Gå til innhold

Jobber han mye eller er det bare en unnskyldning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han sender et par meldinger i døgnet. Bare korte setninger, aldri noe personlig eller hva han gjør eller skal. Tidligere i dag skrev han at han sto opp kl 12, hadde sendt en melding tidligere på dagen, men han svarte ikke på den før etter kl 15. Så svarte han lott til og fra så ble det helt stille i 3 timer frem til nå. Han har åpnet snap og han har vært aktiv på fb/messenger siste 45 min. Men han verken åpner snap eller svarer på meldinger.

Han er veldig keen på å ha sex, vi møttes sist uke og da holdt jeg igjen, han prøvde alt. Så skal jeg muligens ta turen en dag til uken, vi skulle avtale klokkeslett nærmere. Men jeg er veldig i tvil. 

Lurer på om han kun vil en ting. Eller så tenker jeg at dette er såpass nytt at det kan jo bli forhold over god tid. Men jeg tenker og at om han hadde vært veldig keen hadde han svart mer på meldinger.

Det er bare første gang jeg dater noen som jobber så og si hver dag og ofte natt! 

Vet ikke helt her, tenker at jeg kan jo bare hoppe i det å ha sex. Så ikke forvente mer etterpå. Bedre enn å gå å lure? 

Det som forvirrer er at han i ny og ne har nevnt forsiktig at han ikke liker å bo alene, at han nå har kjøpt denne plassen for å slå seg til ro - men at få jenter tåler arbeidsmengden hans. 

Noen som kan hjelpe meg å nøste litt her?

Anonymkode: fcbb9...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan vi vite det?

Ikke alle er "på" 24 timer i døgnet.

Anonymkode: 9592a...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha sex med han, så får du se hvordan det går fremover.

Anonymkode: 270ec...427

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sender et par meldinger i døgnet. Bare korte setninger, aldri noe personlig eller hva han gjør eller skal. Tidligere i dag skrev han at han sto opp kl 12, hadde sendt en melding tidligere på dagen, men han svarte ikke på den før etter kl 15. Så svarte han lott til og fra så ble det helt stille i 3 timer frem til nå. Han har åpnet snap og han har vært aktiv på fb/messenger siste 45 min. Men han verken åpner snap eller svarer på meldinger.

Han er veldig keen på å ha sex, vi møttes sist uke og da holdt jeg igjen, han prøvde alt. Så skal jeg muligens ta turen en dag til uken, vi skulle avtale klokkeslett nærmere. Men jeg er veldig i tvil. 

Lurer på om han kun vil en ting. Eller så tenker jeg at dette er såpass nytt at det kan jo bli forhold over god tid. Men jeg tenker og at om han hadde vært veldig keen hadde han svart mer på meldinger.

Det er bare første gang jeg dater noen som jobber så og si hver dag og ofte natt! 

Vet ikke helt her, tenker at jeg kan jo bare hoppe i det å ha sex. Så ikke forvente mer etterpå. Bedre enn å gå å lure? 

Det som forvirrer er at han i ny og ne har nevnt forsiktig at han ikke liker å bo alene, at han nå har kjøpt denne plassen for å slå seg til ro - men at få jenter tåler arbeidsmengden hans. 

Noen som kan hjelpe meg å nøste litt her?

Anonymkode: fcbb9...981

Hvorfor tror du ikke på det han sier? Du må ta han ordrett i det at han jobber døgnet rundt.

du må også tolke hans handlinger, mao han ønsker bare sex og ikke annen intim relasjon, ellers ville han vært mer aktiv på den fronten.  Ingen grunn til å tolke bildet noe annerledes. Personer som vil mere gjør mere puntkum.

Spørsmålet er hva er det du egentlig ønsker av forholdet?

om du ønsker noe mer, så si det til han. Hvis han ikke gir deg det, så gå videre.

Anonymkode: 19d7e...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du ikke på det han sier? Du må ta han ordrett i det at han jobber døgnet rundt.

du må også tolke hans handlinger, mao han ønsker bare sex og ikke annen intim relasjon, ellers ville han vært mer aktiv på den fronten.  Ingen grunn til å tolke bildet noe annerledes. Personer som vil mere gjør mere puntkum.

Spørsmålet er hva er det du egentlig ønsker av forholdet?

om du ønsker noe mer, så si det til han. Hvis han ikke gir deg det, så gå videre.

Anonymkode: 19d7e...ac1

Min eks løy om alt. Jeg har lært å stille spørsmål til alt. Sorry.

