Gå til innhold

privatist hæ? Trenger tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, kort og enkelt går jeg nå andre halvår på vgs 2, studie. Og jeg har allerede begynt å tenke på høyere utdanning. 

Jeg har skjønt at hvis jeg tar opp fag mens jeg går på vgs så søker jeg fortsatt med førstegangsvitnemål. Men hvis jeg f. eks tar opp fag fra vg1 og får dårligere enn jeg i utgangspunktet hadde, hvilken karakter får jeg da? Dette har jeg aldri skjønt!

Har planer om å ta opp matten fra vg1, ellers har jeg 4/5 i resten. Vurdere også å ta opp samfunnsfag fra vg1. 

Og en ting til, melder jeg meg som privatist i privatistweb, evnt hva koster 2 fag? I samf. er det muntlig og/eller skriftlig også. 

Tusen takk for svar, hilsen ei allerede litt stressa:)

Anonymkode: 052b4...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster 1057 for fag du ikke har standpunkt og/eller eksamenskarakter i,eller ikke har bestått (karakteren 1)

Det koster 2115 for fag du har bestått enten som elev eller som privatist.

Dette er per eksamen.

Resten vet jeg ikke :) 

Anonymkode: 82f45...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du ikke bare rådgiver? Send han/henne en epost. Ikke spør muntlig, rådgiverne er de som var for dumme til å undervise på videregående så de er sjeldent de skarpeste knivene i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høyeste karakteren er den som teller. Har du 4 fra før, og tar opp og får 3 så er det 4 som blir stående. Får du 5 som privatist så er det 5 som blir stående. 

2115,- per fag du allerede har karakter i, 1057,- per fag du ikke har tatt tidligere. 

Samfunnsfag tror jeg er muntlig, men er litt usikker. Det er i hvert fall ENTEN muntlig eller skriftlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, mjauritz skrev:

Den høyeste karakteren er den som teller. Har du 4 fra før, og tar opp og får 3 så er det 4 som blir stående. Får du 5 som privatist så er det 5 som blir stående. 

2115,- per fag du allerede har karakter i, 1057,- per fag du ikke har tatt tidligere. 

Samfunnsfag tror jeg er muntlig, men er litt usikker. Det er i hvert fall ENTEN muntlig eller skriftlig :) 

Åhhh tusen takk for svar! Da trenger jeg i hvert fall ikke bekymre meg for å gå ned. Tror jeg kommer til å ta opp matte og samf. til neste år da. Sjekket privatistweb sia en over sendte, men der kommer jeg ikke videre siden oppmeldinga er steng for dette semestret. 

Anonymkode: 052b4...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...