Gå til innhold

Googler du folk?


ekkoet

Anbefalte innlegg

Nye naboen? Nye kollegaen? Nye kjæresten til din søster?

 

Hvis ja, hva er det mest overraskende du har funnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun hvis jeg skal ha tak i noen. Fant ut av at en fyr som var rimelig ung hadde tre unger. Det overrasket meg. Men det var kun fordi jeg skulle ha tak i han at jeg googlet han.

Anonymkode: e219c...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent. Sjekker heller folk ut på Facebook. Men noen driver tydeligvis å googler meg en gang i blant. Har profil på en spesiell nettside og hver gang noen er inne på den profilen så får jeg e-post og så står det at de kom fra Google og hvilken by de var i. Egentlig dritirriterende fordi jeg blir så nysgjerrig. 

Anonymkode: 79dd1...7ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg gjorde det med en fyr jeg skulle kjøpe noe dyrt av, for å finne ut om han var seriøs, men ellers ikke. Jeg lever fint med å vite det folk vil jeg skal vite og forteller meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender. Men ikke skattelister og sånn, det synes jeg ikke noe om. Det verste jeg fant ut var at en tidligere kollega, kjempesnill og morsom, nå sitter i fengsel og har havnet på sex offenders liste i landet han bor i. (I dette landet blir folk hengt ut i media for sånn, ulikt Norge.) Det var mildt sagt sjokkerende...

Anonymkode: 88b75...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google en fyr som ikke ville gi kontaktinforasjon om seg selv. Ellers gjør jeg det ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis jeg lurer på dem.... Blir jeg kjent med nye folk hender det at jeg googler dem for å finne ut hvor de kommer fra/eventuelle gamle bilder/ artikler osv. 

Trenger ikke å bety at jeg er interessert eller ikke liker dem, er bare litt nysgjerrig av meg

Googler meg selv for å se hva som kommer opp også 

Anonymkode: 9a120...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg er kjempenysgjerrig. Sjekker aldri skattelister og sånt, det er uinteressant. Har aldri funnet ut noe sjokkerende. De fleste er helt normale.

Anonymkode: d8104...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ekkoet skrev:

Nye naboen? Nye kollegaen? Nye kjæresten til din søster?

 

Hvis ja, hva er det mest overraskende du har funnet?

Nei . Sjeldent, det beviser ikke så mye annet enn at den som googler kanskje har lite å gjøre f.eks.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg er kjempenysgjerrig. Sjekker aldri skattelister og sånt, det er uinteressant. Har aldri funnet ut noe sjokkerende. De fleste er helt normale.

Anonymkode: d8104...309

Jeg skjønner ikke at folk lager sånne lister om/til noen. Sitter dem hjemme og lager disse listene og skriver om tilfeldige folk da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang, men aldri skattelister. Ei niese av meg virker som om hun er forsvunnet fra jordens overflate, så henne googlet jeg, uten et eneste resultat. Jeg vet at hun ikke er død, for da hadde jeg fått beskjed. Samme med en barndomskompis av meg. Er det virkelig mulig å gå helt under radaren, lurer jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er som regel ikke så interessert at jeg googler dem. Dersom det er noen som har en sentral plass i utdanning/karriere vil jeg normalt gjøre det, men ikke medstudenter eller kollegaer. 

Anonymkode: 21130...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googler alle som er av litt større betydning i livet mitt. Elsker når jeg finner juice! Spesielt hvis det er gutter jeg holder på med eller er forelsket i. Ofte kan jeg finne ting som gjør meg mer sjarmert av dem, eller overrasket. Blir litt bedre kjent med de og føler at jeg får litt mer "overtaket". Blir tryggere på gutter hvor jeg kan finne masse på nett. Ganske hyggelig å lese f .eks twitteren deres, fordi mange skriver veldig hintende og innledende ting om livet deres, og man forstår de på et litt dypere plan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg skjønner ikke at folk lager sånne lister om/til noen. Sitter dem hjemme og lager disse listene og skriver om tilfeldige folk da eller?

Skatteetaten lager skattelistene. De inneholder alle som betaler skatt i Norge. Du kan logge deg inn på Altinn og finne dem. Mest interessant for journalister, fagforeninger, statistikere osv.

Anonymkode: b76e5...cb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker Facebook og hender jeg googler. Aldri fått vite noe skikkelig saftig. Men er nok litt for glad i å vite noe om folk de ikke vet at jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...