Jeg ønsker ikke noe nå, men han er en fin fyr jeg kommer overens med som jeg vet jeg kunne trivdes med etter hvert som jeg har kommet meg over flere andre ting angående eksen

Anonymkode: fcbb9...981

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sender et par meldinger i døgnet. Bare korte setninger, aldri noe personlig eller hva han gjør eller skal. Tidligere i dag skrev han at han sto opp kl 12, hadde sendt en melding tidligere på dagen, men han svarte ikke på den før etter kl 15. Så svarte han lott til og fra så ble det helt stille i 3 timer frem til nå. Han har åpnet snap og han har vært aktiv på fb/messenger siste 45 min. Men han verken åpner snap eller svarer på meldinger.

 

Dette kunne vært meg. Jeg legger gjerne fra meg mobilen i timevis når jeg er opptatt og jeg sender sjelden lange meldinger. Ikke er jeg særlig glad i endeløse smsutvekslinger heller, og jeg føler meg ikke forpliktet til å svare med en gang jeg får en sms fra noen. Jeg foretrekker å snakke med folk ansikt til ansikt.

Du hadde stresset meg noe enormt.

Endret av Tahini
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min eks løy om alt. Jeg har lært å stille spørsmål til alt. Sorry.

Jeg ønsker ikke noe nå, men han er en fin fyr jeg kommer overens med som jeg vet jeg kunne trivdes med etter hvert som jeg har kommet meg over flere andre ting angående eksen

Anonymkode: fcbb9...981

Tror ikke noen lyver når det de forteller ytrer avstand eller noe "negativt". Ikke akkurat hvite løgner du blir servert.

men som du sier, du har fortsatt "issues". Kanskje best å jobbe med deg selv fremfor å pushe på for et nytt forhold hvor du er den usikre oarten. Ender bare dårlig det der.

 

Anonymkode: 19d7e...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sender et par meldinger i døgnet. Bare korte setninger, aldri noe personlig eller hva han gjør eller skal. Tidligere i dag skrev han at han sto opp kl 12, hadde sendt en melding tidligere på dagen, men han svarte ikke på den før etter kl 15. Så svarte han lott til og fra så ble det helt stille i 3 timer frem til nå. Han har åpnet snap og han har vært aktiv på fb/messenger siste 45 min. Men han verken åpner snap eller svarer på meldinger.

Han er veldig keen på å ha sex, vi møttes sist uke og da holdt jeg igjen, han prøvde alt. Så skal jeg muligens ta turen en dag til uken, vi skulle avtale klokkeslett nærmere. Men jeg er veldig i tvil. 

Lurer på om han kun vil en ting. Eller så tenker jeg at dette er såpass nytt at det kan jo bli forhold over god tid. Men jeg tenker og at om han hadde vært veldig keen hadde han svart mer på meldinger.

Det er bare første gang jeg dater noen som jobber så og si hver dag og ofte natt! 

Vet ikke helt her, tenker at jeg kan jo bare hoppe i det å ha sex. Så ikke forvente mer etterpå. Bedre enn å gå å lure? 

Det som forvirrer er at han i ny og ne har nevnt forsiktig at han ikke liker å bo alene, at han nå har kjøpt denne plassen for å slå seg til ro - men at få jenter tåler arbeidsmengden hans. 

Noen som kan hjelpe meg å nøste litt her?

Anonymkode: fcbb9...981

Siden det er såpass nytt så hadde jeg gitt det litt tid. Handling sier mer enn ord for meg. Virker han interessert i deg når dere er sammen eller kun opptatt av å få deg til sengs? Jeg tenker det er en grunn til at du er usikker. Han sender deg sterkere singaler om at han ønsker sex enn at han er interessert i deg.

Hvis du synes det er helt ok å ha sex og aldri høre fra han igjen eller at han kun bruker deg for det så er det jo ikke noe å vente på.

Anonymkode: 60b4b...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min eks løy om alt. Jeg har lært å stille spørsmål til alt. Sorry.

Jeg ønsker ikke noe nå, men han er en fin fyr jeg kommer overens med som jeg vet jeg kunne trivdes med etter hvert som jeg har kommet meg over flere andre ting angående eksen

Anonymkode: fcbb9...981

Du lyver for deg selv og oss.

Du ønsker noe mer, ellers hadde du ikke lurt på om han bare er ut etter sex.

Og han har tydelig vist at han bare er ute etter sex, så om du har sex med ham nå, så blir du en pulekompis, og ikke noe mer.

Det er det han har sagt han er ute etter.

Anonymkode: 97016...505

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har uansett ikke mer tid til deg, uansett om det er jobb eller noe annet.
Er du avhengig av noen som svarer deg i løpet av noen minutter, åpner snap øyeblikkelig, og sender lange kjærlighetserklæringer, så må du finne deg noen andre.

