Gå til innhold

Ei helg bare vi to.. Jeg og treåringen ☺


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neste helg blir det bare meg og treåringen sammen hele helga, det blir koselig, ☺ for vi er som oftest alltid sammen familien hele helgen. Nå er samboer og resten av familien bortreist neste helg så da blir det bare oss. Jeg kunne gjerne tenkt meg noen tips til hva vi kan finne på ute!  Kommer ikke til å oppsøke noen venner/barn heller, for jeg tenker at vi har godt av alenetid bare oss to ☺ Hva gjør dere sammen med tre- fireårigen når det er helg? 😊

Anonymkode: d2e9e...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig! Jeg tror også at barn har godt av litt alenetid sammen med foreldrene. Jeg er typen som blir fort rastløs inne, og det gjør gutten min på 3,5 år også, så vi må en tur ut hver dag. Avhengig av vær og hvor dere bor, kan jeg anbefale tur på akebrett, gå på ski (min gutt fikk sine første ski denne sesongen, og det har vært stor suksess), gå på skogstur eller fjelltur, dra til stranda og leke i vannkanten og i sanden eller bare utforske nærområdet, leke på diverse lekeplasser eller sykle. Vi er stort sett ute flere timer både lørdag og søndag og har alltid med noe god mat og drikke som vi koser oss med underveis. Når jeg har lyst til å gjøre noe litt mer spesielt, drar vi i svømmehallen, på lekeland, drar ut for å spise, går på biblioteket eller besøker barnevennlige museer. Hjemme lager vi god mat sammen, leser bøker, tegner og maler, leker med play-doh, bygger med klosser og leker mye rollelek. På lørdagskvelder er det kjempekoselig å spise middag mens vi ser på film sammen.  

Anonymkode: ccb27...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig! Jeg tror også at barn har godt av litt alenetid sammen med foreldrene. Jeg er typen som blir fort rastløs inne, og det gjør gutten min på 3,5 år også, så vi må en tur ut hver dag. Avhengig av vær og hvor dere bor, kan jeg anbefale tur på akebrett, gå på ski (min gutt fikk sine første ski denne sesongen, og det har vært stor suksess), gå på skogstur eller fjelltur, dra til stranda og leke i vannkanten og i sanden eller bare utforske nærområdet, leke på diverse lekeplasser eller sykle. Vi er stort sett ute flere timer både lørdag og søndag og har alltid med noe god mat og drikke som vi koser oss med underveis. Når jeg har lyst til å gjøre noe litt mer spesielt, drar vi i svømmehallen, på lekeland, drar ut for å spise, går på biblioteket eller besøker barnevennlige museer. Hjemme lager vi god mat sammen, leser bøker, tegner og maler, leker med play-doh, bygger med klosser og leker mye rollelek. På lørdagskvelder er det kjempekoselig å spise middag mens vi ser på film sammen.  

Anonymkode: ccb27...5e3

Så kjekke ting dere finner på sammen! Takk for inspirasjon! 😊 - ts

Anonymkode: d2e9e...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få være med på ting du gjør er også stas. Lag mat han kan hjelpe med, feks pizza (kan ha på fyll og hjelpe å bake). Jeg og min som er året yngre har et par spesielle inneaktiviteter. En av dem er fingermaling og store ark, også går vi på badet og bruker tær, føtter og alt! Og bader etterpå. Veldig stas. Kan lett bruke to timer med knis, latter og kreativitet da. 

Anonymkode: 84ecc...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...