Gå til innhold

Hva slags fordommer har du mot voksne menn som driver på med å bygge modeller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags fordommer har du mot voksne menn som driver på med å bygge modeller?

 

Altså fly, båter slike ting.

Anonymkode: 6a90e...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er skikkelige saker så er det jo en sunn interesse i forhold til f.eks gaming. De som virkelig er interessert i modellbygging i voksen alder lagee jo ting som er verdt mange tusen. Har sett flere slike modeller og er svært imponert. 

Anonymkode: d524e...24e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er sært, og og ser for meg en sulling i strikkevest og med halvmåne som bor hjemme i kjelleren hos moren sin. Men igjen, hvem er jeg til å dømme? :vetikke:

 

(Hilsen hun som samler på glansbilder (noen som husker hva dette er :ler:) og som huser en "zoologisk hage")

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Bare bra om han har en hobby så man ikke er oppå hverandre hele tiden, men må ha et sunt forhold til det (som alt annet). Hadde ikke vært fornøyd om 50% av inntekten gikk til deg hvis vi bodde sammen og hadde familie.

Anonymkode: 2b0d2...672

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg er det samme som Perle sier. En særing som bor i kjellern til foreldrene og har lite venner og sosial omgangskrets.

Anonymkode: 829c2...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det hadde vært litt kult så lenge modellene er av god kvalitet og ikke Brio-leker. Ofte har jo dem som for eksempel bygger modeller av tog også interesse av ekte tog noe som er spennende. Fortrekker denne interessen langt foran gaming for å si det sånn :) 

Anonymkode: 4c430...8be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er kult jeg. Det betyr jo at de har en hobby de trives med og at de er flinke med hendene. Det må vel litt pirk til på sånn bygging? Kjenner en som har bygget et par småfly, og det er ganske moro når man faktisk får det til å fly.

Kreative hobbyer er bra! :laugh:

Endret av TinyBean
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags fordommer har du mot voksne menn som driver på med å bygge modeller?

 

Altså fly, båter slike ting.

Anonymkode: 6a90e...c0d

De er personer med høyt intellekt, høy utdannelse og god lønn, eier egen bolig, er lykkelig gift, har humor og sosial intelligens, og er engasjert i lokalsamfunnet. :) 

 

Anonymkode: 3a0e6...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Perle skrev:

Tenker det er sært, og og ser for meg en sulling i strikkevest og med halvmåne som bor hjemme i kjelleren hos moren sin. Men igjen, hvem er jeg til å dømme? :vetikke:

 

(Hilsen hun som samler på glansbilder (noen som husker hva dette er :ler:) og som huser en "zoologisk hage")

Der tar du feil, både min mann og svigerfar bygger båter og de er sosiale, har utdannelse og er i jobb.

Anonymkode: d3f2a...46b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 1.15, AnonymBruker skrev:

Hvis det er skikkelige saker så er det jo en sunn interesse i forhold til f.eks gaming. De som virkelig er interessert i modellbygging i voksen alder lagee jo ting som er verdt mange tusen. Har sett flere slike modeller og er svært imponert. 

Anonymkode: d524e...24e

Gaming er en sunn interesse 

Anonymkode: 0f9f1...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.2.2017 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Hva slags fordommer har du mot voksne menn som driver på med å bygge modeller?

 

Altså fly, båter slike ting.

Anonymkode: 6a90e...c0d

Ingen, så mange fordommer har ikke jeg - jeg har ikke èn grunn til å ha fordommer mot folk som bygger modeller. Hvorfor skulle man ha det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 11.13, Ardwinna skrev:

Ingen. Jeg går/kjører rundt og samler på pokemon, så hvem er jeg til å dømme?

Ja, men det må jo være lov - så lenge folk ikke skader noen så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2017-02-25 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Der tar du feil, både min mann og svigerfar bygger båter og de er sosiale, har utdannelse og er i jobb.

Anonymkode: d3f2a...46b

Sier ikke at dette er fasiten, det er bare min umiddelbare assosiasjon og generalisering

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎02‎.‎2017 den 1.28, Perle skrev:

Tenker det er sært, og og ser for meg en sulling i strikkevest og med halvmåne som bor hjemme i kjelleren hos moren sin. Men igjen, hvem er jeg til å dømme? :vetikke:

 

(Hilsen hun som samler på glansbilder (noen som husker hva dette er :ler:) og som huser en "zoologisk hage")

Ja, jeg vet hva glansbilder er jeg hadde 8 fete telefonkataloger med glansbilder.....jeg har noen få igjen godt gjemt...har faktisk lett etter på nettet etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...