Gå til innhold

Innfør innføretrygd


ajarRun

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Slutt å spore av tråden min med tull. Hvis du vil diskutere din misoppfatning av ettergivelse av studielån får du lage en egen tråd om det.

Her diskuterer vi om og hvordan vi skal innføre innføretrygd.

Har du ikke alt avsporet med tull om  osten og legen  din da, sinnapus? :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Dark Angelina skrev:

Skal vi ta pengene fra de som er ufør for å gi til de som er i jobb da? Ta fra de fattige og gi til de rike, det høres lurt ut. Eller har du en annen plan om hvor du skal få pengene ifra? :)

Trygd er penger man tar fra de rike for å omfordele til de fattige, lar man være å stjele og dele disse er det ikke penger man tar fra de fattige, det er penger man lar være å gi i utgangspunktet

Anonymkode: 1ac74...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, amativeReflection skrev:

Jeg kunne jo valgt å være deprimert, eller alkoholisert og å ha angst og så blitt ufør. Jeg velger å være frisk, ved å ta vare på meg selv.

Jeg tror ikke sånne tafatte folk har råd til meg.

Ta dem fra oljefondet eller fra bøndene. 

I bytte mot sin tid. Uføre får uføretrygd for å ligge hjemme å late seg isteden for å bli frisk.

Hvis jeg valgte bort MS,  og begynte å jobbe 100 %. Kan du gi meg oppskriften på hvordan jeg skal gå fram for å velge rett? Så kunne jeg gått tilbake i 100 % stilling!

Anonymkode: e28a5...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med trådstarter. 

Friske folk burde belønnes mer, det er jo de som driver landet fremmover og fører til verdiskapning. Uføre er parasitter som ikke bidrar, men kun krever.

Anonymkode: 5c774...e67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg valgte bort MS,  og begynte å jobbe 100 %. Kan du gi meg oppskriften på hvordan jeg skal gå fram for å velge rett? Så kunne jeg gått tilbake i 100 % stilling!

Anonymkode: e28a5...df6

Jeg får ikke lov til å gi medisinråd her, dessverre. Hvis ikke hadde jeg gitt deg en behandlingsplan som ville funket. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg får ikke lov til å gi medisinråd her, dessverre. Hvis ikke hadde jeg gitt deg en behandlingsplan som ville funket. 

 

Om du ikke kan gi råd her, så kan du gi råd andre veier. Helbredelse av MS er gull verdt og du vil bli rik. Spare samfunnet for mange mange millioner. Bare min medisin noen år koster flere millioner av kroner, og det er bare  MIN medisin!

Anonymkode: e28a5...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du ikke kan gi råd her, så kan du gi råd andre veier. Helbredelse av MS er gull verdt og du vil bli rik. Spare samfunnet for mange mange millioner. Bare min medisin noen år koster flere millioner av kroner, og det er bare  MIN medisin!

Anonymkode: e28a5...df6

Å helbrede virker litt ambisiøst. Jeg snakket om å behandle som i "manage". Som man gjør med diabetes eller ADHD. Man blir aldri kurert men man fungerer bra.

Jeg liker ikke insinuasjonen at jeg ikke allerede sparer samfunnet for mange millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så overskriften og tenkte at innføretrygd sikkert måtte være en slags gulrot-trygdeytelse for de som viste ekstra god innsats og progresjon for å komme tilbake til arbeidslivet. Innføre-teamet på NAV skulle drive med curlingvirksomhet ala mamma, spesialtilpasse de innføretrygda etter arbeidslivets behov, coache og framsnakke, bruke stylister og PT'er for å fikse fasade og kokker og kostholdsveiledere for å sørge for optimalt opptak av næringsstoffer, skaffe sponsorer og pressedekning, rydde øvrige hindringer av veien og om nødvendig bruke mafialignende metoder for å få innføreklientene trygt plassert i bedrifter med gode framtidsutsikter. Men det var ikke sånn det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 25.2.2017 den 11.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med trådstarter. 

Friske folk burde belønnes mer, det er jo de som driver landet fremmover og fører til verdiskapning. Uføre er parasitter som ikke bidrar, men kun krever.

Anonymkode: 5c774...e67

Så jeg er parasitt for at jeg virkelig ville jobbe, men ikke fikk og ikke får jobb? Du vet ikke hva du snakker om. Du får håpe du ikke blir syk selv da.

Anonymkode: f8b03...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snyltet på NAV i over 10år nå, ikke fordi jeg vil, men fordi jeg ikke har mulighet til å skaffe arbeid slik min cv ser ut nå. Ja jeg er enig i at folk som meg som klarer å arbeide bør få en utviklings eller borgerstønad. Er urettferdig at jeg ikke har mulighet til å komme meg i arbeid. 

Anonymkode: c1863...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...