Gå til innhold

Advarer mot barnehage for de minste!!!


Gjest Axl Rose

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke dette er riktig, har jobbet i bhg i mange år, hvis de skal ha så mange små må de sette inn flere folk, det gjør de ikke.

Anonymkode: 21573...4a3

Jobber her i Norge eller "verden over" som jeg snakket om?  Selvfølgelig ikke her i Norge når dere mamma/pappa martyrer fordømmer foreldre som må ut og jobbe. 

Anonymkode: c37e7...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Axl Rose
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud.  Barn verden over begynner i barnehager fra når de er bare noen måneder gammel.  Vi foreldre har nok stress i livet våres for å da må føle oss ENDA dårligere når vi må plassere barn i barnehager når de er 8 måneder.  Kanskje du skal se litt på ditt eget liv TS - fra alle dine innlegg er det ikke noe å skryte over.  

Anonymkode: c37e7...583

La vær å få barn hvis du ikke klarer å være hjemme med babyen din og det blir for mye stress for deg. Verre er det ikke. Barnløse kan jobbe så mye de vil. Babyer har ingenting i en barnehage å gjøre.

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Jeg mener at ingen barn under 2 år burde være i barnehage.

Men egentlig mener jeg at det burde ikke trengtes barnehage i det hele tatt, syns det er en uting med denne institusjonaliseringen av så små barn. Hvordan har vi kommet dit at begge jobbe, når man før klarte seg fint på èn lønn? Noe er feil her.

Leste en bok skrevet av en som hjalp til å "håndheve" ettbarns-politikken i Kina, hun skrev om da de innførte kostskoler/barnehager (husker ikke hvilket), og at det var fordi barna skulle bli lojale mot staten og ikke familien, dette visste hun, siden hun jobbet i staten. Noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bootyhunter skrev:

La vær å få barn hvis du ikke klarer å være hjemme med babyen din og det blir for mye stress for deg. Verre er det ikke. Barnløse kan jobbe så mye de vil. Babyer har ingenting i en barnehage å gjøre.

Såå... en god foreldre er bare de som skal være hjemme med de i 2 år?  Tror du Norge ligger på verdenstoppen for flinke foreldre?  Utifra de jeg har møt og barna jeg har hatt ære å ha vært sammen med er dere bortskjemte selv opptatte narsissister - kanskje det er fordi dere er hjemme med de for mye de første årene. 

Anonymkode: c37e7...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
19 minutter siden, Bootyhunter skrev:

La vær å få barn hvis du ikke klarer å være hjemme med babyen din og det blir for mye stress for deg. Verre er det ikke. Barnløse kan jobbe så mye de vil. Babyer har ingenting i en barnehage å gjøre.

Jeg syns det er interessant å se hvor svart/hvitt verden din er. Noen ganger så tenker jeg at du trenger litt oransje, noen ganger så hadde det passet med litt gult og noen ganger med litt rosa. Grønn, blå og rød er også nydelig farger å bruke for å friske opp hverdagen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Bootyhunter skrev:

Dette bør alle foreldre få med seg. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/02/17/195278396/pedagogikklektor-advarer-mot-barnehage-de-minste

Det er noe alvorlig galt i samfunnet når barn fra 8 måneder får begynne i barnehage fra høsten av. Seriøst ikke tenk på det en gang. Det blir advart av folk som kan sånt. Som kan bedre enn dere foreldre. De ber foreldre tenke seg godt om. Er denne helvetes jobben din viktigere enn barnet ditt? Nei! Barnet trenger mora si hjemme. Ja mora. Er tross alt mora som ammer. Da kan ikke hun være på en jobb og gi faen. Ikke klage på at "jammen hvorfor kan ikke faren være hjemme?". Greit nok at det er likestilling. Men for helvete, det kan ikke gå så langt at det går utover det uskyldige barnet som ikke har bedt om å komme til verden. Noen kvinnfolk godtar tydeligvis ikke at de er kvinner og mødre. Ikke få barn hvis du ikke kan være hjemme med barnet ditt! Så enkelt er det. Sånne burde blitt tvangssterilisert altså. La mannen ta seg av jobbing de første månedene/året. La da barnet få bli 1 år først! Ikke kaste det i en barnehage med en gang det er født. Aldri hadde jeg godtatt sånt. Fins en grense for hvordan stakkars barn skal bli behandlet av pengekåte foreldre. Blir så forbanna av sånt. 

