Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Bergliot ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det et navn som passer et moderne samfunn ?

Eller er det for gammeldags ?

Anonymkode: fabd6...74e

Bergliot er navnet på hovedpersonen i Vigdis Hjorth sin siste bok. Boka er nominert til Nordisk råds literaturpris.  http://www.aftenposten.no/kultur/Vigdis-Hjorth-og-Henrik-Nor-Hansen-nominert-til-Nordisk-rads-litteraturpris-615758b.html 

Anonymkode: 50d97...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker det :-) Mye sterkere, kulere og nydeligere rnn alle nussenussenusse Lilly og Lalla og Lila og Lykke og alt det der.

Anonymkode: dda63...6dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sterkt og godt navn. Tommel opp for å gå for eldre navn!

Anonymkode: 258a8...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg hørte det på ei jente rundt min alder syntes jeg det var utrolig annerledes, kanskje litt gammeldags, og litt tungt. Men det har vokst skikkelig på meg, og nå liker jeg det utrolig godt. Usikker på om min bedre halvdel ville vurdert det for et framtidig barn, men det har sneket seg inn på min liste. 

Unikt, sterkt, og langt fra de korte trendnavnene som begynner å bli litt tynnslitte! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså; hvis du heter det selv så vær stolt!

Hvis dette er til en baby du selv skal ha ville jeg tenkt meg om GRUNDIG.  Er selv døpt med gammeldags navn og har ALLTID HATET DET! Var et mareritt  hver gang navnet mitt ble ropt opp. Barn blir mobbet for alt; ikke gi dem et navn som er belastende. 

Anonymkode: c5b42...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker det navnet, og om min førstefødte blir en jente ønsker jeg at hun skal hete Bergljot.

Til dere som mener det er et navn for "gamle damer" - vel, heller et solid navn med tyngde og tradisjoner som barnet kan vokse inn i, enn oppkonstruerte "lille prinsessegullebolle"-navn som barnet vokser ut av etter fylte 2 år.

Anonymkode: 8dbf8...541

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Hadley skrev:

Greit for gamle folk, ikke greit for et barn i 2017!

Å velge noe søtt/barnslig "fordi det gjelder et barn" gir absolutt ingen mening. Man velger jo navn som barnet skal ha hele sitt liv - ikke bare når hun er en liten og nusselig ett-åring men også når hun er blitt en rynkete oldemor.. 

Synes forresten Bergliot/ljot er et fint navn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 18.41, Minitroll skrev:

Bergliot er et fint navn.

Absolutt! 

Like fint som Walborg, Edel, Gerd og Ruth!

Anonymkode: 44f5f...c80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker forøvrig disse:

Gerdvernet

Brittvernet

Banefridavernet

Susannvernet Jr

Kari Jr

Olavesdo

Bambussh

Anonymkode: 44f5f...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Spiteful skrev:

Ser for meg en gutt i russetiden bli ropt på på en fest... ''Bergliot, Bergliot kom hit og ta en shot'':fnise:

For all del, gi barnet det navnet, det er unikt... For oss som ikke har forhold til navnet er det kanskje rart, men folk rundt barnet blir nok vandt til det og vil nok ikke tenke særlig mye over det.

Gutt? Det er et jentenavn. 

Anonymkode: ee4bf...fd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gutt? Det er et jentenavn. 

Anonymkode: ee4bf...fd8

Oida:fnise: Så for meg at det var et guttenavn fordi jeg tenkte på Eliot da jeg leste navnet, og Eliot er et guttenavn... Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Heimkunnskap-lærer med dette navnet. Hun var en grusom gammel dame som jeg fortsatt har lite til overs for, så for all del ikke bruk dette navnet på barnet ditt. Ikke alt som er gammelt er bra bare fordi det er gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg det navn du liker selv. Men for å si min mening ... : navnet er ganske spesiellt og tungt. Redd for at ungen kan bli mobbet for det. Jeg er imot mobbing, men alltid noen som oppfører seg dritt og da kan barnet ditt få lide pga et slikt type navn. .. Det er hva jeg er redd for... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 18.38, AnonymBruker skrev:

Er det et navn som passer et moderne samfunn ?

Eller er det for gammeldags ?

Anonymkode: fabd6...74e

Nydelig navn ❤

Anonymkode: 3200f...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...