Gå til innhold

Utløp for frustrasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hooooh.

 

Det har seg slik at jeg er i et forhold, som jeg har vært i i overkant av tre år. det siste året har ikke mannen hatt jobb, og han har levd på meg økonomisk. Han søker på jobber, men har vært ganske selektiv (fram til nå).
Dette har ført til flere frustrasjonsutbrudd for min del, og mye sinne. Jeg har vært sint for at han har samvittighet til å leve på meg. Og jeg har vært sint på meg selv som lar han gjøre det. (kanskje mest den siste).

Det som har blitt et problem nå i tillegg, er at jeg faktisk merker at jeg blir sur når jeg skal på jobb. Ikke fordi jeg ikke trives på jobben, men jeg blir sint over at jeg må jobbe, mens han kan dra på besøk til kamerater og spille playstation. Jeg blir i virkelig dårlig humør når jeg spør: Hva skal du da? "Jeg skal opp til en kompis på pizza i dag tenkte jeg". Det at han får leve et slikt liv, mens jeg må opp tidlig og jobbe for penger provoserer meg virkelig. Og har gitt meg en ekkel bismak i det siste. Jeg klarer ikke engang å være glad på hans vegne for at han skal noe hyggelig når jeg er på jobb.

Jeg har på sett og vis lyst til at han også må gjøre noe fornuftig (eller kjede seg litt.. hah.) Ettersom jeg MÅ på jobb for å ha penger til oss.

Er jeg helt på tur? Hva skal jeg gjøre her? Jeg orker ikke å bli ei bitter hurpe..



 

 

Anonymkode: 0acd1...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe til deg her nå, men jeg lurer på hvordan folk kan ha samvittighet for det? Jeg og mannen din er i samme båt, men jesus christ, jeg vasker, handler mat, steller i stand, søker på jobber, jobber frivillig -> regla går videre, slik at mannen ikke skal føle på det du føler. 

Hvordan kan man ha samvittighet for det? Så nei, du er ikke helt på bærtur, vil si du er på ganske rett sti. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke på bærtur. Enig med hun over her at er han arbeidsledig og lever på deg så kan han i det minste vaske,, handle og lage mat og annet husarbeid. 

Når det gjelder jobber prøv å motivere han. Du kan jo også tilby deg å hjelpe han å se over søknaden og cven hans eller no..

Endret av heikro
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, heikro skrev:

Du er ikke på bærtur. Enig med han over her at er han arbeidsledig og lever på deg så kan han i det minste vaske,, handle og lage mat og annet husarbeid. 

Når det gjelder jobber prøv å motivere han. Du kan jo også tilby deg å hjelpe han å se over søknaden og cven hans eller no..

Jeg har skrevet søknader for han på de jobbene han har hatt lyst på. For jeg har så utrolig lyst til at han også skal bidra. Da har han kommet seg på intervju på tre stykker, men ikke fått jobben.

Jeg kan jo heller ikke nekte han å gjøre noe gøy mens jeg er på jobb. Men syntes det er litt trist at han ikke gjør litt ekstra husarbeid når jeg faktisk er på jobb, før han drar til kompiser. I stedet så virker det som om han sparer alt til jeg kommer hjem, så må jeg dra og handle sammen med han, vaske sammen med han, og andre plikter. Så jeg har heller ikke fri når jeg er hjemme fra jobb.

Merker at hele situasjonen begynner å provosere meg veldig. Jeg har full forståelse for at det ikke er bare bare og få seg jobb. Men jeg føler ikke han gjør noe innsats på andre områder heller.

TS

Anonymkode: 0acd1...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det siste året har ikke mannen hatt jobb, og han har levd på meg økonomisk. Han søker på jobber, men har vært ganske selektiv (fram til nå).

Dette har ført til flere frustrasjonsutbrudd for min del, og mye sinne. Jeg har vært sint for at han har samvittighet til å leve på meg. Og jeg har vært sint på meg selv som lar han gjøre det. (kanskje mest den siste).

Anonymkode: 0acd1...e6c

Likestilling.
Året 2017.
Jippi.

Endret av GenialGalning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, dillyduzit skrev:

Ikke noe til deg her nå, men jeg lurer på hvordan folk kan ha samvittighet for det? Jeg og mannen din er i samme båt, men jesus christ, jeg vasker, handler mat, steller i stand, søker på jobber, jobber frivillig -> regla går videre, slik at mannen ikke skal føle på det du føler. 

