Gå til innhold

Han er bifil..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :) Har holdt på med en fyr i cirka 2 måneder nå, og det går veldig bra mellom oss. Jeg føler vi passer veldig godt sammen, og han er veldig omsorgsfull, kjekk og morsom. Dette er egentlig noe jeg vil satse på, og jeg tror det kan utvikle seg til et forhold hvis jeg vil.

Men så er det et lite "problem" da, eller, jeg vet ikke om det er et problem heller. Han fortalte meg for et par dager siden at han er bifil, og at han har hatt sex med en del menn før, og har en eks som er en mann. Og jeg har alltid tenkt at sånne ting går helt fint for meg, for jeg er en veldig åpen person da. Men jeg har tenkt litt på dette i helga, og jeg føler liksom at jeg ikke er så sikker på at jeg vil være med han som jeg var.. Og jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå videre med han eller ikke, så derfor spør jeg om råd her. Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 1fd77...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dette spille noen rolle da? Om han er hetero, bifil eller homo er vel revnende likegyldig så lenge han er trofast.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg ts. Det blir liksom mer usikkert. Dvs, du må altså passe ekstra på, nå er det både kvinner og menn som han potensialt kan være utro med. Blir ikke helt avslappet selv med en guttetur.

noen sier bifile egentlig er i en overgangsfase til homofili, og at det er svært svært lite sannsynlighet noen er bifil.

ofte tiltrekkes de mer til et kjønn enn det andre.

uansett stol på magefølelsen og gå for det hjertet ditt forteller deg. Snakk med han om din usikkerhet, kanskje du får en avklaring og støtte til det valget du tar.

 

Anonymkode: 7e1a4...549

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok trukket meg......ikke pgav fordommer, men jeg hadde ikke giddet å føle på konkurransen fra begge kjønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en som var bifil og jeg må innrømme det var vanskelig i starten, litt på grunn av fordommer, litt på grunn av konkurranse. Men etter hvert så ble jeg trygg på han (og mer på meg selv) og da hadde det ingenting å si. Hvis denne fyren er en allrigth fyr så bør det ikke ha noe å si :) (min fyr derimot viste seg å være en narsissistisk drittsekk, men neppe pga legningen). 

Anonymkode: 134f1...4d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig tror ikke jeg hadde klart å være sammen med han, pga dette. Jeg er ikke homofob, hadde noen av vennene mine sagt at de hadde vært homofil så hadde jeg ikke hadde noe imot det! Men å ha en kjærest som tiltrekkes av begge kjønn, kan bli forelsket i begge kjønn osv, hadde nok gitt meg for mye å tenke på. Hadde under sex bare sett for meg han ha sex med menn f.eks. 

Anonymkode: 52ec7...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I denne tråden: kvinner erkjenner og tilstår at menn er bedre enn kvinner.

Anonymkode: 3d4c3...0a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet: Kan noe av det som gjør bifile menn mindre attraktive være den potensielt "underkastende" rollen han har hatt i forhold til en annen mann, og det at han eventuelt har vært den passive parten som blir "tatt"? Jeg vil jo se for meg at et sånt bilde gjør noe med måten en del ser på sin partner om det ellers ligger langt unna den partneren de ser til daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Av nysgjerrighet: Kan noe av det som gjør bifile menn mindre attraktive være den potensielt "underkastende" rollen han har hatt i forhold til en annen mann, og det at han eventuelt har vært den passive parten som blir "tatt"? Jeg vil jo se for meg at et sånt bilde gjør noe med måten en del ser på sin partner om det ellers ligger langt unna den partneren de ser til daglig. 

Nei, for min del er det frykt for å ikke kunne være nok. At han savner noe. 

Anonymkode: 48242...5bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kompis som var bifil. Han sa at han likte 90% gutter. Hadde vært litt bekymret om det samme gjaldt din. 