Hva mener dere på kg om barnehage for barn under 1 år. Fra de er 8 måneder? 

Det er en ting at så små barn skal gå i barnehage. Hadde de enda sluppet å være der 8-9 timer pr dag 5 dager i uka. Hadde bare flere foreldre latt de yngste få fri når de selv hadde fri fra jobb. Dessverre er det våre aller yngste ( småbarnsavd) som har de desidert lengste dagene og flest barnehagedager  (egen erfaring gjennom 20 år) . For mange små barn er det alt for travelt med så mange forskjellige voksne å forholde seg til, for travelt med så mange barn og så mye bråk og stress som det alltid er i en barnehage. Når i tillegg så mange småbarn får for lite søvn og hvile gjennom barnehagedagen, (også pga foreldre har bestemt det slik)  er stresset deres  komplett. Når barna begynner på storbarnsavd( fra ca 3 års alder) får de plutselig mer fri fra barnehagen. Helt bakvendt etter min mening. Vil vi virkelig våre yngste og mest sårbare så vondt at vi glemmer deres grunnleggende behov for ro, søvn, utvikling og tilknytning ?Det må da være mulig å finne tilpasninger i alle fall barnets to første leveår, så de slipper å utsettes for alt dette stresset som finnes ute i samfunnet vårt?

Anonymkode: 831ad...ec0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såå... en god foreldre er bare de som skal være hjemme med de i 2 år?  Tror du Norge ligger på verdenstoppen for flinke foreldre?  Utifra de jeg har møt og barna jeg har hatt ære å ha vært sammen med er dere bortskjemte selv opptatte narsissister - kanskje det er fordi dere er hjemme med de for mye de første årene. 

Anonymkode: c37e7...583

Det første året klarer alle å være hjemme med babyen sin. Det er normalen. Dere som ikke gjør det må godta å bli kalt alt mulig. Det sier jo litt om kjerringer som ikke klarer å være hjemme med egen baby. Hvorfor få barn i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Det første året klarer alle å være hjemme med babyen sin. Det er normalen. Dere som ikke gjør det må godta å bli kalt alt mulig. Det sier jo litt om kjerringer som ikke klarer å være hjemme med egen baby. Hvorfor få barn i det hele tatt? 

Satan, kan ikke mannen være hjemme med ungen også? Det er nå ikke kun kvinnen som får barn med seg sjøl... Dere mannfolk får nå trå til også istedenfor å sitte på ræva godt planta i sofaen og klage...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
13 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Det første året klarer alle å være hjemme med babyen sin. Det er normalen. Dere som ikke gjør det må godta å bli kalt alt mulig. Det sier jo litt om kjerringer som ikke klarer å være hjemme med egen baby. Hvorfor få barn i det hele tatt? 

Det sies at ingen spørsmål er dumme, men det er jo ikke sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bootyhunter skrev:

Jeg betaler barnebidrag. Ikke for å forsørge mora selv om jeg har sagt hun må bare spørre hvis hun trenger hjelp til noe økonomisk. Hun er heldigvis langt i fra ei pengegal dame. Jeg er ikke sammen med mora men er godt hun er sterkt imot å sende barn i barnehage tidlig. Som hun sa "hadde jeg ikke hatt penger nok til å være hjemme med barne det første året så hadde jeg aldri fått barn. Vi kvinnfolk overlever av å være hjemme med ungene våres 1-2 år. Bare å la være å bruke så mye penger på oss selv hele tiden" Godt sagt. 

Men hvor får hun pengene fra når permisjonen er over?

Dersom kvinner er hjemme med barna får de nå kjeft for det også når de mottar penger enten fra staten eller fra mannen. Som vanlig er det damned if you do, damned if you don't.

Anonymkode: d7e02...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor får hun pengene fra når permisjonen er over?

