Gå til innhold

Rød kjole i bryllup - upassende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kusine skal gifte seg, og jeg har en fin rød kjole jeg gjerne vil bruke til anledningen. Det var ikke før idag det slo meg at det kanskje var noe litt rart med å bruke rødt i et bryllup, akkurat som det å bruke hvitt eller svart. Mener å huske at det å gå med rødt i bryllup skulle være upassende på noe vis - et eller annet med at man har hatt et forhold med brudgommen eller noe slik? I utgangspunktet tror jeg ikke kusinen min vil tenke noe over det hvis jeg har på meg den røde kjolen jeg tenkte å gå med, men jeg kan jo ikke vite det sikkert. Ønsker jo ikke å gjøre noe galt her, og det hadde jo vært dumt å ha snakk om kjolen og hvorfor jeg valgte å gå i rødt i bryllupet.

Tenker dere at det er greit å gå med rød kjole, eller bør jeg kanskje vurdere en alternativ kjole? Har et par andre i skapet som jeg sikkert kunne brukt, men denne røde synes jeg er veldig fin. Kjolen er for øvrig ganske lik denne her i farge og snitt: https://www.thehunt.com/finds/jevC2Z-red-dress

Anonymkode: 2fd6a...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gifter de seg for andre gang eller har ligget mye rundt er det jo uansett et horebryllup, så da kan en vel komme i demimondaine karnevalsgevanter. :sexy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke "har ligget med brudgommen" reglene, men bruker ikke hvit, rød eller sort i bryllup pga jeg føler at det ville tatt litt av spotlightet til bruden. For meg så er knall rød en oppmerksomhetsfarge, så nei jeg ville nok funnet noe annet :) 

Anonymkode: 0ff5c...b93

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etikette å ikke bruke rødt i bryllup. Men hva vi mener er egentlig ikke så farlig. Reglene er i ferd med å skli ut. Men bruker du rødt må du nok regne med at en del gjester ikke synes noe særlig om det, og noen kommer sikkert til å prate. Så får du velge om du bryr deg om det eller ikke. Selv bryr jeg meg fint lite, men har knapt vært i et bryllup uten at noen snakker om hva noen andre har på seg... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er brud i år, og folk får gå i den fargen de vil. Enten det er hvit, rød, svart eller noe annet.

Anonymkode: 10b1b...518

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvitt og sort er jeg enig i ikke gjør seg i et bryllup. Men rødt synes jeg er en anonym og fin farger som fint er mulig å kle seg i uten at det tar fokus vekk fra brud og brudgom.

c73ce2df6af378b0e5dc4fd99548ff28.jpg

 

Anonymkode: 943ee...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, bruk kjolen din :) jeg spurt et lignende spørsmål på kg for en del år siden, og ble dømt nord og ned av kg horden, men gikk med kjolen likevel og det var mange i bryllupet som gikk i både rødt og sort. Det at man stjeler spotlighten bra bruden er bare vas, ingen er tvil om hvem som er brud i et bryllup. Har i etterkant av å ha spurt her inne vært i flere bryllup der både sorte, rød og grønne kjole har vært vanlig. Bare pass på at de tikke blir for nakent over skuldrene så går det helt fint. 

Anonymkode: 94768...4e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg om at du gikk i den kjolen i mitt bryllup. Det var flere venninner som spurte meg i forkant av bryllupet om de kunne ha den eller den kjolen. Gå med det du føler deg komfortabel i! mente nå jeg. Svigermor hadde forøvrig knallrød kjole i bryllupet, hun var kjempeflott! :)

Anonymkode: e1599...a47

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hurepoix skrev:

Gifter de seg for andre gang eller har ligget mye rundt er det jo uansett et horebryllup, så da kan en vel komme i demimondaine karnevalsgevanter. :sexy:

Hmm, visste ikke at man er hore fordi man gifter seg for andre gang?.. 

Idiotisk innlegg du kunne spart deg for.. 

Anonymkode: a6317...eae

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, visste ikke at man er hore fordi man gifter seg for andre gang?.. 

Idiotisk innlegg du kunne spart deg for.. 

Anonymkode: a6317...eae

Han har oppheng i ordet "hore", for litt siden kalte han det å være utveksling i flere land å hore rundt. :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et sommerbryllup noen få år tilbake og der gikk de fleste kvinnene i svart mini, selv hadde jeg en sommerfarget fotsid kjole....skal inrømme at jeg var forundret.....over både lengde og farge på de andre sine kjoler men det hadde nok mer med at det var et sommerbrullup med store buketter markblomster som prydet bordene....

Så jeg ville sakt at rødt er innafor, en svart/hvit er innafor og en sort er innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg hadde søstera mi på seg rød kjole. Hun spurte meg først, så jeg fikk sagt at det var helt greit :) Jeg følte absolutt ikke at hun tok oppmerksomheten vekk fra meg. Alle visste jo at det var jeg som var bruden ;)

Anonymkode: 47eb1...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, visste ikke at man er hore fordi man gifter seg for andre gang?..

Anonymkode: a6317...eae

Nå vet du det! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen reagerer på røde kjoler, andre ikke. Noen bruder ønsker ikke det, andre bryr seg ikke. 
Litt samme som at noen ønsker at gjester skal ha bunad, andre ikke. Noen ønsker mye alkohol, andre ikke. Noen ønsker lite bryllup, andre ønsker stort. Det er brudeparet alene som vet hva dem synes er ok. Det er brudeparet sin dag, og det er brudeparet du bør spørre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var alt for fremtredende. Det er ikke bare den gamle tullegreia med at man har ligget med brudgommen. Du vil skille deg ut på alle bilder. Jeg synes ikke neongult eller andre knæsje farger passer seg heller. Det er ikke sikkert noen sier noe, men det er sikkert mange som tenker sitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup der brudeparet ga f i hva gjestene hadde på seg. I innbydelsen sto det at folk måtte kle seg i akkurat hva de ville. (rødt, grønt, oransje, dongeri, kort/langt skjørt/kjole). De ville ikke ha et stivt bryllup, men et bryllup der gjestene kom som de ville. 

Anonymkode: 6a844...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...