Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle ser da at de intrikate mønstrene der ikke er ment for unger. Det vet selv jeg, som ikke bryr meg døyten om denne fargeleggingstrenden. 

Anonymkode: b2af3...481

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Evilposelos skrev:

Du hadde vel en frekk tone da. Det er jo for barn, ikke rart hun trodde det. 

Nei, det er ikke for barn. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver også med fargelegging. Hadde ikke reagert voldsomt om ungene til en venninne hadde klusset litt i boka. Ikke som om jeg klipper ut og rammer inn bildene. Jeg fargelegger fordi jeg syns det er trivelig. Hadde blitt småsur om de hadde klusset i boka jeg bruker fargestifter i, fordi der bruker jeg mye tid på å blande farger etc, men i den jeg bare bruker penner i. Meh. irritert, men ikke noe å bli uvenn med ei venninne over.

Anonymkode: 7a5a1...d95

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om ungene har fargelagt det der i din bok så forstår jeg godt at du ble lei deg. 

Anonymkode: 3570e...266

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barna har farvelakt det som et på bildet du har lakt ved så skjønner jeg ikke greia

Anonymkode: 9db42...95c

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke tegn til hverken ødelagte tusjer eller klussing der. Har du laget tråden bare for å få lagt inn et bilde og ros for fargeleggingen din?

Anonymkode: ff772...8dd

Det der er ikke mitt bilde. Fant et bilde på google for å vise hva slags hobby det er.

Det mest irriterende er at jeg hadde kommet over halvveis i flere av de, og målet er alltid å ha flere ferdige bøker som jeg kan bla gjennom med mange fine farger. Det tar lang tid å få en bok ferdig, og nå er flere av de ødelagt.

- TS

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var frekt av henne, men synes det er spesielt at det blir så stor konflikt av det hvis dette var én misforståelse i et ellers godt vennskap. Burde være mulig å vise litt storsinn og rydde opp på en ok måte, fra dere begges side. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du overdriver. Min mor har kjøpt samme tusjer til niesen min som er 12. Ut i fra bildet ditt er det ikke som at venninnen din har gitt utstyret til en 3-åring som har skriblet over hele boken. Ja, hun burde spurt først og beklaget etterpå, men det er ikke verdt å ødelegge et vennskap over dette. 

Anonymkode: 0c25d...beb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

driver også med fargelegging. Hadde ikke reagert voldsomt om ungene til en venninne hadde klusset litt i boka. Ikke som om jeg klipper ut og rammer inn bildene. Jeg fargelegger fordi jeg syns det er trivelig. Hadde blitt småsur om de hadde klusset i boka jeg bruker fargestifter i, fordi der bruker jeg mye tid på å blande farger etc, men i den jeg bare bruker penner i. Meh. irritert, men ikke noe å bli uvenn med ei venninne over.

Anonymkode: 7a5a1...d95

Det var jo venninna hennes som ble sur og dro.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Det der er ikke mitt bilde. Fant et bilde på google for å vise hva slags hobby det er.

Det mest irriterende er at jeg hadde kommet over halvveis i flere av de, og målet er alltid å ha flere ferdige bøker som jeg kan bla gjennom med mange fine farger. Det tar lang tid å få en bok ferdig, og nå er flere av de ødelagt.

- TS

Anonymkode: 3614b...2e0

Jeg skjønner deg godt! Hadde blitt veldig lei meg om jeg var deg. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du høres temmelig spesiell ut. Greit nok at dama kunne ha spurt først men er vel ikke helt vanlig som voksen å sitte å fargelegge i bøker? Om så burde du tenkt at dette burde vært lagt bort da det er naturlig for barn og andre voksne å tro dette var til barna.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ananas. skrev:

Ja, det var frekt av henne, men synes det er spesielt at det blir så stor konflikt av det hvis dette var én misforståelse i et ellers godt vennskap. Burde være mulig å vise litt storsinn og rydde opp på en ok måte, fra dere begges side. 

Men dette forutsetter vel at venninnen viser ydmykhet og beklager seg når TS sier at det ikke var greit? Jeg føler at avstanden ble stor og dette blåste seg opp unødvendig ut ifra hvordan venninnen reagerte da TS sa ifra. 

