Gå til innhold

Kjører dere til helt tom tank?


makkapakka

Anbefalte innlegg

Slipper aldri nivået uner 1/4, da starter heller ikke hjelpevarmer om det blir mindre på vinteren :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyller som regel når nåla viser halv tank. Mannen kjører til varsellampen begynner å lyse, og helst litt lenger :raven: Utrolig irriterende hvis jeg skal bruke bilen hans til jobb og er sent ute. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller hver søndag, pga pris. Er litt ekstra nøye med å toppe tanken på vinterhalvåret, om sommeren kan jeg la den gå ned til kvart, dersom jeg ikke har noen kjøreplaner og det passer dårlig på søndag. 

Anonymkode: 29219...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører som regel til det er helt tomt, men det er pga økonomi, da jeg ikke har hatt råd til å fylle bensin. Har faktisk en bensinkanne med 5 liter på i bilen, fordi jeg så ofte kjørte helt tomt og måtte ha hjelp. 

Får nå bedre råd, og gleder meg til å ha bensin på tanken uten å være redd for å ringe venner som må komme med kanne til meg. 

Anonymkode: 3328d...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar det aldri gå under kvart tank. Det er det vegvesenet går ut og anbefaler også, for å unngå å bli en av idiotene som går tom når køen går i sneglefart... For bilen sin del er det også lurt å ikke la tanken bli for tom. Om vinteren er tanken som regel minst halvfull til enhver tid. 

Anonymkode: 9db63...64b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller stort sett søndag kveld eller mandag morgen, da har jeg vanligvis ikke så mye igjen på tanken. 

Anonymkode: f6381...d56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Wednesday, March 01, 2017 den 18.50, makkapakka skrev:

Når jeg fyller bensin så har jeg kjørt inntil det står 50 km igjen. Likevel  viser bensinmåler enten 20 km igjen og så plutselig 50 km på samme tid så siden den er så ustabil så tørr jeg ikke vente lenger. Vil ikke plutselig stå der uten bensin på tanken. Kjører dere tanken.helt tom eller hvordan gjør dere det? Er det lurt å tømme den helt noen ganger?

 

På Wednesday, March 01, 2017 den 20.40, HerKommerMummi skrev:

Synes det er ekstremt kjedelig å fylle bensin, så det gjør jeg bare når jeg absolutt må (les nesten tom tank).  Kan ikke noen finne opp en APP for bensinfylling???

 

På Wednesday, March 01, 2017 den 20.56, Den Lille Heksa skrev:

Dette er mitt problem også. Kanskje noen har forslag til hvordan gjøre det gøy?

 

På Wednesday, March 01, 2017 den 21.00, Sugemerke skrev:

Ikke bare kjedelig, men kaldt og vått og jævlig isende kaldt og vått og inn i helsikkes kaldt!!!

 

 

Har dere vurdert busskort eller privatsjåfør? Om det er "for kjedelig" eller "for kaldt" å fylle drivstoff i noen minutter, må dere ha svært "spennende og behagelige" jobber og hobbyer. Jeg gjetter frisør eller jobb i klesbutikk, og shopping og kafebesøk som hovedinteresser... (ikke at jeg synes denslags er spennende..)

Hva gjør dere om den vanlige veien er sperret, og det blir en lengre omvei. Å få stopp på motorvei,  i en tunell, et parkeringshus eller på en fjellovergang gjør jo at man blir idiotforklart på flekken....I Tyskland får sånne idioter BOT om de kjører tomt på Autobahn.

Endret av Resignert
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ingenting som irriterer meg så mye som de som kjører på nesten tom tank, og så kommer en bratt oppoverbakke og gjenværende drivstoff legger seg slik i tanken at det blir ubrukelig. Og der står dem da og sperrer trafikken og skaper jævlig med kø, og flere tusen folk må bruke fritiden sin til å sitte i kø bare fordi noen idioter er idioter. Har du ikke råd til å fylle drivstoff, la bilen stå!

Leste engang at nesten 90 % av motorstopp i tunnellene i Oslo var forårsaket av dette...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kone lot meg ta bilen hennes en gang slik at det var 2 km igjen med kjøring ved bensinstasjonen ved jobben min...fylte mer enn det som er angitt som størrelse på tanken i manualen. Hun er ekstremt kaotisk av seg og har ikke ett rasjonelt fiber i kroppen. Jeg prøver å lære henne å fylle etter 500km, men hun kan finne på å kjøre 800km - på en gammel bensinbil - og så glemmer hun i 8 av 10 tilfeller å nullstille telleren.

Frustrerende!

Anonymkode: f5c77...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før tilhørte jeg de som alltid kjørte tanken "nesten tom".

Nå kjører jeg diesel-bil, og har forstått at det er en uting å kjøre den nesten tom grunnet diesel-pumpa kan ta skade av det osv.

Så nå fyller jeg vanligvis mandag og torsdag morgen, da blir den sjeldent mer enn halvt tom.

Anonymkode: b4826...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller i god tid før og har en tiliters kanne med bensin i bagasjerommet før lengre turer, sånn i tilfelle. 

