Gå til innhold

Patellaluksasjon


Ringblomsten

Anbefalte innlegg

Hunden min skal opperere for patellaluksasjon. Mitt spørsmål går til de som har hund som har gått igjennom denne oprasjonen.  Hvordan greide dere å ha hunden i ro og ikke hoppe? Min Jack Russell terrier er jo over alt og hopper opp og ned ifra soffa. Og når jeg kommer hjem blir hsn så glad at han hopper. Føler det blir en stor og vanskelig oppgave å innfri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten bare gjøre så godt du kan. Min hund hopper heldigvis ikke opp i sofaen, for det er det som er verst. Å hoppe ned er egentlig ikke så ille siden hunden lander på forbeina. Nå er jeg så heldig at jeg har vært hjemme med hunden hele tiden siden jeg studerer hjemmefra, så jeg kan passe på at hun er rolig. De første par ukene er nok hunden rolig på grunn av smertestillende og andre medisiner, så utfordringen her er å passe på at såret får være i fred. Det er etter stingene er tatt den vanskelige perioden i forhold til aktivitet starter. Mitt beste råd er å holde hunden i buret den tiden du ikke er hjemme. Da vet du helt sikkert at den ikke hopper og sklir rundt i huset. Du bør også legge ut tepper som ikke sklir for å unngå at hunden sklir og skader kneet. 

Hvis du ikke kan være hjemme og hunden ikke er vant med å være i bur anbefaler jeg å spørre veterinæren om råd. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over sier, gjør så godt du kan.👍

Min ble operert for to år siden av Rune Næverdal, og er så god som ny. Vi gjorde vårt beste og passet på så godt vi kunne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør så godt du kan. Hold hunden i kort bånd ute, alltid. Innfør allerede nå forbud mot å hoppe opp i sofaen. Vurder å ha hunden i bur når du ikke er hjemme.

Min hund ble operert for PL x2, det gikk veldig fint. 

Anonymkode: eac69...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Heldigvis for meg jobber jeg på dagen og mannen på natten, så hunden er aldri hjemme aleine.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at uansett hvor godt du passer på, så kommer hunden til å både hoppe, skli, gå fort og bryte alle reglene. Du må bare gjøre så godt du kan for å begrense det mest mulig. Ikke mist motet om det ikke går helt etter planen, for det er utrolig vanskelig å holde en hund i ro hele dagen i en så lang periode. Hunden min opererte bakbein nummer to for 2-3 uker siden, og hun later allerede som hun er frisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

13 timer siden, Rosaprosa20 skrev:

Husk at uansett hvor godt du passer på, så kommer hunden til å både hoppe, skli, gå fort og bryte alle reglene. Du må bare gjøre så godt du kan for å begrense det mest mulig. Ikke mist motet om det ikke går helt etter planen, for det er utrolig vanskelig å holde en hund i ro hele dagen i en så lang periode. Hunden min opererte bakbein nummer to for 2-3 uker siden, og hun later allerede som hun er frisk

Tusen takk, jeg er bekymret over at jeg skal gjøre noe feil også må stakkar hunden gjøre det på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskelig å gjøre noe så galt at det er mulig, så det trenger du ikke tenke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...