Gå til innhold

Ikke bestått eksamen, Lånekassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på en bachelor nå i høst, og har hatt tre eksamener, hver på 10 stp. De to første besto jeg, den siste strøk jeg på. Strøk også på konte-eksamen, og må derfor ta et år "fri" før jeg fortsetter bacheloren, da man må bestå 1. studieår før man får begynne på 2. studieår. Skal likevel prøve å ta de to siste eksamenene til våren, og hvis jeg består dem, har jeg bestått 50 av 60 stp dette skoleåret. 

Hvor mye mindre av lånet mitt vil da bli omgjort til stipend? Ser at lån for høsten 2016 (som den eksamenen jeg strøk på er) omgjøres i november 2017, og dermed får ikke jeg tatt denne eksamenen på nytt før etter omgjøringen (neste ordinære eksamen er i desember). Det vil jo da si at Lånekassen ikke får beskjed om at disse 10 stp er bestått på det tidspunktet at lån omgjøres til stipend. 

Noen som vet dette? 

Anonymkode: 2a646...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skolen din sender inn dokumentene til Lånekassen etter at du har bestått eksamenen på neste forsøk (om du står i faget selvfølgelig). Det gjør ingenting at du ikke har bestått faget til omgjøringen i 2017, det omgjøres som sagt bare under en senere omgjøring. 

Her står mye nyttig om forsinkelser i studieløpet som du bør lese:

https://lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Omgjoring-av-lan-til-stipend/eksamensresultater-og-omgjoring/ 

Du kan også logge inn på dine sider på lanekassen.no. Der står nok mye info om din omgjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...