Gå til innhold

Hvor gammelt bør barnet være før 50/50 er forsvarlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og kan 50/50 fungere uten at barnet tar skade av det når (en av) foreldrene ikke greier/ønsker å kommunisere på et saklig nivå med den andre? 

Anonymkode: f5280...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så snart det er født er det forsvarlig. Barn trenger en mann i livet.

Selvsagt kan det fungere, bare ikke bland deg i hva den andre parten gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, amativeReflection skrev:

Så snart det er født er det forsvarlig. Barn trenger en mann i livet.

Selvsagt kan det fungere, bare ikke bland deg i hva den andre parten gjør.

Vet at jeg ikke burde gå inn på den diskusjonen, men... Et nyfødt barn har absolutt ikke godt av å måtte skifte omsorgsperson slik annenhver uke. Og hva med eventuelt amming..? Ja barn trenger både mor og far i livet, men akkurat det er ikke så viktig på et så tidlig stadie.  Små barn trenger mest mulig stabilitet, og jeg sier ikke at mor er bedre en far, men mor har som regel matfatet til å begynne med, og hvis en far er imot at mor skal amme fordi han ønsker 50/50, tenker han kun på seg selv og ikke barnet, teller lite positivt i  fars favør.. tror ikke et eneste rettsapparatet ville gått inn for en slik løsning hvis det skulle endt så langt..  Når det er sagt så frarådes en slik løsning før barnet er noen år eldre,  nærmere skolealder og det bør økes gradvis... Men det bør være hyppige samvær hele veien...

Skal foreldre kunne klare å ha en 50/50 deling, bør de kunne samarbeide og kommunisere godt, barnet blir den skadelidende, hvis foreldrene ikke klarer dette, og samtidig står på sin rett om 50/50. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bekka79 skrev:

Vet at jeg ikke burde gå inn på den diskusjonen, men... Et nyfødt barn har absolutt ikke godt av å måtte skifte omsorgsperson slik annenhver uke. Og hva med eventuelt amming..? Ja barn trenger både mor og far i livet, men akkurat det er ikke så viktig på et så tidlig stadie.  Små barn trenger mest mulig stabilitet, og jeg sier ikke at mor er bedre en far, men mor har som regel matfatet til å begynne med, og hvis en far er imot at mor skal amme fordi han ønsker 50/50, tenker han kun på seg selv og ikke barnet, teller lite positivt i  fars favør.. tror ikke et eneste rettsapparatet ville gått inn for en slik løsning hvis det skulle endt så langt..  Når det er sagt så frarådes en slik løsning før barnet er noen år eldre,  nærmere skolealder og det bør økes gradvis... Men det bør være hyppige samvær hele veien...

Skal foreldre kunne klare å ha en 50/50 deling, bør de kunne samarbeide og kommunisere godt, barnet blir den skadelidende, hvis foreldrene ikke klarer dette, og samtidig står på sin rett om 50/50. 

Amming er et tåpelig argument for at kvinner skal ha barn. Morsmelk kan man ta ut med sånne melkere og det kan fryses og sendes til far. Amming har blitt brukt av radikale feminister for å underminere menns evner til å ta seg av spedbarn, synes det er smålig og upassende. Dessverre foretrekker rettsapparatet å gi barn til mor, noe som er helt forferdelig og ekstremt negativt for samfunnet.

Det sier seg selv at samvær der begge parter er til stede når de ikke kan snakke sammen ikke vil fungere.

Da bør far få barnet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Amming er et tåpelig argument for at kvinner skal ha barn. Morsmelk kan man ta ut med sånne melkere og det kan fryses og sendes til far. Amming har blitt brukt av radikale feminister for å underminere menns evner til å ta seg av spedbarn, synes det er smålig og upassende. Dessverre foretrekker rettsapparatet å gi barn til mor, noe som er helt forferdelig og ekstremt negativt for samfunnet.

Det sier seg selv at samvær der begge parter er til stede når de ikke kan snakke sammen ikke vil fungere.

Da bør far få barnet. 

