Gå til innhold

Hvordan få tilbake et vennskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

For ett par år siden så såret jeg ei venninne. Jeg prioriterte henne ikke, og var ingen god venn pga. dette.
Jeg har tenkt på henne hver dag siden den gang, og har så utrolig lyst til å opparbeide kontakten igjen. Nå har det gått lang tid, og ting har kanskje roet seg? Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjenoppta kontakten.

Jeg kan ikke bare skrive: "Hei, skal vi finne på noe?" Ettersom det da kan virke som om "alt er glemt". Og jeg vet heller ikke om hun faktisk vil ha meg i livet sitt.

Hvordan går jeg fram uten å være frekk? Eller tvinge meg på? Jeg vil at valget skal stå på henne.

Anonymkode: b1e03...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

Jeg ville innledet med en unnskyldning, sånn at hun vet du kan si unnskyld - det er en god egenskap :) Skriv en lang mail og nevn at du har tenkt på henne hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt stor pris på en "Hei, skal vi finne på noe?", da kunne jeg svart ja/nei og så snakker man om det som har skjedd når man evt møtes og tar det derfra. En lang mail om fortidens feil etc hadde vært kleint og jeg hadde følt meg tvunget til å tilgi alt og automatisk bli venner igjen.. 

Anonymkode: a0fe4...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde satt stor pris på en "Hei, skal vi finne på noe?", da kunne jeg svart ja/nei og så snakker man om det som har skjedd når man evt møtes og tar det derfra. En lang mail om fortidens feil etc hadde vært kleint og jeg hadde følt meg tvunget til å tilgi alt og automatisk bli venner igjen.. 

Anonymkode: a0fe4...85c

Da kan hun jo tilføye at hun ikke forventer tilgivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe a la "sorry at jeg var ei aperæv, men vil du møtes en dag?". Ikke noe lange utredninger, ikke noe offerrolle og fingerpeking, men ikke helt som om man snakket sist i går heller. 

Sitter i din venninnes posisjon nå selv. Der ei trur at å motta en masseutsendt skrytesnap skal være nok for å beklage at hu har vært ei aperæv i hele 2016. Sorry altså,  men litt mer må man gidde. 

Anonymkode: f3d7b...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...