Gå til innhold

Ekkorik tarm


malla1989

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en forklaring på hva ekkorik tarm betyr? Har googla frem og tilbake, men finner ikke helt ut av hva det egentlig er. Takk for svar 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei! Hvordan gikk det med deg? Har funnet ut på UL for to uker siden at han lille i magen også har ekkorik tarm... Er veldig bekymret, men vi takket nei til fostervannsprøve, vet ikke hvordan jeg skal holde ut resten av svangerskapet, har lest så mye skummelt på nettet:(

Anonymkode: 0e6da...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Hvordan gikk det med deg? Har funnet ut på UL for to uker siden at han lille i magen også har ekkorik tarm... Er veldig bekymret, men vi takket nei til fostervannsprøve, vet ikke hvordan jeg skal holde ut resten av svangerskapet, har lest så mye skummelt på nettet:(

Anonymkode: 0e6da...0fb

Hei! Vi mista babyen vår i januar etter alvorlig morkakesvikt og svangerskapsforgiftning. Men, dette hadde forsåvidt ingenting å gjøre med ekkorik tarm. Vi var på ettersamtale på Ullevål, og da spurte jeg hva ekkorik tarm betyr. De har ingen god forklaring eller definisjon på det, men det betyr at man ser hvite felt i tarmen. Dette alene, uten andre funn på ultralyd, har som regel ingen betydning.

Vår baby hadde ingen form for kromosomfeil, for det har vi fått bekreftet nå. Prøv å slapp av, og du kan jo eventuelt spørre om det ble gjort andre funn enn kun ekkorik tarm. Skjønner veldig godt at du er bekymra. Lykke til, håper at alt er som det skal for deres del 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da..det var veldig leit å høre.. men fint at det ikke var noen kromosomfeil, for å ikke bekymre seg til neste gang.
Har vært på UL to ganger, og begge gangene var alt normalt unntatt det med tarmene, men legen sier at det fortsatt er sjanse for Downs syndrom eller Cystisk fibrose, men heldigvis større sjanser for at babyen er frisk..
Tusen takk for svaret, du forklarte det på en bedre måte som fikk meg til å roe litt ned :) 
Lykke til til deg også, ønsker deg alt godt videre :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...