Gå til innhold

Nytt servise, hvilket??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. :) 

Jeg skal kjøpe nytt servise og klarer ikke helt å bestemme meg... Har sett på Rosendahl sitt Grand Cru og Porsgrund sitt Sense. 

Noen her som har noen erfaringer med de? Eller som kan foreslå noen andre fine?

Anonymkode: daec0...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Porsgrund. Det er fint, det er norskprodusert (du støtter en hel kjede av norske arbeidsplasser, ikke bare butikken du kjøper i) og fordi jeg føler at "alle" har Gran Cru.

Anonymkode: 123f7...f2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe noe som snart "alle" har. Det finnes så mye annet fint.

Anonymkode: cef18...a2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Porsgrund. Det er fint, det er norskprodusert (du støtter en hel kjede av norske arbeidsplasser, ikke bare butikken du kjøper i) og fordi jeg føler at "alle" har Gran Cru.

Anonymkode: 123f7...f2e

Du bør sjekke ut hvor mye porsgrunn produserer selv... 

Anonymkode: cef18...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøpe noe som snart "alle" har. Det finnes så mye annet fint.

Anonymkode: cef18...a2a

Som hva da?

Har sett litt rundt og de som jeg liker til nå er Rosendal sitt og Porsgrund sitt, men er glad for alle forslag. :) 

Kan jo være jeg har gått glipp av noe...

Anonymkode: daec0...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosendahl er ikke så bra kvalitet, er min erfaring. Blir matte i fargen av oppvaskmaskin, og skåler og glass får fort skår i kanten. 

Anonymkode: 59b89...cbf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rosendahl er ikke så bra kvalitet, er min erfaring. Blir matte i fargen av oppvaskmaskin, og skåler og glass får fort skår i kanten. 

Anonymkode: 59b89...cbf

Enig i dette. 

Anonymkode: 1f9ee...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk råd av moren min da jeg selv etablerte meg - det var å velge tidløst.  Og at det ikke var nødvendig at alle servisets deler var like og i samme merke.  Hun mente det bare ble kjedelig da.   

Vi valgte mørkeblå Høganes middagstallerkener og samme merke i suppeskåler, men i blått og gult.  Det var midt på 70-tallet.  Da eldste sønn skulle konfirmeres kjøpte vi hvite, enkle middagstallerkener, fat,boller og suppeskåler fra Porsgrunn, i merket Saturn.  Det var tidlig 90-tall.  
Fortsatt er disse blå og hvite middagsserviset vårt.  Jeg supplerer  med forrettstallerkener som kler både blått og hvitt, alt etter anledningen. 

Et middagsservise er dyrt, og jeg har sett så mange som har valgt etter moten.  Det smarte valg er etter min mening å velge noe tidløst i form og farge, og så boltre seg i tilbehøret. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rosendahl er ikke så bra kvalitet, er min erfaring. Blir matte i fargen av oppvaskmaskin, og skåler og glass får fort skår i kanten. 

Anonymkode: 59b89...cbf

Det var godt du sa, var ikke klar over det.

Anonymkode: daec0...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sheltay Retrac skrev:

Grand Cru er veldig stramt og hardt, synes jeg. Og alle har det. 

Da har nok rett i det, Rosendahl generelt sett er det jo mange som har nå.

Anonymkode: daec0...209

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vanskelige enn jeg trodde å bytte ut serviset. :P Hadde egentlig bestemt meg for Rosendal sitt, men så fikk jeg øye på Porsgrund sitt og så likte jeg det og.. 

Anonymkode: daec0...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ut til at Figgjo er eneste gjenværende som produserer i Norge. Synd.

Anonymkode: 69675...f0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Zienna skrev:

Jeg fikk råd av moren min da jeg selv etablerte meg - det var å velge tidløst.  Og at det ikke var nødvendig at alle servisets deler var like og i samme merke.  Hun mente det bare ble kjedelig da.   

Vi valgte mørkeblå Høganes middagstallerkener og samme merke i suppeskåler, men i blått og gult.  Det var midt på 70-tallet.  Da eldste sønn skulle konfirmeres kjøpte vi hvite, enkle middagstallerkener, fat,boller og suppeskåler fra Porsgrunn, i merket Saturn.  Det var tidlig 90-tall.  
Fortsatt er disse blå og hvite middagsserviset vårt.  Jeg supplerer  med forrettstallerkener som kler både blått og hvitt, alt etter anledningen. 

Et middagsservise er dyrt, og jeg har sett så mange som har valgt etter moten.  Det smarte valg er etter min mening å velge noe tidløst i form og farge, og så boltre seg i tilbehøret. 

 

 

Saturn synes jeg fremdeles er et enkelt og pent servise. Enkelt og stilrent. Moren min har hatt sitt i over 30 år og selv om det brukes til både hverdag og fest og sikkert har vært flere tusen runder i oppvaskmaskinen er det like fint.

Jeg er også helt enig i at man bør velge enkelt og tidløst. Helt hvitt, enkelt servise kan pyntes opp eller ned avhengig av den øvrige bordpynten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg valgt nytt hverdagsservise i dag, ville jeg gått for Hvit riflet fra Royal Copenhagen (https://www.royalcopenhagen.com/Series/WhiteFluted/c/WhiteFluted) eller Teema fra Iitala i mange ulike farger (https://www.iittala.com/collections/iittala/teema/c/teema/intro).

Jeg liker også Saturn fra Porsgrund og Figgjo Verde, men ville heller hatt et av servisene jeg først nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...