Kjenner at jeg ikke gidder å dra diskusjonen med deg videre;)  Det der ble bare for dumt😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, amativeReflection skrev:

Amming er et tåpelig argument for at kvinner skal ha barn. Morsmelk kan man ta ut med sånne melkere og det kan fryses og sendes til far. Amming har blitt brukt av radikale feminister for å underminere menns evner til å ta seg av spedbarn, synes det er smålig og upassende. Dessverre foretrekker rettsapparatet å gi barn til mor, noe som er helt forferdelig og ekstremt negativt for samfunnet.

Det sier seg selv at samvær der begge parter er til stede når de ikke kan snakke sammen ikke vil fungere.

Da bør far få barnet. 

Smålig og upassende faktisk😂 Selvsakt er ikke amming et dårlig argument, dette blir for dumt😅

Anonymkode: 2750a...929

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og kan 50/50 fungere uten at barnet tar skade av det når (en av) foreldrene ikke greier/ønsker å kommunisere på et saklig nivå med den andre? 

Anonymkode: f5280...05d

50/50 forutsetter godt samarbeid og kontinuerlig fin dialog og åpenhet mellom de to "profesjonelle vennene" som er venner og foreldre!

Anonymkode: 60603...96c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, amativeReflection skrev:

Så snart det er født er det forsvarlig. Barn trenger en mann i livet.

Selvsagt kan det fungere, bare ikke bland deg i hva den andre parten gjør.

Har man 50/50 så kommuniserer man og "blander seg" på en nysgjerrig og positiv måte. Klart man spør og drøfter - og felles konkluderer! De er en familie - som bor i to boliger.

Anonymkode: 60603...96c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en forutsetning at man kan kommunisere om skolen, lekser, venner osv. Vi har ikke 50/50, men barnet er hos far fra onsdag til mandag annenhver uke, og jeg synes selv det krever at en del mer kommunikasjon enn da han bare var fra fredag til søndag. Jeg synes også det er en forutsetning at barnet kan kommunisere med mor mens det er hos far og omvendt, enten via sms eller telefon. Så jeg vil si 6-7 år er det tidligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 er aldri sunt når foreldrene ikke kan samarbeide. Dersom foreldrene bor svært nært, sånn at lekekamerater er de samme, og den andre forelderen er tilgjengelig ved savn og gitte situasjoner - er det ingenting i veien for å starte det ved 3-års alder. Hvis ikke bør barnet være rundt skolealder. 

Jeg vil likevel be ALLE foreldre tenke seg om. Hvordan ville det vært for deg, å flytte ut og inn av to hjem, to familier, to ulike hverdager osv... 

 

Anonymkode: dd7ab...0f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil likevel be ALLE foreldre tenke seg om. Hvordan ville det vært for deg, å flytte ut og inn av to hjem, to familier, to ulike hverdager osv... 

 

Anonymkode: dd7ab...0f8

Med mindre man dropper samvær helt, blir det to familier og to hjem uansett hvordan man organiserer det. Det er dessverre resultatet av samlivsbrudd, og alternativet (å ikke ha samvær med den ene forelderen sin) er utrolig mye verre. Dess mer samvær, dess lettere for barnet å føle at h*n faktisk har to hjem og to familier, i stedet for følelsen av å være på besøk hos noen annenhver helg. Sørger man for at barnet har alt h*n trenger i begge hjemmene, er det ingen grunn til å omtale det som å flytte inn og ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med 50/50 fra jeg var 5 år. Det gikk kjempefint, men foreldrene mine kommuniserte alltid veldig bra sammen. Hadde nok ikke gått så bra hvis de ikke gjorde det for det krever jo generelt en bedre samlet oversikt over alt som skjer i barnets liv.

Anonymkode: b1833...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med 50/50 i det hele tatt? Burde være en menneskerett å kun ha ett hjem.

Anonymkode: 61ecb...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26/02/2017 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig vitsen med 50/50 i det hele tatt? Burde være en menneskerett å kun ha ett hjem.

Anonymkode: 61ecb...b48

Hadde blitt veldig lei meg hvis jeg ikke fikk bo hos begge i hvert fall. Like mye en menneskerett å få vokse opp med både moren og faren sin så godt det lar seg gjøre.

Anonymkode: b1833...e60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...