Anonymkode: d7e02...395

Han har skrevet før at hun får uføretrygd.

Anonymkode: f8eb0...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
1 time siden, Mearrasámi skrev:

Satan, kan ikke mannen være hjemme med ungen også? Det er nå ikke kun kvinnen som får barn med seg sjøl... Dere mannfolk får nå trå til også istedenfor å sitte på ræva godt planta i sofaen og klage...

Menn kan ikke amme for helvete! Babyen trenger morens nærhet og amming (for de som kan amme så klart) det første året selv om mora nekter. Resten av oppveksten kan så klart faren være litt hjemme med ungen også (når ungen er syk og ikke kan gå i barnehage, eller har fri osv..) men i babytiden så kan ikke mannen amme!!! Hadde det godt an så hadde det vert annerledes. Det er ikke så et helvete å være borte fra jobben. Tror ikke kvinnen dør av savn etter jobben. Babyen ER tross alt litt viktigere eller så kan de for helvete la være å få barn og jobbe så mye de vil døgnet rundt så de får penger til den nye moter, veska, sminke, og hår. 

58 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Det sies at ingen spørsmål er dumme, men det er jo ikke sant. 

Hva som er så dumt med å spørre "hvorfor få barn i det hele tatt?"  Det er jo noe som går an å svare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
1 minutt siden, Bootyhunter skrev:

Hva som er så dumt med å spørre "hvorfor få barn i det hele tatt?"  Det er jo noe som går an å svare på. 

Igjen, svart/hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter barn til sommeren, og håper å kunne ha det hjemme til det er ca 1,5 år. Jeg jobber flere små stillinger siden jeg ikke har èn stor, og for å få beholde de må jeg tilbake når permisjonen er over. Men når det skjer har mange mistet melken, og barnet begynt å venne seg på fast føde i tillegg. Hvis kvinnen uansett ikke er i stand til å amme, så er det ikke noe problem å gå tilbake til jobb (hvertfall ikke for meg som ikke jobber hver). "Heldigvis" er min mann 100% ufør, og vi har dermed muligheten økonomisk til å holde barnet hjemme en stund, i stedet for å sende det altfor tidlig i barnehage.

Anonymkode: 883c1...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finnes ikke lik lothepus selv om du banner. Skjerp deg. Du er ikke i nærheten av å være like mann som ham

Anonymkode: 29483...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mor eller far som er hjemme sammen med barnet, så lenge man ikke ammer, tror ikke jeg vil spille noen rolle, MEN jeg hadde aldri i livet sendt et så lite barn i barnehagen! Jeg gikk hjemme med sønnen min til han var 2 år og 8 mnd, dvs. jeg jobbet de faste arbeidshelgene mine + i snitt 1 seinvakt i uka (gubben sluttet 1 time tidligere på jobb de dagene, så vi overlappet).
Ja, jeg tjente mindre, siden jeg ikke jobbet så mye, men alt kan ikke måles i kroner og ører, å være hjemme litt lengre sammen med barnet er verdt alt! - Ville gjort det igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Bootyhunter skrev:

Menn kan ikke amme for helvete! Babyen trenger morens nærhet og amming (for de som kan amme så klart) det første året selv om mora nekter. Resten av oppveksten kan så klart faren være litt hjemme med ungen også (når ungen er syk og ikke kan gå i barnehage, eller har fri osv..) men i babytiden så kan ikke mannen amme!!! Hadde det godt an så hadde det vert annerledes. Det er ikke så et helvete å være borte fra jobben. Tror ikke kvinnen dør av savn etter jobben. Babyen ER tross alt litt viktigere eller så kan de for helvete la være å få barn og jobbe så mye de vil døgnet rundt så de får penger til den nye moter, veska, sminke, og hår. 

Hva som er så dumt med å spørre "hvorfor få barn i det hele tatt?"  Det er jo noe som går an å svare på. 

Det er faktisk et valg om amming eller ikke. Sjøl ammet ikke jeg og min mann har tatt seg av mye av oppdragelsen da han også kunne mate ungene. Det er ikke så lett å være borte fra jobben ka faen? Kvinnfolk må jo og være borte fra jobben. Løft på steinen du bor under og kom ut istedenfor å sitte under der og klage. 