Jeg har selv tidvis så stor arbeidsmengde at det fint kan gå 8 timer før jeg kan svare på meldinger. Ofte har jeg flere timer med møter etter en vanlig arbeidsdag. Mange jeg kjenner har tilsvarende arbeidsmengde. Jeg kunne også tenkt meg å finne noen å bo med, men har enda tilgode å møte en som takler at jeg har ett eget liv og er dedikert til både jobb og verv. Alt for mange sutrer og klager, enda jeg er ærlig fra dag 1 om at jeg har perioder hvor jeg er opptatt 24/7. Tåler du ikke det, så finn deg noen som jobber 8-16, og kan dedikere seg til deg igjennom hele arbeidsdagen også.

Anonymkode: 6550b...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tahini skrev:

Dette kunne vært meg. Jeg legger gjerne fra meg mobilen i timevis når jeg er opptatt og jeg sender sjelden lange meldinger. Ikke er jeg særlig glad i endeløse smsutvekslinger heller, og jeg føler meg ikke forpliktet til å svare med en gang jeg får en sms fra noen. Jeg foretrekker å snakke med folk ansikt til ansikt.

Du hadde stresset meg noe enormt.

Enig. Blir sliten når han sender melding hele tiden og lurer på hvorfor jeg ikke har svart på to timer. Når jeg er på jobb, så ligger mobilen i skapet. Folk har da et liv og ikke alle kan svare på minuttet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har uansett ikke mer tid til deg, uansett om det er jobb eller noe annet.
Er du avhengig av noen som svarer deg i løpet av noen minutter, åpner snap øyeblikkelig, og sender lange kjærlighetserklæringer, så må du finne deg noen andre.

Jeg har selv tidvis så stor arbeidsmengde at det fint kan gå 8 timer før jeg kan svare på meldinger. Ofte har jeg flere timer med møter etter en vanlig arbeidsdag. Mange jeg kjenner har tilsvarende arbeidsmengde. Jeg kunne også tenkt meg å finne noen å bo med, men har enda tilgode å møte en som takler at jeg har ett eget liv og er dedikert til både jobb og verv. Alt for mange sutrer og klager, enda jeg er ærlig fra dag 1 om at jeg har perioder hvor jeg er opptatt 24/7. Tåler du ikke det, så finn deg noen som jobber 8-16, og kan dedikere seg til deg igjennom hele arbeidsdagen også.

Anonymkode: 6550b...d99

Hvor mye tid treffer du en date som regel? Han jeg dater nå er ganske lik deg. Vi skal ikke ses før om 10 dager fordi han har mye på jobb, og er lovet bort hele helga. Jeg reseptekerer det, men er usikker på om dette er normalt for han. Men jeg er veldig opptatt av å ikke stille for mye krav for tidlig, og jeg har også en del på min fritid.

Anonymkode: 8b132...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

IMG_1549.PNG

Nå er det langt i fra alle som kan avlyse møter eller droppe gjøre jobben sin bare fordi den man dater vil ha oppmerksomhet.
Det er ikke alle som har 37,5 timers arbeidsuke, og han har vært ærlig om stor arbeidsmengde, og det bør respekteres.
Det er ikke alle som hverken kan eller vil bruke telefonen privat i arbeidstiden.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du lyver for deg selv og oss.

Du ønsker noe mer, ellers hadde du ikke lurt på om han bare er ut etter sex.

Og han har tydelig vist at han bare er ute etter sex, så om du har sex med ham nå, så blir du en pulekompis, og ikke noe mer.

Det er det han har sagt han er ute etter.

Anonymkode: 97016...505

Hehe, nei jeg ønsker ikke mer nå. Men han er en fin fyr så hvis han gir meg året på å komme over eks å er det muligheter. 

Jeg har aldri hatt FF og vet ikke om det er noe for meg heller. Så jeg er veldig usikker her bare.

Anonymkode: fcbb9...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har uansett ikke mer tid til deg, uansett om det er jobb eller noe annet.
Er du avhengig av noen som svarer deg i løpet av noen minutter, åpner snap øyeblikkelig, og sender lange kjærlighetserklæringer, så må du finne deg noen andre.