Anonymkode: f1e35...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2017 den 13.05, AnonymBruker skrev:

Kjører som regel til det er helt tomt, men det er pga økonomi, da jeg ikke har hatt råd til å fylle bensin.

Anonymkode: 3328d...9c6

Det blir da dyrere å fylle full tank jo lengre du venter? Du kan uansett fylle for de pengene du har og stoppe før det er fullt. Har du ikke 200 kroner til drivstoff har du vel knapt råd til å ha bil. 

Anonymkode: 29219...d59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før tilhørte jeg de som alltid kjørte tanken "nesten tom".

Nå kjører jeg diesel-bil, og har forstått at det er en uting å kjøre den nesten tom grunnet diesel-pumpa kan ta skade av det osv.

Så nå fyller jeg vanligvis mandag og torsdag morgen, da blir den sjeldent mer enn halvt tom.

Anonymkode: b4826...0b9

Så lenge motoren surrer når nåla ligger heeelt nede på tomt, er det ingen fare. Ei heller om det skulle bli helt tomt, da stopper motoren ganske fort når det ikke kommer mer diesel. Merkelig påstand du har hørt.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den Lille Heksa
På 3/3/2017 den 10.44, Resignert skrev:

Har dere vurdert busskort eller privatsjåfør? Om det er "for kjedelig" eller "for kaldt" å fylle drivstoff i noen minutter, må dere ha svært "spennende og behagelige" jobber og hobbyer. Jeg gjetter frisør eller jobb i klesbutikk, og shopping og kafebesøk som hovedinteresser... (ikke at jeg synes denslags er spennende..)

Hva gjør dere om den vanlige veien er sperret, og det blir en lengre omvei. Å få stopp på motorvei,  i en tunell, et parkeringshus eller på en fjellovergang gjør jo at man blir idiotforklart på flekken....I Tyskland får sånne idioter BOT om de kjører tomt på Autobahn.

Hva er sammenhenngen mellom å syns å fylle bensin er kjedelig og det å jobbe i klesbutikk eller som frisør og å gå på kafe og shoppe? 

En lengre omvei uten bensinstasjon er vel temmelig usannsynlig, legger ikke ut på langtur uten bensin heller selv om jeg ofte ikke fyller før det lyser rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller mandag morgen da prisene er lavest, såfremt jeg har under halv tank. Men etter at vi kjøpte Tesla blir det stadig skjeldnere, en av mange fordeler er at man slipper å fylle tanken i kuldegrader, og føle at man lukter diesel resten av dagen. 

På 1.3.2017 den 19.10, Resignert skrev:

Hvorfor spør du forresten om råd på kvinneguiden når det gjelder bil? Dette er vel neppe det forumet med mest kompetanse på denslags.......

???  Velkommen til 2017. Der kvinnene eier bil, kjører bil, og fyller tanken selv. Og vet veldig godt hva de holder på med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min kone lot meg ta bilen hennes en gang slik at det var 2 km igjen med kjøring ved bensinstasjonen ved jobben min...fylte mer enn det som er angitt som størrelse på tanken i manualen. Hun er ekstremt kaotisk av seg og har ikke ett rasjonelt fiber i kroppen. Jeg prøver å lære henne å fylle etter 500km, men hun kan finne på å kjøre 800km - på en gammel bensinbil - og så glemmer hun i 8 av 10 tilfeller å nullstille telleren.

Frustrerende!

Anonymkode: f5c77...128

En person kan ikke være kaotisk. Kaotisk er et adjektiv, og beskriver en situasjon. Ikke det at "rasjonelt fiber" eller noe annet med innlegget dit gir noen særlig mening heller... 

Anonymkode: 2c318...8f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjører ofte til den omtrent er tom. Kjører som regel alltids forbi en bensinstasjon, så må ikke fylle med en gang jeg kjører forbi en. Dersom jeg er usikker og skal kjøre et stykke så fyller jeg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En person kan ikke være kaotisk. Kaotisk er et adjektiv, og beskriver en situasjon. Ikke det at "rasjonelt fiber" eller noe annet med innlegget dit gir noen særlig mening heller... 

Anonymkode: 2c318...8f7

Kan hende språket vårt er mer levende og variert enn du oppfatter; men jeg er samtidig helt sikker på at du skjønte alt jeg prøvde å si. Ikke bruk tiden din på innholdsløs trolling, er du snill! :)

Anonymkode: f5c77...128

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller altifra 5%-75% igjen på tanken når prisene er lave. 

Anonymkode: 6ff20...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2017 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Min kone lot meg ta bilen hennes en gang slik at det var 2 km igjen med kjøring ved bensinstasjonen ved jobben min...fylte mer enn det som er angitt som størrelse på tanken i manualen. Hun er ekstremt kaotisk av seg og har ikke ett rasjonelt fiber i kroppen. Jeg prøver å lære henne å fylle etter 500km, men hun kan finne på å kjøre 800km - på en gammel bensinbil - og så glemmer hun i 8 av 10 tilfeller å nullstille telleren.

Frustrerende!

Anonymkode: f5c77...128

Pumpa vil jo bare stoppe om du prøver å fylle mer enn fullt, så jeg skjønner ikke problemet?

Anonymkode: 83b03...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...