Jeg er glad i jobben min og har ikke dårlig samvittighet av å la gubben ta seg av barna. Det er jo så mange menn som syter og klager over at kvinner ikke gir de frihet eller samvær med barna. Du har jo blant annet gjort det i flere poster tidligere. Og nå sitter bla du og klager over at kvinner ikke gidder å "ta vare" på barnet sitt ved å gå hjemme i flere år? Hvem skal forsørge dem? Du som far eller staten? :icon_lol:

Ta ansvar sjøl og bruk tid på ungen din om du vil at ungen skal bli hjemme. Tving ikke kvinner som ikke vil til å skulle bli hjemme. Her har faktisk menn også et ansvar. Det er jo fullstendig idiotisk at folk skal legge hovedansvaret på kvinner for barneoppdragelse + det og gå hjemme.

Endret av Mearrasámi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er nok jeg mora de fleste her inne hater :icon_lol:

Jeg ammer ikke/har heller ikke lyst til å amme. Barnet får MME og fast føde og er både stor og foran utviklingen. Jeg tjener mye mer enn min mann og anser det som svært viktig at barnet får like sterk tilknytning til far som til meg. Jeg har INGEN planer om å gå hjemme til barnet er 2-3 år for å så la h*n begynne i bhg. Det har vi hverken økonomi til eller jeg særlig lyst til. Da hadde jeg gått på veggen. Jeg vil heller ikke risikere og ikke få jobb igjen ved å gå hjemme i flere år.

Her tar far på mye av ansvaret, men barnet vil nok begynne i bhg fra h*n er omtrent 1 år gammel.

Anonymkode: e2128...105

Samme her, selv om jeg delammet de første to-tre månedene. Baby er sunn, frisk og foran jevnaldrende i utvikling. Far gjør en sinnsykt god jobb og baby har god tilknytning til begge to. Jeg startet å jobbe gradert når han var fire måneder.

Jeg risikerer ikke hele yrkeskarieren min for å holde baby hjemme fra barnehagen når den tid kommer, når han er både sunn og trygg. Han vil stortrives der, det er jeg sikker på.

Og vet dere hva? jeg er faktisk en veldig god mor selv om jeg lever i 2017 å vil ha både karriere og familie.

Anonymkode: 23c8b...336

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, selv om jeg delammet de første to-tre månedene. Baby er sunn, frisk og foran jevnaldrende i utvikling. Far gjør en sinnsykt god jobb og baby har god tilknytning til begge to. Jeg startet å jobbe gradert når han var fire måneder.

Jeg risikerer ikke hele yrkeskarieren min for å holde baby hjemme fra barnehagen når den tid kommer, når han er både sunn og trygg. Han vil stortrives der, det er jeg sikker på.

Og vet dere hva? jeg er faktisk en veldig god mor selv om jeg lever i 2017 å vil ha både karriere og familie.

Anonymkode: 23c8b...336

Ja, vi lever tross alt i 2017. Menn kan oppdra og ta vare på barn like godt som kvinner. Det er bare sunt for barn og ha like sterk tilknytning til far som til mor fra det tidlige stadium :)

Anonymkode: e2128...105

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Utrolig med skrekkpropanda her da. . Jeg kommer til å sende mitt barn i barnehage når hun er 11 mnd.  Førstemann begynte også på den tiden.  Jobben kaller, jeg kan ikke amme uansett og jeg tjener mer enn mannen så hvis noen skal være hjemmeværende får det bli han, ikke at vi har råd til det uansett. Hadde uansett klikka for meg hvis jeg måtte være hjemmeværende i flere år, tror ikke jeg hadde klart å stimulere barnet i like stor grad som i en barnehage og hun hadde mistet mye av det sosiale samspillet. Vi er  ganske godt vant i Norge med 8 mnd permisjon med full lønn. I Nederland har man 6 ukers perm, i Sveits 3 mnd likeså Frankrike. Blir jo folk av de og.  Velg en bra barnehage med egen småbarnsavdeling så går det helt fint😊

Anonymkode: fdeba...c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...