (under 5000 kroner) brudekjoler som ikke er stroppløse?

Synes du stroppløs brudekjole er fint? Hvorfor velger så utrolig mange det? Er det noe jeg ikke har skjønt?

Anonymkode: 9f642...abd

Enig med deg,synes det for det meste er stygt.Det samme med tynne spaghettistropper.Spesielt når litt overvektige med fleskete overarmer går i det,eller folk med tatoveringer.Ser utrolig harry ut,og de som er litt feite ser bare enda feitere ut i slike kjoler.

Anonymkode: 3b348...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...