Gå til innhold

To hjem, ferier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan løser dere ferier, dere som har barn med to hjem?
Hvor gamle er barnet/barna?

Anonymkode: 7d7aa...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14. Vinter/påske/høstferie faller på den som har den uken det året. Jul/nyttår annenhvert år. Deler opp sommerferien 2 uker i strekk hos begge. 

Anonymkode: f27a4...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år. De to første årene reiste vi sammen til farmor og farfar hver gang det var ferier som var pappaen "sine". Nå har vi annenhver jul/nyttår og påske. De andre feriene tar vi litt som det kommer, men tenker at begge har barnet 3 uker hver i sommer. 

Anonymkode: 2a6dd...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fleksible. Har i utgangspunktet annenhver ferie (vinter, høst etc). Men dersom noen har spesielle planer så får den ha barnet. Sommerferie er ca 2-3 uker hver i strekk, men også her varierer det litt etter hvem som har planer, må jobbe eller lignende.

For eksempel så har eksen min båt så dersom det er knallvær så tar han gjerne barna på tur i finværet. Jeg har tilgang på hytte iblant, så når jeg har den så får jeg barna.

Vi er fleksible og rause på alle kanter egentlig. Kunne ikke vært bedre :) .

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eldste barnebarn er 14 år nå, men 4 år da foreldrene gikk fra hverandre, og valgte 50/50.  Hun er annen hver jul/nyttår hos foreldrene, og annenhver påske.  I sommerferien er foreldrene fleksible, etter hva som skjer.  Da er hun på ferie med begge. 

Annerledes med barna til min yngste.  De er hos mor annen hver helg, året gjennom.  Men ikke med henne på ferie.  Det synes sønnen er helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 år. De to første årene reiste vi sammen til farmor og farfar hver gang det var ferier som var pappaen "sine". Nå har vi annenhver jul/nyttår og påske. De andre feriene tar vi litt som det kommer, men tenker at begge har barnet 3 uker hver i sommer. 

Anonymkode: 2a6dd...2e2

3 uker i strekk? Eller deler dere det opp? 

Anonymkode: 7d7aa...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har annenhver ferie som påske og jul. Vinterferie og høstferie faller alltid hos meg. Men fra høsten har hun ikke SFO mer, så da må vi dele opp de feriene. 

Sommerferie to uker hos hver. Annenhver 17 mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksibel på å dele vinter- og høstferie, litt etter hvem som har planer. 

Sommerferie bestemmes annet hvert år, dvs at jeg bestemte i fjor når det passet best for meg og barnet å ha ferie, og min eks får bestemme i år. Selv om barnet skal være hos faren og ha hovedferie hos han i år, har jeg likevel 2-3 uker sammenhenge ferie alt ettersom hvordan det passer inn i annenhver uke-systemet vi følger. Forsøker å bli enige så tidlig som mulig på nyåret slik vi kan ev bestille tur. 

Anonymkode: 0ddb3...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 10 og 14 år. De er hos far ca en uke på sommeren, og 1-2 dager ekstra i jul og påske. Ellers har han de ca en helg i måneden. Er hans ønske.

Anonymkode: 286cd...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thejohan

Jeg har alltid vinterferien og han alltid høstferien. Påskeferien annenhvert år. Jul og nyttår annenhvert år (fra 23.des til 2.januar). Sommerferien i år blir sånn; 2 uker hos meg, 3 uker hos far, 3 uker hos meg og tilslutt 2 uker hos far. (Begge går på skole så ferien deres er 8-9 uker). 

Barna er 7 og snart 9.

Endret av thejohan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid både høstferien og vinterferien. Julen deles i to, annenhver gang starten og slutten. Påsken deles også i to.

Sommerferien er egentlig tre uker, men i praksis har det aldri skjedd før. Så ca to uker i ferien hos far. Og far bestemmer alltid ferien, og skylder på jobb og mindre barn som må ta fri fra barnehage. Møkklei av å alltid danse etter hans pipe. 

Barnet er 12 år. 

Anonymkode: fad52...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 år.
3 uker hver på sommeren (i ett, slik at det er mulig å reise bort).
Annenhver julaften og nyttårsaften.
Andre ferier bytter vi på og er fleksible med, etter hvem som har planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 år. Jeg har alltid høst- og vinterferie da far jobber. Påsken har jeg palmehelgen til og med onsdag, far har påskehelgen pga jobb. Julen deler vi, annenhver jul og nyttår. 3 uker hos far i sommerferien. Pluss langhelger hvis det er hans helg og mandag eller fredag er fridager.

Anonymkode: 52eb7...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Hvordan løser dere ferier, dere som har barn med to hjem?
Hvor gamle er barnet/barna?

Anonymkode: 7d7aa...c8a

Mine beste venner har 50/50 og de reiser på ferier ganske ofte.

I løpet av ett år tar far med barnet til et varmere land, til fjells og til landstedet. Mor tar med barnet til varmere strøk, til barnevennlig utland (Legoland etc.) og til skjærgården.

Totalt blir det mye kvalitetstid og alenetid med mor og far! De har også søskenbarn/tant/onkel/besteforeldre som blir med av og til og mor og far inviterer også med hverandre. 

Tror barnet har det som plommen i egget.

Anonymkode: eaa68...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine beste venner har 50/50 og de reiser på ferier ganske ofte.

I løpet av ett år tar far med barnet til et varmere land, til fjells og til landstedet. Mor tar med barnet til varmere strøk, til barnevennlig utland (Legoland etc.) og til skjærgården.

Totalt blir det mye kvalitetstid og alenetid med mor og far! De har også søskenbarn/tant/onkel/besteforeldre som blir med av og til og mor og far inviterer også med hverandre. 

Tror barnet har det som plommen i egget.

Anonymkode: eaa68...480

De har 50/50 annenhver uke og bor i samme nabolag men de er ikke bundet av kalendre: de avtaler som det passer og finner alltid løsninger.

Anonymkode: eaa68...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenåring, 50/50 bosted/samvær. 3 uker hos hver om sommeren, men rekkefølge av uker tilpasses reiseplaner. Jul og påske deles i 2, mens vinterferie er hos den ene og høstferie hos den andre. Fordelingen løses fint uten de store konfliktene. Dersom noen vil ha barnefri pga en reise eller jobb, eller trenger å endre på samvær fordi tenåringen skal være med på en reise/andre planer, er begge sider fleksible på bytting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...