Anonymkode: c758a...c6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, fiole skrev:

Jeg hadde nok trukket meg......ikke pgav fordommer, men jeg hadde ikke giddet å føle på konkurransen fra begge kjønn.

Føler at jeg, som er bifil, bare må kommentere dette. Du sier at "konkurransen" fra begge kjønn er god nok grunn for deg til å ikke være kjæreste med en bifil. Er du interessert i alle du møter av det motsatte kjønn? Tviler på det. For min del så er ikke jeg noe mer interessert i andre mennesker når jeg er i et forhold, fordi jeg har flere å velge mellom. Jeg hopper ikke på alle kvinner og menn jeg ser, fordi jeg er bifil. Om du kun liker kylling til middag, og jeg både liker kylling og laks, så spiser jeg vel ikke noe mer middag enn deg? 

Jeg er så lei av stereotypen om at det er mer sannsynlig at en bifil person er utro enn en heterofil/homofil. Det er ikke noe annerledes med meg og mine forhold enn dine. Jeg liker en person, vi blir kjærester, jeg er trofast. Jeg går ikke rundt hele tiden og ser etter noe "bedre". Gjør meg en tjeneste; jobb litt med fordommene deres...

Anonymkode: c59a3...6c2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du føler ikke at det er noe som mangler når du bare er med et av kjønnene?

Anonymkode: c758a...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler at jeg, som er bifil, bare må kommentere dette. Du sier at "konkurransen" fra begge kjønn er god nok grunn for deg til å ikke være kjæreste med en bifil. Er du interessert i alle du møter av det motsatte kjønn? Tviler på det. For min del så er ikke jeg noe mer interessert i andre mennesker når jeg er i et forhold, fordi jeg har flere å velge mellom. Jeg hopper ikke på alle kvinner og menn jeg ser, fordi jeg er bifil. Om du kun liker kylling til middag, og jeg både liker kylling og laks, så spiser jeg vel ikke noe mer middag enn deg? 

Jeg er så lei av stereotypen om at det er mer sannsynlig at en bifil person er utro enn en heterofil/homofil. Det er ikke noe annerledes med meg og mine forhold enn dine. Jeg liker en person, vi blir kjærester, jeg er trofast. Jeg går ikke rundt hele tiden og ser etter noe "bedre". Gjør meg en tjeneste; jobb litt med fordommene deres...

Anonymkode: c59a3...6c2

Dette er jo bare trist. Jeg har da ikke påstått at bifile er interresert i alle de ser av begge kjønn!!!! Det jeg skrev var at det var dobbelt så mange å føle konkurranse fra. Jeg har verken fordommer mot bifile eller homofile, så det må du bare glemme.

Sett på en annen måte...det blir for meg som er hetero å gå i et selskap med min kjæreste og de andre gjestene er bare kvinner.

.....at det gikk ann å misforstå en og enhalv setning så til de grader feil :klo:

Skulle ikke tråkke noen på tærene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, fiole skrev:

Dette er jo bare trist. Jeg har da ikke påstått at bifile er interresert i alle de ser av begge kjønn!!!! Det jeg skrev var at det var dobbelt så mange å føle konkurranse fra. Jeg har verken fordommer mot bifile eller homofile, så det må du bare glemme.

Sett på en annen måte...det blir for meg som er hetero å gå i et selskap med min kjæreste og de andre gjestene er bare kvinner.

.....at det gikk ann å misforstå en og enhalv setning så til de grader feil :klo:

Skulle ikke tråkke noen på tærene....

Du tråkket meg ikke på tærne altså, har bare hørt det lignende utsagn så altfor mange ganger. Og da blir jeg litt engasjert i å skulle rette opp inntrykket.

