Gå til innhold

Innfør innføretrygd


ajarRun

Anbefalte innlegg

Folk som er innføre burde belønnes, de belaster jo ikke helsevesenet og det offentlige med sykdom.

Jeg foreslår at vi starter å gi alle innføretrygd som øker hver dag man er frisk og arbeidsfør, og som nullstilles når man er sjuke. På denne måten vil færre folk dra til leger, så det blir kortere køer og folk vil ta vare på seg selv.

Å kun gi belønning til de usunne får jo folk til å ikke ta vare på helsen sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi ta pengene fra de som er ufør for å gi til de som er i jobb da? Ta fra de fattige og gi til de rike, det høres lurt ut. Eller har du en annen plan om hvor du skal få pengene ifra? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne få bitter-trygd. Trygd for de som er bitre fordi noen har uføretrygd og de jobber.

Anonymkode: ae3eb...4d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, amativeReflection skrev:

Folk som er innføre burde belønnes, de belaster jo ikke helsevesenet og det offentlige med sykdom.

Jeg foreslår at vi starter å gi alle innføretrygd som øker hver dag man er frisk og arbeidsfør, og som nullstilles når man er sjuke. På denne måten vil færre folk dra til leger, så det blir kortere køer og folk vil ta vare på seg selv.

Å kun gi belønning til de usunne får jo folk til å ikke ta vare på helsen sin.

Hvordan gjør de det? Hva er de f.ex. du som tydeligvis er arbeidsfør gjør for helsen din som alle disse uføretrygdede ikke gjør? Kanksje du kan holde kurs for dem i hvordan man skal unngå å bli kronisk syk?

Anonymkode: ae3eb...4d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør de det? Hva er de f.ex. du som tydeligvis er arbeidsfør gjør for helsen din som alle disse uføretrygdede ikke gjør? Kanksje du kan holde kurs for dem i hvordan man skal unngå å bli kronisk syk?

Anonymkode: ae3eb...4d1

Jeg kunne jo valgt å være deprimert, eller alkoholisert og å ha angst og så blitt ufør. Jeg velger å være frisk, ved å ta vare på meg selv.

Jeg tror ikke sånne tafatte folk har råd til meg.

20 minutter siden, Dark Angelina skrev:

Skal vi ta pengene fra de som er ufør for å gi til de som er i jobb da? Ta fra de fattige og gi til de rike, det høres lurt ut. Eller har du en annen plan om hvor du skal få pengene ifra? :)

Ta dem fra oljefondet eller fra bøndene. 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De belønnes jo? de får LØNN. 

Anonymkode: fa055...509

I bytte mot sin tid. Uføre får uføretrygd for å ligge hjemme å late seg isteden for å bli frisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man velger da virkelig ikke å bli syk. Jeg har utdannelse, og i jobb hadde jeg tjent relativt bra. Men jeg gikk hjemme i ulønnet permisjon, og ble syk. Har en fysisk sykdom, ikke noe jeg kunne gjort noe med. Da jeg hele livet har trent mye, og spist sunt, drikker og røyker ikke. Eller nå trener jeg ikke lenger da. Blir bare litt yoga og en gåtur på de gode dagene. Og siden jeg ble syk, da jeg ikke hadde inntekt. Så får jeg nå laveste sats AAP. Har hele fantastiske 13 000 kr utbetalt i måneden, for en belønning. Hadde jeg vært i jobb, hadde jeg minst hatt det dobbelte. Stort studielån har jeg og. Jeg ønsker virkelig ikke noe annet, enn å kunne jobbe.

Anonymkode: 971d9...fc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man velger da virkelig ikke å bli syk. Jeg har utdannelse, og i jobb hadde jeg tjent relativt bra. Men jeg gikk hjemme i ulønnet permisjon, og ble syk. Har en fysisk sykdom, ikke noe jeg kunne gjort noe med. Da jeg hele livet har trent mye, og spist sunt, drikker og røyker ikke. Eller nå trener jeg ikke lenger da. Blir bare litt yoga og en gåtur på de gode dagene. Og siden jeg ble syk, da jeg ikke hadde inntekt. Så får jeg nå laveste sats AAP. Har hele fantastiske 13 000 kr utbetalt i måneden, for en belønning. Hadde jeg vært i jobb, hadde jeg minst hatt det dobbelte. Stort studielån har jeg og. Jeg ønsker virkelig ikke noe annet, enn å kunne jobbe.

Anonymkode: 971d9...fc7

På AAP får du både avdragsfrihet og rentefrihet på studielånet. Når du får uføretrygd slettes lånet. Så det er ingenting å sutre over.

Sikker på at det finnes en jobb du kan klare.

13 000 er mye når man ikke trenger løfte en finger for dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, amativeReflection skrev:

I bytte mot sin tid. Uføre får uføretrygd for å ligge hjemme å late seg isteden for å bli frisk.

Åja men da så! Men de får ikke så mange penger for det. Du får blant annet pensjonpoeng, feriepenger, ansinitet og lønnsøkninger for tiden din. 

Anonymkode: fa055...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, amativeReflection skrev:

På AAP får du både avdragsfrihet og rentefrihet på studielånet. Når du får uføretrygd slettes lånet. Så det er ingenting å sutre over.

Sikker på at det finnes en jobb du kan klare.

13 000 er mye når man ikke trenger løfte en finger for dem.

Sannhet med modifikasjoner. Hvis de blir frisk/kommer i jobb igjen må de betale det. 

