Gå til innhold

Gå inn i parforhold med herpes


Gaute80

Anbefalte innlegg

På 2/24/2017 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke informere før jeg har et utbrudd, og det er ikke ofte. Det smitter ikke ellers. Har aldri smittet mine kjærester, og ser ikke nødvendigheten av å fortelle noe som kan spres på bygda når man ellers tar sine forholdsregler.

 

Man sier ifra om herpes. Finito punktum finale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.2.2017 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at du kan bli smittet i underlivet om mannen du er sammen med har herpes 1-virus på leppene og han gir deg oralsex? Og leppeviruset kan han ha fått når han var unge, som feks ved at hans mor(med herpes) nusset han på munnen eller et annet barn gjorde det. 
Herpes er ikke synonymt med skitne horer slik du ser på det, det finnes utrolig mange som ikke aner at de har viruset fordi de ble smittet da de var barn og ikke har fått utbrudd enda. 

Jeg selv har herpes 1-viruset i underlivet. Fikk det for 4 år siden av min daværende kjæreste. Altså en mann jeg var i et forhold med, jeg horet ikke rundt. Ingen av oss aner hvem som smittet hvem, eller om jeg har hatt viruset i kroppen i flere år. Jeg er aldri plaget av det, har hatt ett utbrudd og viruset har gått i dvalemodus(legens ord).

På grunn av folk som deg så hatet jeg meg selv etter jeg fikk diagnosen, jeg så på meg selv som skitten og trodde livet mitt var over. Han jeg er sammen med nå brydde seg heldigvis ikke nevneverdig. Vi pratet sammen om hva sykdommen innebærer, og han kom raskt frem til at jeg er verdt "risikoen".

Anonymkode: 609ad...c89

Okei. Beklager at jeg såret deg. Det var ikke deg jeg siktet til... Jeg har ikke så mye kunnskap om herpes og visste ikke at munnherpes smitter så lett. Og jeg sier ikke at alle menn og kvinner er horer som får kjønnssykdommer, da har jeg formulert meg på en litt feil måte.  Jeg mener at de som praktiserer risiko sex med hvem som helst eller har partnere som er slik og ikke bryr seg om at de smitter andre, de er ansvarsløse, egoistiske og mangler omtanke og empati for dem de har sex med. Man holder ikke hemmelig kjønnssykdommer og smitter andre med dem uten å si ifra på forhånd at de har sykdommen !  Det vitner bare om en hensynsløs, egoistisk personlighet som bare tar hensyn til seg selv og sine egne egoistiske behov ! Det er slike folk jeg sikter til som påfører andre kjønnssykdommer med vilje bare for å tilfredsstille egne behov !

Anonymkode: f6047...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge henne opplyser deg om tidene henne har utbrudd og dere ikke har sex da syns jeg du ikke bør over reagere . De er bra henne fortalte deg dette .. jeg har selv herpes og mannen vet dette så vi avstår me sex da jeg har utbrudd selv me kondom er man ikke helt sikker på og ikke smitte den andre .. syns du bør gi henne en sjanse og glad hu sa de senere mange syns de er flaut .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 13.33, SPOCA skrev:

Jeg har hatt herpes (1) siden jeg var 8 år (på leppene, men har også hatt utbrudd i ansiktet, f.eks pannen og skinnene). Det er jo ingenting man kan gjøre noe med, og det er som det nevnes helt vanlig. 

Jeg mener man skal være ærlig om dette, hvilket jeg også er. Å ha herpes i seg selv er dog ingen "dealbreaker" for mitt vedkommende, det er så vanskelig å unngå at det skal godt gjøres å ikke få. Med andre ord: synes ikke det er greit å gi beskjed i etterkant.

Har du skinner i ansiktet..?

Anonymkode: 2e4b9...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du skinner i ansiktet..?

Anonymkode: 2e4b9...121

Kinnene. Damn you autocorrect. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne damen hadde jeg enkelt droppet. Både fordi kjønnssykdom av denne typen er noe jeg ikke ville risikert å få og fordi hun utelater å fortelle noe som for meg er svært viktig å vite for å selv bestemme om jeg vil utsette meg for risikoen det er for å få denne skiten.

Anonymkode: 17d83...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herpes er veldig vanlig. Herpes av munnsårtypen beskytter ikke mot Herpes genetalis som er mest vanlig å få i underlivet, men man kan også få munnsårtypen i underlivet via oralsex. Herpes genetalis beskytter mot munnsårtypen. Den munnsårtypen har omtrent 70% av befolkningen eller mer. jeg har det, og mine barn har det også. Man kan ha utbrudd og være smittsom med herpes genetalis uten å merke det selv, selv om sjansen for det er ganske liten når man er klar over at man har smitten, siden man da gjerne er velidg oppmerksom på det.  Årsaken til at herpes har blitt så utbredt er nettopp det at svært mange har det uten å vite om det, og sprer smitten uten å være klar over det. Det er heller ikke lett å bli testet for herpes. Det gjøres nesten bare hvis man får utbrudd. Man kan bli smittet også om man bruker kondom da man kan ha "utslett" utenfor det området som blir bekyttet ved konodombruk.

Så i praksis kan du få herpes av hvem som helst. Hun burde likevel fortalt det selvfølgelig, men jeg syns du skal gi jenta en sjanse.

Anonymkode: 7ff9f...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar og innspill!

Var hos legen idag, han var bestemt på at herpes ikke smitter utenom utbrudd. Utbruddene kan være så små at de nesten ikke merkes, men med oppmerksomhet og lang tid siden sist utbrudd er smittefaren minimal. Det kan også være sannsynlig at jeg har samme typen som henne.

Jeg tar den minimale smitterisikoen som fins, er glad i henne og har troa på et godt forhold, så vi ble sammen idag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gaute80 skrev:

Takk for alle svar og innspill!

Var hos legen idag, han var bestemt på at herpes ikke smitter utenom utbrudd. Utbruddene kan være så små at de nesten ikke merkes, men med oppmerksomhet og lang tid siden sist utbrudd er smittefaren minimal. Det kan også være sannsynlig at jeg har samme typen som henne.

Jeg tar den minimale smitterisikoen som fins, er glad i henne og har troa på et godt forhold, så vi ble sammen idag :)

Bra for deg! Det var en voksen avgjørelse!:)

Anonymkode: 7ff9f...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gaute80 skrev:

Takk for alle svar og innspill!

Var hos legen idag, han var bestemt på at herpes ikke smitter utenom utbrudd. Utbruddene kan være så små at de nesten ikke merkes, men med oppmerksomhet og lang tid siden sist utbrudd er smittefaren minimal. Det kan også være sannsynlig at jeg har samme typen som henne.

Jeg tar den minimale smitterisikoen som fins, er glad i henne og har troa på et godt forhold, så vi ble sammen idag :)

Gratulerer med kjæreste! Jeg og mannen testet oss for hele spekteret før vi lå sammen, og ingen hadde noe. Plutselig fikk jeg et fryktelig utbrudd av herpes, og han fikk det like etter. Det var "Type 2". Ingen av oss har fått munnherpes etterpå, og vi har ikke måttet ta veldig hensyn til at vi har herpes, heller ikke den første tiden etter vi ble smittet/fikk første utbrudd (ingen vet helt hva som skjedde først og sist). Nå er det flere år siden og det er ikke et issue i det hele tatt.

Jeg skjønner at du mener hun burde sagt det, og jeg er forsåvidt enig med deg siden du spurte henne direkte - men om dama ellers er riktig, så tror jeg du har gjort et godt valg :)

Anonymkode: 67156...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...