Poenget mitt var at du må se forskjell på potensiell konkurranse, og reell konkurranse. Jeg mener at kjæresten min ikke trenger å bekymre seg noe mer fordi jeg er bifil, fordi konkurransen ikke er høyere reelt sett, enn om jeg kun hadde likt det motsatte kjønn. Hvorfor er det et problem for deg å gå inn i et selskap med kjæresten og de andre gjestene er kun kvinner? Føler du konkurranse fra alle kvinnene? Jeg sliter litt med å forstå dette. Sjansen for at kvinnene er kjæresten din sin type er vel ikke så stor, kanskje bare noen få av de. Og han er jo der sammen med deg, så hvorfor skulle han da bry seg om de kvinnene?

Anonymkode: c59a3...6c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er bifil bryr meg ikke så lenge han viser at det er meg han vil ha - akkurat som med andre relasjoner. For mange er det vanskelig å fortelle at de er bifil pga fordommer og bekymringer, så sånn sett kan du se på det som positivt at han forteller deg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blir veldig lett tiltrukket av folk. Andre ikke. Det har ingenting med legning å gjøre. 

 

Jeg er hetero og kan gå inn på et utested og titte meg rundt og se masse deilige gutter. Min bifile venn kan gå inn samme sted og ikke engang se seg rundt.

 

Jeg forstår tankegangen, statistisk sett, at utvalget er større, derav også konkurransen, men VELDIG enkel tankegang...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, herzeleid skrev:

Av nysgjerrighet: Kan noe av det som gjør bifile menn mindre attraktive være den potensielt "underkastende" rollen han har hatt i forhold til en annen mann, og det at han eventuelt har vært den passive parten som blir "tatt"? Jeg vil jo se for meg at et sånt bilde gjør noe med måten en del ser på sin partner om det ellers ligger langt unna den partneren de ser til daglig. 

Jeg er kvinne og om jeg hadde vært gift med en bisksuell mann så hadde det ikke betydd noe om han hadde vært den passive eller aktive part i forholdet til andre menn... Det er dere menn som henger dere opp i sånne ting......

Anonymkode: b24db...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå videre med han eller ikke, så derfor spør jeg om råd her. Hva bør jeg gjøre?

Han har jo sagt til deg at han liker også gutter og hatt sex med dem.

Da har han vært åpen mot deg om sitt sex livet. Du må vurdere nå om du vil ha ham. Hvis han er ikke åpen bifil, er du kanskje litt tryggere på at folk ute ikke vet om det. Du er kanskje litt skeptisk om hvordan dine venner ville oppføre når du er sammen med en bifil mann. 

Og dere må evt. bli enige om hva er utro etc. Om han skal ha sex sammen med en annen gutt mens han er med deg, blir det liksom utroskap for deg? Sånne ting blir det bedre å diskutere på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tråkket meg ikke på tærne altså, har bare hørt det lignende utsagn så altfor mange ganger. Og da blir jeg litt engasjert i å skulle rette opp inntrykket.

Poenget mitt var at du må se forskjell på potensiell konkurranse, og reell konkurranse. Jeg mener at kjæresten min ikke trenger å bekymre seg noe mer fordi jeg er bifil, fordi konkurransen ikke er høyere reelt sett, enn om jeg kun hadde likt det motsatte kjønn. Hvorfor er det et problem for deg å gå inn i et selskap med kjæresten og de andre gjestene er kun kvinner? Føler du konkurranse fra alle kvinnene? Jeg sliter litt med å forstå dette. Sjansen for at kvinnene er kjæresten din sin type er vel ikke så stor, kanskje bare noen få av de. Og han er jo der sammen med deg, så hvorfor skulle han da bry seg om de kvinnene?

Anonymkode: c59a3...6c2

Jeg skjønner veldig godt hva du skriver. :biggrin: Det er ikke noe mer å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er av typen som kjenner på usikkerhet når partner er venner med motsatt kjønn så ville jeg droppet det. 

En slik usikkerhet forteller kanskje også noe om deg? Føler du deg tiltrukket av flere menn enn partner når du er i forhold? 

Jeg er kvinne og heterofil, har mange nære venner som er menn men finner ingen av dem tiltrekkende for noe annet som venner. 

Anonymkode: 1a262...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...