Jeg har selv tidvis så stor arbeidsmengde at det fint kan gå 8 timer før jeg kan svare på meldinger. Ofte har jeg flere timer med møter etter en vanlig arbeidsdag. Mange jeg kjenner har tilsvarende arbeidsmengde. Jeg kunne også tenkt meg å finne noen å bo med, men har enda tilgode å møte en som takler at jeg har ett eget liv og er dedikert til både jobb og verv. Alt for mange sutrer og klager, enda jeg er ærlig fra dag 1 om at jeg har perioder hvor jeg er opptatt 24/7. Tåler du ikke det, så finn deg noen som jobber 8-16, og kan dedikere seg til deg igjennom hele arbeidsdagen også.

Anonymkode: 6550b...d99

Nei, jeg er ikke avhengig av bekreftelse som du sikter til. Jeg sender heller aldri lange meldinger.

Jeg jobber 6 dager i uken selv, fulle dager, jeg driver for meg selv så for min del er det helt ok sånnsett. 

Anonymkode: fcbb9...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tid treffer du en date som regel? Han jeg dater nå er ganske lik deg. Vi skal ikke ses før om 10 dager fordi han har mye på jobb, og er lovet bort hele helga. Jeg reseptekerer det, men er usikker på om dette er normalt for han. Men jeg er veldig opptatt av å ikke stille for mye krav for tidlig, og jeg har også en del på min fritid.

Anonymkode: 8b132...6a2

Det varierer,  noen uker kan jeg fem dager i uken, andre ingen. Noen ganger har jeg en halvtime her, og en time der, så om han er fleksibel kan vi møtes litt oftere.
For min del handler det ikke om å stille krav i den forstand, men å respektere hverandres tid. Har man forskjellig mengde fritid, og ulikt behov for å møtes, så bør man kanskje vurdere finne noen med samme ønsker.

Anonymkode: 6550b...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tid treffer du en date som regel? Han jeg dater nå er ganske lik deg. Vi skal ikke ses før om 10 dager fordi han har mye på jobb, og er lovet bort hele helga. Jeg reseptekerer det, men er usikker på om dette er normalt for han. Men jeg er veldig opptatt av å ikke stille for mye krav for tidlig, og jeg har også en del på min fritid.

Anonymkode: 8b132...6a2

Ca 1 gang i uken eller sjeldnere treffes vi 😊 

Jeg er vel den som sier når det passer og ikke, har ofte fulle dager og helger selv. 

Anonymkode: fcbb9...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du lyver for deg selv og oss.

Du ønsker noe mer, ellers hadde du ikke lurt på om han bare er ut etter sex.

Og han har tydelig vist at han bare er ute etter sex, så om du har sex med ham nå, så blir du en pulekompis, og ikke noe mer.

Det er det han har sagt han er ute etter.

Anonymkode: 97016...505

Han har ikke sagt noen ting. Han har nevnt at han må finne seg noen å slå seg til ro med, at han misliker å bo alene. Men igjen så sier han at andre henter har reagert på at han er så opptatt av/glad i sex. 

Men jeg har vel sagt at jeg trenger minst dette året som singel, jeg trenger tid til meg selv. Sa til han at jeg syns det er fint han jobber og har eget liv for da føler jeg ikke press til å måtte finne på ting. Jeg liker fyren godt og kunne sikkert funnet sammen med han, men akkurat nå har jeg ikke plass til forhold i livet mitt.

Og hva hvis jeg ligger med han da? Så går han og ønsker mer så er det jeg som bruker han? Det er jo ikke hyggelig.

men han har ikke nevnt mer enn det som sagt.

Anonymkode: fcbb9...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke sagt noen ting. Han har nevnt at han må finne seg noen å slå seg til ro med, at han misliker å bo alene. Men igjen så sier han at andre henter har reagert på at han er så opptatt av/glad i sex. 

Men jeg har vel sagt at jeg trenger minst dette året som singel, jeg trenger tid til meg selv. Sa til han at jeg syns det er fint han jobber og har eget liv for da føler jeg ikke press til å måtte finne på ting. Jeg liker fyren godt og kunne sikkert funnet sammen med han, men akkurat nå har jeg ikke plass til forhold i livet mitt.

Og hva hvis jeg ligger med han da? Så går han og ønsker mer så er det jeg som bruker han? Det er jo ikke hyggelig.

men han har ikke nevnt mer enn det som sagt.

Anonymkode: fcbb9...981

Jeg er enig med vedkommende som sa at du lyver for deg selv. Det skinner så altfor godt gjennom at du ikke vil ha kun sex. Hadde du ikke likt ham mer enn som en venn hadde du gitt katten i når og hvordan han svarte på sms. 

Husk at hver gang du ligger med noen skiller kroppen din ut oxytocin, et tilknytningshormon som gjør at du lettere får følelser for personen. 

Endret av Tahini
skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...