Anonymkode: d4343...626

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, moroklompen skrev:

Jeg syntes du høres temmelig spesiell ut. Greit nok at dama kunne ha spurt først men er vel ikke helt vanlig som voksen å sitte å fargelegge i bøker? Om så burde du tenkt at dette burde vært lagt bort da det er naturlig for barn og andre voksne å tro dette var til barna.

Jo, det er helt vanlig som voksen. Dette er en voksenhobby, som har vært veldig populær. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du bør svare henne med at beklager jeg overreagerte og jeg burde lagt vekk bøkene da disse er dyre og jeg innser at det var naturlig for deg å tro er var til barna.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man går ikke bare i andres hyller, ser noe som kunne passe som underholdning og gir det til barnet sitt; man har vel litt respekt for andres eiendeler?

Og det er også ganske åpenbart at det ikke er for barn. Jeg har ingen spesiell interesse for slike ting, men vet at sånt kan være kostbart. Venninnen din som var frekk.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Jo, det er helt vanlig som voksen. Dette er en voksenhobby, som har vært veldig populær. 

Uansett så har vel "fylle bøker med farger" før vært en typisk barneaktivitet så er vel derfor ikke så rart st noen går utifra at dette var for nettopp barna. Venninnen burde uansett spurt først men HI kunne tatt ansvar for å legge bort bøkene hvis de er så viktige FØR hun visste det kom barn på besøk da uhell alltid kan skje.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men dette forutsetter vel at venninnen viser ydmykhet og beklager seg når TS sier at det ikke var greit? Jeg føler at avstanden ble stor og dette blåste seg opp unødvendig ut ifra hvordan venninnen reagerte da TS sa ifra. 

Anonymkode: d4343...626

Enig i det, samtidig som TS reaksjon også kan ha vært i overkant sur. Uavhengig av TS sin reaksjon mener jeg fremdeles at om dette var EN glipp i et godt vennskap så kan det løses, mulig det bør være venninnen som tar initiativet, men hadde jeg vært TS så hadde jeg gjort det selv, rett og slett fordi en tegnebok og EN irrasjonell krangel ikke er vedt å miste en venninne for. Hadde riktignok latt det gå noen dager og sett om hun reagerte selv først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, moroklompen skrev:

Uansett så har vel "fylle bøker med farger" før vært en typisk barneaktivitet så er vel derfor ikke så rart st noen går utifra at dette var for nettopp barna. Venninnen burde uansett spurt først men HI kunne tatt ansvar for å legge bort bøkene hvis de er så viktige FØR hun visste det kom barn på besøk da uhell alltid kan skje.

Så det er slik at man må låse inn eiendelene sine for at gjester ikke skal forsyne seg av de? Du må jo huske på at dette er TS sitt hjem. 

Anonymkode: d4343...626

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, moroklompen skrev:

Uansett så har vel "fylle bøker med farger" før vært en typisk barneaktivitet så er vel derfor ikke så rart st noen går utifra at dette var for nettopp barna. Venninnen burde uansett spurt først men HI kunne tatt ansvar for å legge bort bøkene hvis de er så viktige FØR hun visste det kom barn på besøk da uhell alltid kan skje.

Kan godt hende det kan være lurt å legge det bort, men dette var ikke TS' ansvar, men venninnen sitt.

Endret av BeautyBox
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel.. De fleste ser jo at en slik avansert tegnebok og slike tusjer ikke er til barn. 

Anonymkode: 4c7e4...94b

Dette. Venninnen din bommet. 

Drit i det, du gjorde ingenting feil om du sa ifra på en skikkelig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke det jeg sier. Her har det vært en gjensidig glipp og å lage en stor sak ut av det med venninnen syntes jeg rett og slett er smålig. Var venninnen ubetenksom? Ja. Gjorde hun det for å være kjip? Nei! Jeg blir flau over hva mennesker kan lage konflikter av noen ganger i det landet her. Hvor er rausheten og forståelsen for at folk av og til gjør utilsiktede feil? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...