Gå til innhold

Såret.. overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i et års tid. Noe opp å ned har det vært, noe problemer med kommunikasjon har vi, men vi jobber med saken. synes vi har hatt der fint den siste tiden. Så plutselig skjer dette: 

Vi skulle lage mat og kose oss med film på lørdags kveld. Jeg tar kontakt for å sjekke når det passer han. Så viser det seg at han driver og sjekker om noen kompiser vil ut eller på fest. Jeg sier ok, men at jeg ikke orker noe annet enn å slappe av inne. At han får si fra når han har funnet ut hva han vil. En time senere, i 7 tiden, får jeg en melding om at han er sur og trøtt, og ikke vil treffes likevel. 

Han ville jo på fest, og være sosial, men ingen av kompisene ville eller kunne på så kort varsel. Ikke rart. De/vi er voksne. Jeg er altså ikke hyggelig nok selskap. Bedre å være alene enn med meg virker det som.

Jeg sitter igjen med en følelse av å være såret. Det føles ikke ut som at han respekt for min tid, eller at han "ser " meg og mine behov. Når han er i dårlig humør, så ser han kun seg selv. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, men dette satt igang en hel del tankeprosesser hos meg. Lurer på om han egentlig ser for seg et seriøst forhold i fremtiden, når han har så behov for å være uten meg. Vi treffes ikke hver dag ellers heller, så vi "kveler " ikke hverandre. 

Sitter med en dårlig magefølelse idag. Noen gode råd?

Anonymkode: ced06...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du si ifra at hvis dere skal kalle dette et forhold må dere jo faktisk treffes og være sammen også. Og respektere den andre sin tid og ta hensyn. Og prate sammen om ting som er vanskelig etc. Umoden er han der. Og selvsentrert 

Anonymkode: a77ca...425

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det at han følte for å være med venner EN lørdag som gir deg dårlig magefølelse, eller det at han innser selv at han er dårlig selskap når han er i dårlig humør? 
Eller at han ikke biter tennene sammen å klistrer på seg ett falsk godt humør for å tilfredsstille deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...