Gå til innhold

Kjøpe Biotin fra utlandet, er det lov?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Biotin er en av b-vitaminene og tilskudd med dette kan kjøpes i Norge så jeg tror det skal gå bra. Det er i de fleste b-vitamin tilskuddene her i Norge og.

Anonymkode: 466ad...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ta risikoen, når du kan kjøpe b vitaminer på apoteket i Norge? Tror det er siste tilbudsdagen på apotek1 28.02 der du får to for prisen av en på diverse vitaminer. Å kjøpe og å bruke for sterke b vitaminer er heller ikke klokt, selv om de skylles ut med urinen. 

Anonymkode: ba987...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 30 mikrogram B8 i de b-vitamintablettene jeg tar. Tar 2 av disse daglig.  Jeg har lyst å prøve å øke styrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ta risikoen, når du kan kjøpe b vitaminer på apoteket i Norge? Tror det er siste tilbudsdagen på apotek1 28.02 der du får to for prisen av en på diverse vitaminer. Å kjøpe og å bruke for sterke b vitaminer er heller ikke klokt, selv om de skylles ut med urinen. 

Anonymkode: ba987...470

Jeg tror de vitaminene man får i Norge er alt for svake.   jeg tar 60 mcg, på Iherb selges 10 000 mcg. 

Endret av Boomonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Boomonster skrev:

Jeg tror de vitaminene man får i Norge er alt for svake.  

Så du skal heller kjøpe ulovlig fra utlandet og skade kroppen din? Dette var det noe om på tv for ikke lenge siden. 

Du kan ikke pushe kroppen din til å ta opp mer enn en viss dose heller. Om du trenger andre enn b8 vet du heller ikke med mindre du har teste dette i en blodprøve. 

Anonymkode: ba987...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://www.toll.no/no/varer/legemidler-og-kosttilskudd/

Der har du i klar tekst hva som er lov.  Husk på at du har bare en kropp. 

Nonymkode: ba987...470

Siden jeg er ab så kan jeg ikke moderere dette innlegget. MEN selv om de fleste tror at bvitaminer er ufarlige fordi de er vannløselige, så stemmer ikke det. Det er en grunn til at vi har anbefalte doser også av B vitaminer. Å ta over anbefalt dose kan føre til tarmkreft viser forskning. Dermed er det en fordel å holde seg til dose og styrke anbefalt og mulig å få kjøot lovlig i Norge fremfor å importere ulovlig, sterke og potensielt skadelige tabletter fra utlandet. 

Anonymkode: ba987...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt biotin fra iherb.com. Var Ikke noe problem, ble ikke stoppet i tollen. Men jeg tviler på at de sjekka hva som var i pakken da, og husker ikke om det stod spesifisert utenpå postsendingen. Det er ikke et ulovlig stoff i Norge, det finnes jo i norske kosstilskudd også. Men dosering/max grense for innhold er jeg usikker på.

I verste fall stopper de det i tollen og det sendes tilbake til der det kommer fra. Du blir ikke straffeforfulgt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...