Gå til innhold

Gravid og masse innblanding fra familie med utenlandsk bakgrunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigerfamilien til min bror har mye med hele familien min å gjøre. De er ganske så påtrengende, og blitt enda verre nå som jeg endelig er blitt gravid. De er hyggelig og mener bare godt, men det blir for mye til tider.

Vi har litt forskjellige oppfatninger av hvordan jeg er blitt gravid og hvordan jeg skal fortsett være gravid. 

-jeg er blitt gravid fordi de har alle bedt for meg til fruktbarhetsgudinnen og de tar faktisk kred for det. Jeg har vært ærlig på at vi har slitt med å få barn siden de har mast. Men egentlig er jeg blitt gravid etter x-antall ivf forsøk. 

-jeg har fått urtedrikk de vil jeg skal drikke for babyen i magen 

-jeg fikk smekk på hendene av "matriarken" da hun fersket meg i å klø meg på magen. Dette var visst skadelig for babyen og jeg vil få stygge strekkmerker av det. (Det var lett kløing på magen utenpå genser)

-ved fullmåne må jeg stå opp klokken 03 på natta og smøre nagen min med min egen spytt (har ikke helt forstått hvorfor jeg må gjøre det, så ikke spør)

-de tar på magen min og sier ett eller annet til babyen som ligner bønn på fremmedspråk 

Listen er lang og vi har unngått de så mye vi kan etter at jeg ble gravid, men da kommer de uanmeldt til oss. Vi bor i bokstavelig talt et glasshus så det er lett å se utenfra om vi er hjemme. Nei er ett språk de (særlig matriarken) ikke skjønner. Ikke engang med fysisk makt. De gangene jeg har abortert, fikk jeg høre at det var min feil fordi jeg ikke har fulgt rådene deres. Matriarken er en slags spåkone fra der de kommer fra, men hun minner meg litt om en heks. Hun visste allerede før jeg annonserte at jeg var gravid og hvilket kjønn det var. Jeg er litt redd henne. 

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med denne tråden, men det er deilig å få ut litt frustrasjon. Men kjenner jeg gruer meg til hva de kan finne på til babyen kommer. Vi har faktisk vurdert å flytte. 

Jeg er snart 5mnd på vei om det har noe å si. 

Anonymkode: 2ee3b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i all verden er disse menneskene fra?

Altså, her viser det seg tydelig slik at kulturen deres er helt annerledes enn hva du er vandt med. Det som er viktig er at dere snakker sammen... Begge parter må prøve å forstå at kulturen er forskjellig, troen er forskjellig, religionen er forskjellig... 

Anonymkode: d0255...aa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i all verden er disse menneskene fra?

Altså, her viser det seg tydelig slik at kulturen deres er helt annerledes enn hva du er vandt med. Det som er viktig er at dere snakker sammen... Begge parter må prøve å forstå at kulturen er forskjellig, troen er forskjellig, religionen er forskjellig... 

Anonymkode: d0255...aa8

Dette...

Siden det er familien til mannen din, så er det kanskje hans oppgave å ta seg en prat med de først, eller i det minste sammen med deg.

Anonymkode: 4326d...c6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det der er et nivå av religiøsitet jeg vil si er i gråsonen til å være psykisk syk. Dette må du sette ned foten for nå, ellers blir det å fortsette. Hvordan tror du det blir etter babyen er født? Du kan godt si at du setter pris på at de tenker så mye på deg og babyen, men at du overhodet ikke tror på disse tingene og det ikke er greit at de invaderer på den måten.

Anonymkode: 4c1cf...9b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svigerfamilien til din bror? Din inngiftede svigerinnes familie?

Du burde ikke trenge å treffe disse menneskene overhodet. Snakk med din bror og svigerinne om at de ikke er velkomne hos dere. Ring politiet om de møter opp på døra og trenger seg inn i huset deres. At din bror har fått en gal svigerfamilie er ikke ditt problem.

Anonymkode: 47b31...328

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det viktigste nå! Er å ikke kaste stein.

Det er ikke lurt om man bor i glasshus. 

Jeg kjøper heller forresten ikke dette innlegget. Det høres altfor dumt ut.

Anonymkode: 2649d...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...