Gå til innhold

PFC pearly/ladycomb som prevensjon??


Evehei77

Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig lei alle bivirkningene ved bruk av p-pille og kobberspiral er heller ikke noe alternativ.
En venninne bruker PFC Pearly og er veldig fornøyd. Men etter å ha googlet dette er jeg forvirret. Så mange for, så mange imot (som vanlig).
Forstår det slik at dersom man har en regelmessig syklus (hvilket jeg har alltid har hatt før p-pille bruk), bruker dingsen korrekt og virkelig tar forhåndsregler de dagene den viser rødt så er metoden rimelig sikker?!
Hvis syklusen plutselig skulle forandre seg, klarer den da likvel å fange opp f.eks. en tidligere eggløsning ved å måle temperaturen og "se" forskjellen?
Noen skrev nemlig at den baserer seg på lagret data fra tidligere syklus. Det vil selvfølgelig ikke være sikker nok.
Jeg forstår det slik at leger ikke anbefaler dette, men det er kanskje fordi metoden er for avhengig av at den som bruker den virkelig passer på osv?
Vil dere si at dette kanskje er for dyrt og ikke minst at konsekvensene er for store hvis det skulle gå galt til å si at man "bare tester det ut" eller at dere ville anbefalt det?
Hørt forresten også at den ofte viser rødt så å si hele tiden. Litt kjipt liksom. Hvor lang tid tok det for dere før den "pendlet" seg inn og viste regelmessige resultater?

Jeg syns det er litt skummelt å benytte meg av denne metoden samtidig som jeg virkelig ikke ønsker å gå på hormonelle prevensjonsmidler lenger.
Det skal sies at jeg er i et fast men forholdsvis fersk (definisjonssak :p) forhold, snart 40, mor til en gutt på 10 og usikker på hvor stor krise det hadde vært å bli gravid haha. Så høres kanskje ikke ut som om dette vil være den mest optimale methoden for meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...