Anonymkode: fa055...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja men da så! Men de får ikke så mange penger for det. Du får blant annet pensjonpoeng, feriepenger, ansinitet og lønnsøkninger for tiden din. 

Anonymkode: fa055...509

Ansiennitet er ganske verdiløst for meg.

Jeg får mye mindre i feriepenger enn noen som mottar uføretrygd. Feriepenger er vel bare sånn 100 000...

Lønnen min bestemmer jeg jo selv, gjør ikke alle det? Hvis ingen betaler nok jobber jeg for meg selv.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannhet med modifikasjoner. Hvis de blir frisk/kommer i jobb igjen må de betale det. 

Anonymkode: fa055...509

Dette stemmer ikke. Gjelden blir slettet eller ettergivd. Det kan ikke omgjøres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

 

Dette stemmer ikke. Gjelden blir slettet eller ettergivd. Det kan ikke omgjøres.

Nei, begynner man å studere igjen kommer den rett tilbake fra grava.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du bryr deg så mye om dette, du som er selverklært millionær. Må være at du ser det er populært å angripe uføre da, en sånn mote som dere kaller det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Evilposelos skrev:

Nei, begynner man å studere igjen kommer den rett tilbake fra grava.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du bryr deg så mye om dette, du som er selverklært millionær. Må være at du ser det er populært å angripe uføre da, en sånn mote som dere kaller det. 

Jeg er ikke millionær. Jeg balanserer min økonomi ved å jobbe mer, det har to fordeler. Det begrenser drastisk tiden jeg kan bruke til nettshopping, og det kommer mer penger inn. Men de brukes like fort som de kommer inn.

Hvis man er ufør kan man ikke studere, bare innføre mennesker kan det.

Jeg har lyst til å få penger for å være så frisk som jeg er. Det er ikke lett å ta sånn vare på meg selv. I går var jeg helt ødelagt etter å ha desinfisert blodet mitt for å unngå influensa. Men nå føler jeg meg ok, men jeg har fryktelig lyst på ost. Synd det ikke finnes noen gode steder som serverer chauteriere eller hva faen de kaller sånne brett med skinke og ost og sånne fæle grønne oliven (hater grønne oliven, de er ubrukelige) her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Jeg er ikke millionær. Jeg balanserer min økonomi ved å jobbe mer, det har to fordeler. Det begrenser drastisk tiden jeg kan bruke til nettshopping, og det kommer mer penger inn. Men de brukes like fort som de kommer inn.

Hvis man er ufør kan man ikke studere, bare innføre mennesker kan det.

Jeg har lyst til å få penger for å være så frisk som jeg er. Det er ikke lett å ta sånn vare på meg selv. I går var jeg helt ødelagt etter å ha desinfisert blodet mitt for å unngå influensa. Men nå føler jeg meg ok, men jeg har fryktelig lyst på ost. Synd det ikke finnes noen gode steder som serverer chauteriere eller hva faen de kaller sånne brett med skinke og ost og sånne fæle grønne oliven (hater grønne oliven, de er ubrukelige) her.

Mange har studert før de ble ufør vet du. 

Neimen gud så flink du er. Hadde du fått influensa hadde veien til ufør vært en legetime unna. Du kunne til og med ha sagt feil ord til legen, så hadde du fått ufør. Bra du tar forhåndsregler !

Det finnes ost i butikken, men butikken er bare for fattigpakk, jeg skjønner problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Evilposelos skrev:

Mange har studert før de ble ufør vet du. 

Neimen gud så flink du er. Hadde du fått influensa hadde veien til ufør vært en legetime unna. Du kunne til og med ha sagt feil ord til legen, så hadde du fått ufør. Bra du tar forhåndsregler !

Det finnes ost i butikken, men butikken er bare for fattigpakk, jeg skjønner problemet. 

Hvis de har studert før de blir ufør, slettes lånet når de blir ufør. Les mer her.

Siden legen min bor i en annen by måtte jeg bestilt flybilletter for å besøke henne. Jeg kan ikke fordra henne heller. 

Jeg har ingenting i mot å kjøpe ost på butikker, men jeg har ikke sånne planker for matservering, og jeg synes det høres slitsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvis de har studert før de blir ufør, slettes lånet når de blir ufør. Les mer her.

Siden legen min bor i en annen by måtte jeg bestilt flybilletter for å besøke henne. Jeg kan ikke fordra henne heller. 

Jeg har ingenting i mot å kjøpe ost på butikker, men jeg har ikke sånne planker for matservering, og jeg synes det høres slitsomt ut.

Det står ikke på siden der, men man får brev om at om man begynner å studere igjen, kommer gjelden tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evilposelos skrev:

Det står ikke på siden der, men man får brev om at om man begynner å studere igjen, kommer gjelden tilbake. 

Hvis du er frisk nok til å studere er du frisk nok til å jobbe. Er det så vanskelig å forstå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvis du er frisk nok til å studere er du frisk nok til å jobbe. Er det så vanskelig å forstå?

Nei, jeg bare sier at den kommer tilbake om man gjør det, for det du påsto er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Evilposelos skrev:

Nei, jeg bare sier at den kommer tilbake om man gjør det, for det du påsto er feil. 

Slutt å spore av tråden min med tull. Hvis du vil diskutere din misoppfatning av ettergivelse av studielån får du lage en egen tråd om det.

Her diskuterer vi om og hvordan vi skal innføre innføretrygd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...