Hvordan kan man ha samvittighet for det? Så nei, du er ikke helt på bærtur, vil si du er på ganske rett sti. 

han lindrer samvittigheten mye ved å si ting som: "Jeg betaler tilbake når jeg får meg jobb" o.l.
Men jeg klarer ikke helt å tro på det. Dessuten har han ikke engang noe oversikt over hvor mye penger jeg har brukt på han i løpet av ett år. (har vært så ekstremt dumsnill, at jeg skammer meg.)

Det hadde hjulpet utrolig mye om mannen hadde gjort som deg. At han kanskje ryddet litt ekstra, eller vasket, kanskje fikset noen praktiske ting hjemme mens jeg var på jobb. Så kunne han dratt til kompiser etterpå. Men han gjør ikke det, og det er utrolig skuffende.

Sist jeg kom hjem var det tomt for mat, og heller ikke ryddet. Så jeg måtte bruke ettermiddagen til å dra på matshopping og vaske hus. Og da tilbyr han seg at Vi skal gjøre det sammen, men jeg skulle ønske han kunne gjort det selv så det ble mindre jobb for meg. Så jeg også kunne truffet venner på fritiden min.

TS

 

Anonymkode: 0acd1...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, GenialGalning skrev:

Likestilling.
Året 2017.
Jippi.

Det er vel ikke likestilling når jeg gjør alt hjemme og?

TS

Anonymkode: 0acd1...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke likestilling når jeg gjør alt hjemme og?

Anonymkode: 0acd1...e6c

Nei, men da får dere kommunisere som voksne og fordele arbeidsoppgaver.
Og at du gjør "alt" skal du ikke ha meg til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

han lindrer samvittigheten mye ved å si ting som: "Jeg betaler tilbake når jeg får meg jobb" o.l.
Men jeg klarer ikke helt å tro på det. Dessuten har han ikke engang noe oversikt over hvor mye penger jeg har brukt på han i løpet av ett år. (har vært så ekstremt dumsnill, at jeg skammer meg.)
(..)

TS

 

Anonymkode: 0acd1...e6c

 
 

Har du pratet med han? Det hjelper ikke å spørre i etterkant når du allerede har begynt. Si at han kan fint stikke til noen kompiser, men da må du faktisk sette han som et barn, på plass, og be han gjøre ting før han får gjøre de "gøye" tingene. 

spørre i etterkant med at han spør deg altså. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet søknader for han på de jobbene han har hatt lyst på. For jeg har så utrolig lyst til at han også skal bidra. Da har han kommet seg på intervju på tre stykker, men ikke fått jobben.

Jeg kan jo heller ikke nekte han å gjøre noe gøy mens jeg er på jobb. Men syntes det er litt trist at han ikke gjør litt ekstra husarbeid når jeg faktisk er på jobb, før han drar til kompiser. I stedet så virker det som om han sparer alt til jeg kommer hjem, så må jeg dra og handle sammen med han, vaske sammen med han, og andre plikter. Så jeg har heller ikke fri når jeg er hjemme fra jobb.

Merker at hele situasjonen begynner å provosere meg veldig. Jeg har full forståelse for at det ikke er bare bare og få seg jobb. Men jeg føler ikke han gjør noe innsats på andre områder heller.

TS

Anonymkode: 0acd1...e6c

Forstår godt du er frustrert TS synes du kan ta det opp med han . Prat med han og forklar hvordan du føler det. si at han må hjelpe til mer hjemme når han ikke har jobb

 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke likestilling når jeg gjør alt hjemme og?

TS

Anonymkode: 0acd1...e6c

Nei er ikke likestilling når du gjør alt hjemme også. Samme hva GenialGalning måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å snakk med han si hva du forventer skal du bruke penger på han må han "jobbe" for de. Altså gjøre husarbeid handle mat lage mat kanskje osv..jeg er dame er uten jobb så lever på samboer, men da bidrar jeg i hjemmet med husarbeid handling osv for å "tjene" penger altså ikke snylte for mye på han. Men ikke alle tenker slikt så dette er noe man må prate om.. på en rolig ordentlig måte.. fortell han at hadde det vært motsatt hadde du gjort det.. ja han kan godt møte kompiser er tid til det å men gjør noe i huset når du er hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...