Gå til innhold

Xenical ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anastasia 1

Heisan !

Er det noen som har erfaring med en pille som heter Xenical ?

Den blokkerer ut en viss prosent fett som du spiser igjenom de vanlige måltidene.

Den er reseptbelagt og er ganske dyr, så jeg vil gjerne høre litt fra andre som har prøvt den på godt og vondt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann !!

Jeg har prøvd dem, og vil IKKE anbefale dem til NOEN :o :o

Jeg gikk på dem en stund, men det funka IKKE for meg i det hele tatt :roll::roll:

Du skjønner det, de funker sånn at de får tarmen til IKKE å suge opp alt fettet man spiser, men trekker det ut slik at mesteparten kommer ut sammen med avføringen :o Det som da skjer er at man får en usedvanlig glatt avføring, ja, så ille at man ofte ikke klarer å holde på det :oops: :oops: Og det er IKKE særlig artig !!!

Man blir rett og slett så tynn i magen at det bare renner, og jo mer fett du spiser jo verre blir det :o :o Og jeg tuller IKKE !! Been there, done that !!

Det er ikke mye gøy når man må bruke BIND fordi man er redd for å drite på seg bokstavelig talt :o :roll:

Jeg er også temmelig overvektig, og er villig til det meste for å bli tynnere, men XENICAL prøver jeg IKKE flere ganger :evil:

Da er det tross alt mye bedre å spise sunnere og mindre og trene mer :kul: Jeg og forloveren min skal begynne på GR nå etter bryllupet, og jeg skal ned 50 !!!! kilo !! Så bare kryss fingra for meg og ønsk meg lykke til :kul:

Uansett hva du bestemmer deg for, jeg ønsker deg masse lykke til :D

Klem fra Pludre :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har nesten stikk motsatt erfaring - hos meg virka ingenting. Eneste gangen jeg merket løs avføring var på juleaften (og da er jo maten fetere). Ellers så var avføring fullstendig normal. Legen ba meg skrive opp nøyaktig hva jeg spiste (med navn på produkter og alt), og etter å ha sett listen så mente han at fettprosenten i maten min allerede var så lav at det ikke gjorde utslag.

Du kan jo selv sette opp en slik liste og lese fettinnhold på produktet. Husk at kroppen må ha noe fett for å kunne fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte pillen i ca 3/4 år, men har nå sluttet med den pga bivirkningene som er beskrevet av innlegg nr 1 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Litt av meninga med xenical er vel at de ubehagelige "bivirkningene" skal få deg til å redusere fettet i maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...